به تعداد 54 تن از دهشت افگنان در نقاط مختلف افغانستان کشته شدند


در نتیجه عملیات مشترک تهاجمی و تصفیوی نیروهای دفاعی افغانستان، در 24 ساعت گذشته به تعداد 54 تن از دهشت افگنان در نقاط مختلف افغانستان کشته و 18 تن دیگر آنان زخمی شده اند. در اعلامیه‌ی وزارت دفاع ملی بیان شده است که این عملیات‌ها به حمایت قوای هوایی در ولایت‌های ننگرهار، پکتیکا، غزنی، دایکندی، زابل، فراه، بلخ، فاریاب و هلمند راه...

به تعداد 54 تن از دهشت افگنان در نقاط مختلف افغانستان کشته شدند

در نتیجه عملیات مشترک تهاجمی و تصفیوی نیروهای دفاعی افغانستان، در ۲۴ ساعت گذشته به تعداد ۵۴ تن از دهشت افگنان در نقاط مختلف افغانستان کشته و 18 تن دیگر آنان زخمی شده اند.

در اعلامیه‌ی وزارت دفاع ملی بیان شده است که این عملیات‌ها به حمایت قوای هوایی در ولایت‌های ننگرهار، پکتیکا، غزنی، دایکندی، زابل، فراه، بلخ، فاریاب و هلمند راه اندازی شده است.

هم‌چنین در این اعلامیه گفته شده است که در نتیجه آن عملیت‌ها در ولسوالی‌های اندر و قره باغ ولایت غزنی۲۹ تن دهشت افگن کشته و 9 تن زخمی، در ولسوالی‌های قیصار، پشتون‌کوت و شرین تگاب ولایت فاریاب ۱۹ تن دهشت افگن کشته، ۷ تن زخمی و ۲ عراده موتر سایکل از بین برده شده، در ولسوالی‌های پشت‌رود و بالابلوک ولایت فراه ۶ تن دهشت افگن کشته و یک عراده موترسایکل از بین برده شده و در ولسوالی‌های شاه جوی ولایت زابل و واشیر ولایت هلمند ۲ تن دهشت افگن زخمی، ۲ عراده موتر و مقدار سلاح و مهمات به‌دست آمده است.

قابل ذکر است که تلاش‌ها برای آوردن صلح در افغانستان جریان داشته و در این اواخر نمایندگان از آمریکا و برخی کشورهای منطقه، در باره صلح افغانستان در شهر ابوظبی، مرکز امارت متحده عربی، مذاکره کردند. هم‌چنان گزارش‌های در رسانه‌ها به‌نشر رسیده که دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا، اعلام کرده که شماری از نیروهای آمریکایی را از افغانستان خارج خواهد کرد، در واکنش به این تصمیم دونالد ترامپ، ارگ ریاست جمهوری افغانستان در خبرنامه‌ی بیان کرده است که خروج نیروهای خارجی بر روند تأمین امنیت در افغانستان، تاثیری نخواهد گذاشت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید