قزوین با 46 کشور دنیا مبادلات تجاری دارد


قزوین با 46 کشور دنیا مبادلات تجاری دارد

قزوین - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین گفت: قزوین در سال جاری با 46 کشور دنیا مبادلات تجاری (واردات و صادرات) داشته است.

منوچهر حبیبی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیشترین حجم مبادلات تجاری انجام شده بین قزوین با دیگر کشورها به عراق و سپس جمهوری آذربایجان، روسیه و افغانستان اختصاص دارد.
وی در ادامه از رشد 31 درصدی صادرات کالاهای غیرنفتی از قزوین به دیگر کشورها در هشت ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: در مدت یاد شده 455 میلیون دلار انواع کالای تولیدی استان از گمرک قزوین و سایر مبادی خروجی کالا به کشورهای مختلف صادر شده است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین، رشد صادرات را از اولویت های مهم اقتصادی استان برشمرد و گفت: 75 درصد کالاهای صادراتی قزوین به کشورها مربوط به محصولات صنعتی بوده و سایر کالاها نیز به محصولات کشاورزی و خدمات فنی و مهندسی اختصاص داشته است.
حبیبی در ادامه از رشد 20 درصدی ارایه تسهیلات به صادرکنندگان قزوینی در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: مجموع تسهیلات پرداختی در این بخش طی هشت ماهه امسال 890 میلیارد ریال بوده که با نرخ سود 14 درصد به فعالان صادراتی ارایه شده است.
وی با اشاره به نقش صادرات در رونق تولید و اشتغالزایی برای جوانان، گفت: تولیدکنندگان داخلی باید به تولید کالاهای صادرات محور توجه ویژه و جدی داشته باشند چرا که این رویکرد موفقیت و استمرار فعالیت آنها را بدنبال دارد.
3013

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تجارت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رئیسی دستور داده تا 3 میلیارد یورو در اختیار نیرو‌های مسلح قرار داده شود