چرا در نام‌گذاری خطوط اتوبوس از شماره‌های ممیزدار استفاده می‌شود؟


چرا در نام‌گذاری خطوط اتوبوس از شماره‌های ممیزدار استفاده می‌شود؟

به گزارش شهرآراآنلاین به نقل از ایسنا، عباس اتحادی در خصوص نحوه شماره‌گذاری خطوط اتوبوس در سطح شهر مشهد، اظهار کرد: پارامترهای نحوه شماره‌گذاری خطوط اتوبوس‌رانی مشهد بسیار گسترده است. به ظاهر شاید تغییر نحوه شماره‌گذاری آسان باشد،...


به گزارش شهرآراآنلاین به نقل از ایسنا، عباس اتحادی در خصوص نحوه شماره‌گذاری خطوط اتوبوس در سطح شهر مشهد، اظهار کرد: پارامترهای نحوه شماره‌گذاری خطوط اتوبوس‌رانی مشهد بسیار گسترده است. به ظاهر شاید تغییر نحوه شماره‌گذاری آسان باشد، اما اگر خطوط به هر نحوه‌ای شماره‌گذاری شوند، نوع شماره‌گذاری همیشه جای سؤال خواهد بود.

وی با بیان این‌که «تا کنون گلایه یا انتقادی در رابطه با شماره‌گذاری خطوط به اتوبوس‌رانی واصل نشده است»، ادامه داد: البته در حال حاضر عمده شهروندان مشهدی با شماره خطوط آشنایی دارند، چراکه مبدأ و مقصد خطوط نیز در آن درج می‌شود و تنها شماره خط ملاک مسیریابی اتوبوس‌ها نیست. بر روی اتوبوس‌ها در کنار شماره خط مبدأ و مقصد اتوبوس و یکی از مسیرهای اصلی نیز نمایش داده می‌شود.

اتحادی تصریح کرد: در این شرایط ممکن است بسیاری از افراد کد خط را از روی مبدأ و مقصد آن بشناسند. درواقع عدد و حروفی که بر روی تابلوها نوشته شده است، مکمل یک‌دیگر هستند.

وی همچنین در خصوص چرایی استفاده از شماره‌خطوط ممیز‌دار، خاطرنشان کرد: معمولاً خطوط ممیزدار مکملی از خطوط اصلی هستند. برای نمونه اگر خط 18.1 تعریف شده است، این خط مکملی از خط 18 بوده است و در یک مسیر و با تغییرات جزئی در مسیر، حرکت می‌کنند و این‌گونه نیست که برای نمونه خط 18 در مسیر شمال به جنوب حرکت کرده و خط 18.1 در مسیر شرق به غرب حرکت کنند.

سخنگوی سازمان اتوبوس‌رانی شهرداری مشهد اضافه کرد: بر این اساس اصلی‌ترین دلیل این نوع شماره‌گذاری آن است که این خطوط که در منطقه مکمل یکدیگرند و به همین دلیل با شماره ممیزی تعریف می‌شوند

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا