مشکلات ناتمام سه ضلع مثلث نان/تاکنون هیچگونه افزایش قیمتی نداشته ایم


نان یکی از کالاهای اساسی که بدون شک آن را می توان نخستین و مهمترین پایه غذایی در کشورمان محسوب کرد که در هفته های اخیر شاهد افزایش قیمت نان در برخی از نانوایی های سطح شهر هستیم.

کد خبر: 87871 ۱۳۹۷/۱۰/۱۵ ۰۹:۳۳:۴۱

نان یکی از کالاهای اساسی که بدون شک آن را می توان نخستین و مهمترین پایه غذایی در کشورمان محسوب کرد که در هفته های اخیر شاهد افزایش قیمت نان در برخی از نانوایی های سطح شهر هستیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کرمان خبر ؛ نان یکی از کالاهای اساسی که بدون شک آن را می توان نخستین و مهمترین پایه غذایی در کشورمان محسوب کرد که در بیشتر وعده های غذایی در سفره ها دیده می شود؛در چند هفته اخیر شاهد بالا رفتن نرخ برخی از نانوایی های دولتی در سطح شهر هستیم.

در این خصوص یکی از نانوایان کرمانی با بیان اینکه در بحث نان مردم،نانوایان و دولت یک مثلث را تشکیل می دهند که در حال حاضر هر سه دچار مشکل هستند، اظهار کرد: نانوایان دولتی به دلیل افزایش قیمت آب،برق،گاز،کارگر،کرایه و… دیگر تولید نان برایمان مقرون به صرفه نیست؛ از طرفی مردم هم راضی به گران شدن نان نیستند چرا که کالای اساسی مردم است.

وی ادامه داد:دولت نیز جهت آسیب نرسیدن به اقشار آسیب پذیر جامعه در افزایش قیمت نان مقاومت کرده است؛ بنابراین ما نیز تابع دولت هستیم و تا زمانی که قیمت جدید داده نشود؛ قیمت شکنی نخواهیم کرد.

یکی از شهروندان کرمانی در خصوص گران شدن نان در چند هفته اخیر گفت: برخی از نانوایی های دولتی نرخ نان خود را افزایش داده اند و برخی هم که افزایش نرخ نداشته اند وزن نان خود را کاهش دادند.

مجید نژاد بیگلری مدیر کل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان کرمان در این رابطه به خبرنگار ما گفت : شرکت غله گندم را از کشاورزان خریداری کرده و در سیلو ها ذخیره سازی می کند تا آرد با کیفیت به دست نانوایان برسد.

وی در خصوص قیمت گذاری نان ابراز کرد: گندم، آرد و نان توسط رئیس جمهور قیمت گذاری و به استان ها ابلاغ می شود؛ طبق آخرین بخشنامه ای که از سوی دولت در آذر ماه امسال ابلاغ شده است با رعایت ملاحضات حدود ۱۰ در صد در بحث نان افزایش قیمت داشته ایم.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در چند ماه گذشته هزینه حمل و نقل افرایش پیدا کرده است، عنوان کرد: قیمت آرد و گندم هیچ گونه افزایش قیمتی نداشته اند.

مدیر کل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان کرمان در رابطه با نانوایی های دولتی و آزاد بیان کرد:نانوایی های آزاد پز مشمول قیمت گذاری نیستند و تولید کننده خودش قیمت گذاری میکند و خریدار هم می پذیرد؛اما در بخش نانوایی های دولتی هیچ گونه افزایش قیمتی نداشته ایم.

بیگلری با بیان اینکه قیمت گندم از ۶۶۵ تومان و قیمت آرد هم از ۸۰۵ تومان تغییر پیدا نکرده است، اظهار کرد:ضمن اینکه حق با نانوایان است؛ چرا که در هر ۲۷ آیتمی که در آنالیز نان است افزایش پیدا کرده است اما قیمت نان دولتی افزایشی نداشته است.

این مقام مسئول در پایان خاطر نشان کرد:هر نانوایی دولتی که قیمت نان را افزایش داده یا وزن نان را کاهش داده است؛تخلف کرده و کار خلاف قانون را انجام داده است و از سوی تعزیرات و واحد های صنفی بر آن ها نظارت خواهد شدو چنانچه تخلفاتی دیده شود طبق قانون با آن ها برخورد خواهد شد.

بر همین اساس با اتحادیه صنف نانوایی نیز تماس گرفتیم که متاسفانه بعد از چند روز متوالی توانستیم با یکی از اعضای آن ارتباط برقرار نموده و معضل را بیان نماییم که وی با اشاره به اینکه نمی خواهد نامش برده شود گفت : به هیچ عنوان تاکنون افزایش قیمتی اعلام نشده و هر نانوایی دولتی سر خود اقدام به افزایش قیمت کرده باشد متخلف محسوب شده و شامل جریمه قانونی قرار خواهد گرفت.

عضو اتحادیه صنف نانوایی همچنین شماره ۳۳۲۱۸۴۳۶ را جهت تماس مردمی برای تخلف برخی از نانوایانی که سرخود قیمت ها را افزایش داده اند اعلام نمود.

راه آرمان

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید