بررسی پرونده آقازادگی در شبکه چهار


بررسی پرونده آقازادگی در شبکه چهار

انتصابات جدید شبکه‌های سیما، بررسی پرونده آقازادگی در شبکه چهار و مروری بر موسیقی نسل جوان جزو مهمترین اخبار امروز رسانه‌ملی محسوب می‌شود.

خبرگزاری تسنیم: امروز رویدادهای مختلفی روی آنتن رادیو و تلویزیون می‌آید که در این بسته خبری مروری بر آن‌ها داریم:

حکم انتصاب دو مدیر شبکه یک سیما

مدیران گروه های معارف اسلامی و فرهنگ، تاریخ و هنر شبکه یک سیما با حکم مدیر این شبکه منصوب شد. محمد تورنگ به عنوان مدیرگروه معارف اسلامی و حجت‌الاسلام حسین رحیم‌زاده به عنوان مدیرگروه فرهنگ، تاریخ و هنر منصوب شدند. بهره مناسب از کارشناسان مجرب، دین آگاه و معرفت پژوه، تبیین احکام شریعت ناب محمدی(ص) در حوزه فردی و اجتماعی، استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی- معرفتی برای تولید ادبیات غنی رسانه‌ای از توقعات رسانه‌ای تصریح شده در حکم انتصاب این دو مدیر است.

مدیر تأمین برنامه شبکه نسیم منصوب شد

محمد احسانی مدیر شبکه نسیم سیما در حکمی مهدی توکلی زاده را به سمت مدیر تأمین برنامه این شبکه منصوب کرد. تنظیم جدول پخش مناسب با توجه به تعریف و رویکرد شبکه، تأمین و آماده‌سازی میان برنامه‌های جذاب و مفید از تولیدات داخلی و خارجی و نیز زمینه‌سازی برای حضور موثر برنامه‌ها در فضای مجازی و رسانه‌های مکتوب از جمله مواردی است که در این حکم بر آنها تاکید شده است.

مدیر شبکه نسیم در پایان این حکم از خدمات مهدی منفرد مدیر پیشین تأمین برنامه شبکه نسیم در طول مدت تصدی آن مدیریت تشکر و قدردانی کرده است. مهدی توکلی زاده سمت مدیر روابط عمومی معاونت سیما و مسئولیت دبیرخانه جشنواره‌های سیما را در سابقه کاری خود دارد.

سام نوری مجری مسابقه "ایران کالا" شد

سام نوری بازیگر سینما و تلویزیون برای اجرای اولین مسابقه شبکه ایران کالا با نام «ایرونیجات» انتخاب شد.

«ایرونیجات» به کارگردانى رضا مهرانفر و تهیه کنندگى سیدحسین هادیان فر این روزها در پیش تولید قرار دارد و حضور سام نوری به عنوان مجری در آن قطعی شده است.

«ایرونیجات» رقابتی برای تعیین قیمت واقعی کالاهای مختلف است و شامل بخش ها و مراحل مختلف و مهیجى خواهد بود که علاوه بر شرکت کنندگان داخل استودیو، بینندگان را نیز درگیر می کند.

سام نوری آخرین بار در تلویزیون سری دوم سریال «دیوار به دیوار» را روی آنتن داشت و پیش از آن نیز در نقش وکیل خاندان دیوان سالار در «شهرزاد3» نقش آفرینی کرده بود. او چندین همکاری با مهران مدیری نیز در آثاری چون «در حاشیه»، «عطسه»، «شوخی کردم»، «قهوه تلخ» و «مرد دوهزارچهره» داشته است.

«نهنگ عنبر» آخرین کار سینمایی اکران شده نوری است و «نهنگ آبی» سریال در حال ساخت فریدون جیرانی از کارهای دیده نشده او است. «ایرونیجات» با هدف معرفی کامل و جامع کالاهای ایرانی و آشنایی مخاطبان با قیمتهای واقعی اجناس ساخته می شود و بنا است از بهمن ماه به صورت هفتگی به عنوان اولین و بزرگترین مسابقه شبکه ایران کالا روی آنتن برود.

یک بازیگر، مسابقه "ایران‌کالا" را اجرا می‌کند

پایش قاچاق کالای مسافرتی امشب در شبکه یک

رئیس کل گمرک امشب شانزدهم دی‌ماه در برنامه پایش آخرین اطلاعات و آمار در خصوص وضعیت قاچاق کالای مسافرتی را در اختیار بینندگان قرار می‌دهد. در این برنامه "میلاد گودرزی"و"عبدالله مشکانی" پژوهشگران اقتصادی با حضور در استودیو برنامه پایش، درخصوص پدیده قاچاق کالای مسافرتی و آخرین وضعیت بازار مواد غذایی با بینندگان گفتگو می‌کنند."مهدی میر اشرفی" رئیس کل گمرک ایران نیز درگفتگوی تلفنی با برنامه در این باره صحبت می کند. در بخش دیگر برنامه این هفته نیز سه جوان موفق تجربیات موفقیت خود را در اختیار جوانان جویای کار قرار می‌دهند. در سوال نظرسنجی برنامه هم از بینندگان پرسیده شده است: به نظر شما یارانه مواد غذایی بهتر است چگونه و به کدام گروه پرداخت شود؟1- ارزی به وارد کنندگان 2- مواد اولیه به تولید کنندگان 3- نقدی به مصرف کنندگان.

پایش به تهیه‌کنندگی الهام پیرهادی، کاری از گروه دانش و اقتصاد شبکه یک سیماست که امشب ساعت 23:15 با اجرای محمد دلاوری بطور زنده پخش خواهد شد.

موسیقی جوان موضوع «شب موسیقی»

«شب موسیقی» از مجموعه «شب‌های هنر» با اجرای رضا مهدوی شانزدهم دی‌ماه میزبان بابک زرین و بهروز صفاریان دو آهنگساز می شود و با آنها در خصوص «موسیقی جوان» گفتگو می‌کند.

آیا طبیعت موسیقی که توسط جوانان مصرف می‌شود با طبیعت موسیقی سایررده‌های سنی متفاوت است؟ چه دلیلی هست که در بسیاری از موارد جوانان از سنتها فاصله می‌گیرند؟ چرا در دهه شصت جوانان به شدت شنونده موسیقی سنتی بودند اما به تدریج در دههای بعدی از آن فاصله گرفتند؟ از جمله سوالاتی است که در برنامه امشب به آنها پاسخ داده می شود.

همچنین در این برنامه از هرکدام از مهمانان دو قطعه موسیقیایی پخش خواهد شد. در آیتم« ناشنیده» که یکی از بخش های جذاب «شب موسیقی» است، آهنگی از زنده یاد مازیار با موضوع وطن پخش می شود.

«شب موسیقی» یکی از برنامه های «شب های هنر» است که به تهیه کنندگی حبیب الله ذوالفقاری، پیرامون مسائل موسیقی، یک شنبه شب ها ساعت 23 به طور زنده، از شبکه چهار سیما پخش می شود.

بررسی پرونده آقازادگی در شبکه چهار

برنامه تلویزیونی «اینجا»‌ امشب (شانزدهم دی‌ماه) به موضوع چالشی «آقازادگی یا شایسته سالاری» می‌پردازد. این روزها در فضای مجازی خبرهای زیادی از رابطه مدیران جوان با برخی مسئولین به گوش می‌رسد و برخی آقازادگی را آن روی سکه موج جوانگرایی می‌دانند. اما ژن خوب چقدر در پیشرفت کاری موثر است و چه میزان از این انتقادات جنبه تخریب دارد؟

در این قسمت از برنامه، مسعود پزشکیان نایب رئیس مجلس شورای اسلامی و پرویز امینی جامعه شناس به بررسی این موضوع جنجالی می‌پردازند.

برنامه «این.ج.ا» با اجرای محمد لسانی امشب شانزدهم دی‌ماه از ساعت 21 به‌صورت زنده از شبکه چهار سیما روی آنتن می‌رود.

محسن رفیق‌دوست از کربلای چهار می‌گوید

عملیات کربلای چهار نام عملیات نظامی تهاجمی ایران در جنگ ایران و عراق است. این عملیات با رمز محمد رسول‌الله در محور ابوالخصیب به صورت گسترده در تاریخ پنجم دی 1365 به منظور آماده‌سازی مقدمات فتح بصره توسط نیروهای ایرانی انجام شد. برنامه پیشران دوشنبه هفدهم دی‌ماه میزبان محسن رفیق دوست است.

عاطفه اقتداری تهیه کننده برنامه گفت: در خصوص عملیات کربلای چهار صحبت‌های زیادی است که برخی از برنامه های تلویزیون هم به آن پرداختند. به گفته محسن رفیق‌دوست آنچه که مسلم است عملیات کربلای 5 اولین عملیاتی بود که ما با مهمات ساخت خودمان به دشمن حمله کردیم.

گفتنی است، پیشران روز های دوشنبه ساعت 12:40 از رادیو ایران با اجرای احمد طبعی پخش می‌شود.

وحید تاج با «همسایه‌ها» به آی‌فیلم سر می‌زند

شبکه آی‌فیلم در قالب برنامه «گراما فیلم» موسیقی سریال «همسایه‌ها» را پی می‌گیرد که وحید تاج تیتراژ پایانی آن را خوانده است. مستند «گراما فیلم» به تهیه‌کنندگی ناهید دل‌آگاه با محوریت بررسی روند شکل‌گیری موسیقی‌های سریال‌های ایرانی، دوشنبه‌ها روی آنتن آی‌فیلم می‌رود.

این هفته سریال تلویزیونی «همسایه‌ها» محصول شبکه سه سیما در سال 1380 سوژه «گراما فیلم» شده است. این مجموعه را محمدحسین لطیفی کارگردانی کرده، کارن همایونفر و فردین خلعتبری موسیقی متن آن را عهده‌دار بوده‌اند و وحید تاج تیتراژ پایانی آن را خوانده است.

برنامه «گراما فیلم» به‌کارگردانی روناک جعفری، دوشنبه هفدهم دی‌ماه ساعت 22:30 روانه آنتن می‌شود و ساعت‌ 06:30 روز سه‌شنبه بازپخش آن خواهد بود.

بررسی موسیقی نسل جوان در «شب موسیقی»

برنامه «شب موسیقی» امروز (شانزدهم دی‌ماه) با حضور بابک زرین و بهروز صفاریان به موضوع موسیقی جوان می‌پردازد. قرار است در این برنامه به پرسش‌هایی همانند اینکه تفاوت طبیعت موسیقی که توسط جوانان مصرف می‌شود با طبیعت موسیقی سایر رده‌های سنی چیست؟ چه دلیلی هست که در بسیاری از موارد جوانان از سنت‌ها فاصله می‌گیرند؟ چرا در دهه شصت جوانان به شدت شنونده موسیقی سنتی بودند، اما به تدریج در دهه‌های بعدی از آن فاصله گرفتند؟ پاسخ داده می‌شود. همچنین در این برنامه از هرکدام از مهمانان دو قطعه موسیقیایی و آهنگی از زنده یاد مازیار با موضوع وطن پخش می‌شود.

برنامه «شب موسیقی» یکی از برنامه‌های «شب‌های هنر» است که به تهیه‌کنندگی حبیب‌الله ذوالفقاری، یکشنبه شب‌ها ساعت 23 به صورت زنده از شبکه چهار سیما پخش می‌شود.

انتصاب مدیرکل جدید صدا و سیمای مرکز ایلام

رئیس سازمان صدا و سیما به پیشنهاد معاون اموراستان‌ها در حکمی محمد بازوند را به عنوان مدیرکل جدید صدا و سیمای مرکز ایلام منصوب کرد. امروز در مراسمی با حضور علی دارابی معاون امور استان‌های صدا و سیما محمد بازوند به عنوان مدیر کل صدا و سیمای مرکز ایلام منصوب شد.

علی دارابی در این مراسم با تقدیر از تلاش‌های صورت گرفته در صدا و سیمای مرکز ایلام از همدلی و همراهی سلیمانی دشتکی استاندار ایلام قدردانی کرد. وی در ادامه با اشاره به موفقیت های صدا و سیمای مرکز ایلام در سال‌های اخیر ابراز امیدواری کرد این موفقیت‌ها تداوم داشته باشد.

معاون امور استانهای سازمان صدا و سیما همچین از ظرفیت‌های استان ایلام در بخش‌های نفت و گاز سخن گفت و حضور زوار اربعین حسینی در استان ایلام به عنوان دروازه عتبات عالیات را نشان اعتماد مردم به استان ایلام و ایجاد زیر ساخت‌ها در این استان عنوان کرد.

سلیمانی دشتکی استاندار ایلام هم با تقدیر از اقدامات صورت گرفته در صدا و سیمای مرکز ایلام به بیان ظرفیت‌های استان در حوزه‌های مختلف پرداخت و گفت صدا و سیمای مرکز ایلام توانسته با انعکاس تلاش‌های مسئولان و حضور در ستاد اقتصاد مقاومتی فرصت خوبی را برای بیان ظرفیت‌های استان بیان کند.

استاندار ایلام همچنین با اشاره به اهمیت همدلی و هم افزایی در جامعه به اطلاع رسانی خوب صدا و سیما در همایش بزرگ اربعین اشاره کرد و گفت اطلاع‌رسانی مناسب صدا و سیما در حادثه طوفان اربعین باعث شد تا این حادثه بخوبی مدیریت شود و مشکلی برای زوار ایجاد نشود.

بازوند مدیر کل صدا و سیمای مرکز ایلام هم با اشاره به نقش صدا و سیما در فرهنگسازی، اجتماع‌پذیری و اطلاع‌رسانی گفت حفظ آداب و رسوم و سنت‌ها و زدودن فرهنگ‌های غلط در جامعه می‌تواند نقش مهمی در توسعه و پیشرفت استان ایفا کند.

وی با اشاره به اینکه رسانه قابلیت بالایی برای اثر گذاری بر جامعه داد و افزود: اقدامات خوبی در زمینه برنامه‌سازی در صدا و سیمای مرکز ایلام انجام شده که اینجانب نیز در تداوم این حرکت تلاش خواهم کرد. با توجه به اینکه نیروهای کاردان و شایسته‌ای در مرکز ایلام حضور دارند می‌توان در آینده برنامه‌هایی با سطح کیفی فراملی با هدف معرفی ظرفیت‌های استان ایلام تهیه کرد.

شیروی مدیرکل سابق صدا و سیمای مرکز ایلام هم با ارائه گزارشی از عملکرد 40 ماهه خود در مرکز ایلام از همراهی و همکاری مسولان اجرایی استان به ویژه استاندار ایلام تقدیر کرد و گفت: میزان پوشش دیجیتال در استان ایلام به حدود 97 درصد رسیده و در حال حاضر دور افتاده‌ترین روستاهای استان نیز از پوشش دیجیتال بهره‌مند هستند.

هنرمندان حوزه کودک در رسانه تقدیر می‌شوند

مراسم تقدیر از هنرمندان حوزه کودک در رسانه و رونمایی از پایگاه جامع کودک ایرانصدا در ساختمان شهدای رادیو برگزار می‌شود. در این مراسم که ساعت 10 روز سه‌شنبه هجدهم دی ماه در استودیو هشت برگزار می‌شود، معاون صدا‌ی رسانه ملی، مدیران ارشد وزارت آموزش و پرورش، مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و مدیران سازمان بهزیستی، برخی هنرمندان، تهیه‌کنندگان و برنامه‌سازان رادیو و تلویزیون و همچنین نویسندگان کودک و صاحبان انتشارات و شاعران حوزه کودک حضور خواهند داشت.

در کنار این مراسم، تفاهم‌نامه همکاری بین مجموعه رادیو با محوریت ایران صدا و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و وزارت آموزش و پروش منعقد خواهد شد.

انتصاب مدیر تولید و فنی شبکه سه سیما

مهدی‌ میرزازاده با حکم مهرداد عظیمی رییس مرکز تولید و فنی سیما به عنوان مدیر تولید و فنی شبکه سه سیما منصوب شد. در این حکم آمده است: «نظر به مراتب تعهد و تجربیات جنابعالی و با هماهنگی به عمل آمده با مدیر شبکه سه به موجب این حکم به سمت مدیر تولید و فنی شبکه سیما منصوب می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


175 سوال جرات و حقیقت برای دختران و پسران + ایده عاشقانه