بازگشایی واحدهای تولیدی فسا اولویت دارد


بازگشایی واحدهای تولیدی فسا اولویت دارد

شیراز-ایرنا- رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان فسا گفت:راه اندازی و باز گشایی واحدهای تعطیل شده که امکان تولید داشته باشند و زمینه اشتغال را فراهم کنند در اولویت است.

مجید کشاورز، شنبه به ایرنا اظهار داشت:با توجه به اینکه ایجاد اشتغال از مهمترین اهداف است و تمام مسئولان در این زمینه تلاش دارند، قرار شد مشکلات واحدهای صنعتی و حتی کارگاه های کوچکی که قبلا مشغول به فعالیت بوده اند و به هر دلیلی تعطیل شده اند پیگیری و بازدید میدانی شود.
وی با بیان اینکه رکود در خط تولید هر واحد صنعتی عواقبی مانند رکود در اقتصاد و اشتغال را به دنبال دارد ادامه داد: جریان نقدینگی در بخش‌های غیرمولد، تورم بالا و آشفتگی در بازارهای مالی از جمله دلایل تعطیلی واحدها بوده است.
کشاورز اظهار داشت:علاوه ‌بر موضوع گذشتن وقت مجوزها، نوسازی نکردن واحدها و رکود، مشکلاتی همچون مسائل مدیریتی، کمبود نقدینگی، مشکلات نظام بانکی و... نیز وجود داشته است.
وی با بیان اینکه برخی از واحدها چندین سال از تعطیلی آنها می گذرد افزود: ما بنا داریم از ظرفیت مکانی و تکنولوژی آنها برای سرمایه گذاران جدید استفاده کنیم.
رئیس اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان فسا گفت: کارگاه تولید قند و نبات شرکت گل بس ناب فسا که از سال 94تعطیل بود با همکاری انجام شده در چند روز آینده کار خود را آغاز می کند و کارگاه های دیگر نیز به همین ترتیب در حال بازدید و بررسی هستند.
کشاورز اضافه کرد: کارگاه های فرش نیز شناسایی شده اند و کار را از طریق پشتیبان پیگیری و زمینه اشتغال خوبی را فراهم کرده ایم که راه اندازی مجدد این واحدها تاثیر بسزایی در اشتغال دارد و در صدد هستیم که کارگاه هایی که حتی دیگر قادر به راه اندازی مجدد نیستند در صورت ورود سرمایه گذار از واحدها استفاده کنیم.
شهرستان فسا در فاصله 130کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده است.
9653 /1876


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر چهره «هلن» سریال مردان آنجلس بعد 27 سال ! / جوانتر و زیباتر !