تدوین برنامه 12 ساله برای تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی


تدوین برنامه 12 ساله برای تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه از تدوین برنامه 12 ساله برای تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی خبر داد و گفت: برپایی محافل قرآنی در بقاع متبرکه باید جدی گرفته شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام نوروزپور مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در دوره آموزشی مدیران خادمین و هیأت امنای امامزادگان و بقاع متبرکه که در استان مازندران در امامزاده قاسم(ع)بابل برگزار شد گفت: خوشبختانه امروز امامزادگان منبعی برای ترویج دین و انقلاب اسلامی ایران تبدیل‌شده‌اند که این مهم دشمن را به‌سختی ناراحت کرد.
وی افزود: دشمن در حال حاضر به‌شدت بر روی اعتقادات مردم در خصوص امامزادگان تبلیغات منفی می‌کند اما مردم ایران دلداده و عاشق اهل‌بیت (ع) و امامزادگان هستند.


حجت‌الاسلام نوروزپور افزود:زیارت امامزادگان و قبور مؤمنان ریشه در صدر اسلام و دوران پیامبر(ص) دارد و حضرت رسول هم برای زیارت شهدای جنگ احد شخصاً حضور می‌یافت.
وی بیان کرد: بنا به فرموده مقام معظم رهبری امامزادگان باید به قطب فرهنگی تبدیل شوند و سازمان اوقاف کشور در همین راستا برنامه‌های متنوعی را برای تمام رده‌های سنی در نظر گرفته است که در سراسر امامزادگان و بقاع متبرکه کشور برگزار می‌کند.


مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه خاطرنشان کرد: متولیان باید در برپایی نماز جماعت اهتمام جدی داشته باشند.
نوروزپور افزود: امنیت زائرین برای ما بسیار مهم است و همه ما باید تلاش کنیم تا امنیت و آسایش زائرین را تأمین کنیم.
وی ادامه داد: تاکنون اطلاعات موقوفات ۸۰ هزار مسجد و همچنین ۸ هزار و ۵۱ بقاع متبرکه در سامانه جامع موقوفات ثبت‌شده است.


مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه از تدوین برنامه ۱۲ ساله برای تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی خبر داد و تصریح کرد: برپایی محافل قرآنی در بقاع متبرکه باید جدی گرفته شود.
نوروزپور بر لزوم ایجاد اقتصاد پایدار برای بقاع متبرکه تأکید کرد و گفت: با وقف‌های جدید می‌توان برای بقاع متبرکه اقتصاد پایدار ایجاد کرد.

پایان پیام/49

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)