پدافندهوایی سوریه 14 فروند موشک شلیک شده رژیم صهیونیستی را منهدم کرد


پدافندهوایی سوریه 14 فروند موشک شلیک شده رژیم صهیونیستی را منهدم کرد

وزارت دفاع روسیه از انهدام 14 فروند از 16 موشک شلیک شده رژیم صهیونیستی توسط پدافند هوایی سوریه در حمله شب گذشته خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد پدافند هوایی سوریه ۱۴ فروند از ۱۶ موشک شلیک شده از جانب رژیم صهیونیستی را منهدم کرد.

بنا بر گزارش شبکه «راشاتودی»، وزارت دفاع روسیه گفته است که موشک‌های رژیم صهیونیستی در شرایطی شلیک شده‌اند که دو پرواز مسافری غیرنظامی در حال فرود در فرودگاه‌های بیروت و دمشق بوده‌اند.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است: «اقدامات تحریک‌آمیز نیروی هوایی اسرائیل، 2 هواپیمای مسافربری که در حال فرود در فرودگاه‌های بیروت و دمشق بودند، به خطر انداخت. در این زمان، 6 فروند جنگنده «اف-16» اسرائیل از حریم هوایی لبنان به سوریه حمله کرد».

مسکو همچنین گزارش کرده که دست‌کم هفت نفر از نیروهای نظامی سوریه بواسطه برخورد دو موشک رژیم صهیونیستی با مرکز لجستیک ارتش سوریه زخمی شده‌اند.

در این گزارش علاوه بر این تأکید شده، بواسطه خطری که هواپیماهای مسافربری در حال فرود را تهدید می‌کرد، ارتش سوریه از تجهیزات ارسال پارازیت و موشک‌های زمین به هوا در این عملیات پدافندی استفاده نکرد و اجازه داد تا مرکز کنترل ترافیک هوایی دمشق بتواند یکی از هواپیماهای مسافربری را به یک باند فرود اضطراری در «الحمیمیم» هدایت کند.

بنا بر اعلام وزارت دفاع روسیه، نیروی هوایی رژیم صهیونیستی در این حمله از 16 بمب «جی.بی.یو-39» هدایت‌شونده لیزری ساخت آمریکا استفاده کرده است.

انتهای پیام/.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سرنوشت تاسفبار بازیگر خردسال فیلم باشو غریبه کوچک بعد 40 سال+ بیوگرافی و عکس های باورنک...