اجرای طرح کمربند سبز حفاظتی در شهرستان بن آغاز شد


اجرای طرح کمربند سبز حفاظتی در شهرستان بن آغاز شد

شهرکرد- ایرنا- اجرای طرح کمربند سبز حفاظتی به منظور تعیین مرز بین اراضی ملی و مستثنیات اشخاص در منطقه یانچشمه شهرستان بن نخستین بار در استان آغاز شد.

معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: این طرح در مرز 4 کیلومتر از اراضی ملی و مسثنیات منطقه یانچشمه شهرستان بن اجرا شد.
برمک اسلامی روز چهارشنبه در آیین درختکاری این طرح افزود: دراین طرح 3 ردیف نهال بادام کاشت می شود.
وی با بیان اینکه اعتبارات اجرای این طرح از محل صندوق توسعه ملی تامین اعتبار شده است، اظهار داشت: طرح تفکیک اراضی ملی و مستثنیات در این منطقه در 4 هکتار اجرا می شود که تنها 4 کیلومتر با کاشت نهال بادام است و مابقی با بلوکهای سیمانی (بنج مالچ) اجرا می شود.
به گفته وی،برای اجرای این طرح 2 میلیارد ریال اعتبار از محل صندوق توسعه ملی اختصاص داده شد.
اسلامی افزود: طرح کمربند سبز حفاظتی به منظور ارتقاء سرانه فضای سبز، بهبود شرایط محیطی نقاط جمعیتی استان در راستای تلطیف هوا ، توسعه تفرجگاهی و گردشگری و حفاظت از منابع آب و خاک اجرا می شود.
وی گفت: با اجرای طرح کمربند سبزحفاظتی، حدود اراضی ملی و مستثنیات مشخص و تصرفات مربوط به تخلفات احتمالی کاهش پیدا می کند.
معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان افزود: تاکنون 200 کیلومتر کمربند حفاظتی بین اراضی ملی و مستثنیات در استان احداث شده است.
یک میلیون و 400 هزار هکتار عرصه ملی در چهارمحال و بختیاری وجود دارد که 307 هزار هکتار آن جنگل و یک میلیون و 93 هکتار مرتع است.
امسال برای اجرای طرح‌ های آبخیزداری و آبخوان‌داری در استان از محل صندوق توسعه ملی 227 میلیارد ریال اختصاص یافته که با این اعتبار 149 پروژه در استان درحال اجراست.
7360/6021

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کشاورزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)