تقویم اقتصادی روزهای نخست 2019 میلادی


تقویم اقتصادی روزهای نخست 2019 میلادی

تازه ترین تحلیل نشان می دهد انتشار متن مذاکرات نشست اخیر فدرال رزرو و سخنرانی رئیس بانک مرکزی آمریکا از مهمترین رویدادهای هفته جاری خواهد بود.

به گزارش بنکر (Banker)،به نقل از اینوستینگ، پس از انتشار آمارهای اشتغال آمریکا در ماه دسامبر بازارهای مالی بین المللی با نوسانات زیادی روبرو شده است.
بر اساس این گزارش نخستین رویداد مهم اقتصادی هفته جاری، انتشار متن مذاکرات نشست دسامبر فدرال رزرو آمریکا در روز چهارشنبه خواهد بود. در حالی که فدرال رزرو در سال 2018 میلادی 4 بار نرخ بهره را افزایش داده بعید به نظر می رسد که در سال جدید بخواهد روند سریع افزایش نرخ بهره را همچنان ادامه دهد.
سرمایه گذاران بین المللی به دقت متن مذاکرات نشست فدرال رزرو را زیر نظر خواهند داشت. روز جمعه نیز جرومی پاول رئیس فدرال رزرو سخنرانی مهمی خواهد داشت.
دومین رویداد مهم هفته جاری، مذاکرات تجاری آمریکا و چین است. این مذاکرات می تواند تاثیر مهمی بر بازارهای مالی جهان داشته باشد. روسای جمهور چین و آمریکا در حاشیه نشست رهبران گروه 20 توافق کردند تا به مدت 90 روز اعمال هرگونه تعرفه تجاری جدید علیه یکدیگر را متوقف کنند.
سومین رویداد مهم، انتشار آمارهای تورم آمریکا در ماه دسامبر است که قرار است جمعه منتشر شود. پیش بینی می شود نرخ تورم آمریکا طی ماه دسامبر با کاهش 0.1 درصدی روبرو شود. این برای نخستین بار در 9 ماه گذشته است که تورم آمریکا کاهش می یابد.
چهارمین رویداد مهم و تاثیرگذار، رای گیری پارلمان انگلیس درباره برگزیت است. ترزا می نخست وزیر انگلیس پیش از این رای گیری درباره توافق برگزیت را به تاخیر انداخت. نگرانی های زیادی درباره تبعات خروج انگلیس از اتحادیه اروپا وجود دارد.
به نوشته طلا،پنجمین رویداد مهم نیز تصمیم بانک مرکزی کانادا درباره نرخ بهره است. این تصمیم روز چهارشنبه اعلام خواهد شد. بانک مرکزی کانادا در نشست قبلی خود در 5 دسامبر نرخ بهره را بدون تغییر حفظ کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا