دومین جشن منطقەای هوره و سیاچه‌مانه در کامیاران برگزار شد


دومین جشن منطقەای هوره و سیاچه‌مانه در کامیاران برگزار شد

سنندج - ایرنا - دومین جشن منطقەای هوره و سیاچه‌مانه شامگاه پنجشنبه با حضور هنرمندان و نام آوران موسیقی کُردی در سالن ورزشی اطهر شهرستان کامیاران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، برای بهتر برگزار کردن دومین جشن منطقه ای هوره و سیاچه‌مانه نسبت به سال گذشته تدارک و برنامه ریزی های زیادی شده بود تا تعدادی از مسئولان استان و هنرمندان برجسته حوزه موسیقی کُردی در این برنامه حضور پیدا کنند که شرایط جوی و بارش برف مانع از حضور تعدادی از هنرمندان شد ولی با این وجود بار دیگر این جشن مورد استقبال چشمگیر مردم کامیاران قرار گرفت.
در 29 آذرماه سال گذشته که نخستین دوره این جشن برگزار شد قطب الدین صادقی یکی از پژوهشگران ، هنرمندان و اساتید برجسته حوزه تئاتر کشورمان مهمان ویژه بودند و در ارتباط با تاریخ موسیقی کُردی مطالبی را بیان کرد.
در دوره گذشته مدیران کل ارشاد اسلامی و حوزه هنری استان های کردستان و کرمانشاه و مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان حضور پیدا کردند ولی در دومین جشن منطقه ای هوره و سیاچەمانه به دلیل شرایط جوی و بارش برف و نامناسب بودن وضعیت جاده تنها مسئول استانی شرکت کننده در این مراسم جلال قلعه شاخانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بود.
در این دوره از جشن منطقه ای هوره و سیاچەمانه ١٥ نفر از هنرمندان عرصه موسیقی هوره و سیاچەمانە و مور از استان های کردستان، کرمانشاه ،ایلام و لرستان به اجرای برنامه پرداختند.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کامیاران در حاشیه برگزاری این جشن به خبرنگار ایرنا گفت: نخستین دوره این جشن و همچنین جشن موسیقی کردی که شهریور ماه امسال در این شهرستان برگزار شد، در مجموع 10 هزار نفر حضور پیدا کردند.
حسین پناهی اضافه کرد: این برنامه پرمخاطب به مطالبه مردم این شهرستان تبدیل شده است و امیدواریم سال آینده در قالب جشنواره برگزار شود.
وی افزود: متاسفانه در این شهرستان فضای سرپوشیده مناسبی برای اجرای اینگونه برنامه ها نداریم و همواره این مراسم ها در سالن ورزشی کامیاران برگزار می شود که مکان مطلوب و استانداردی برای سخنرانی مسئولان و کارشناسان نیست.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کامیاران اظهار داشت: سال گذشته چند نفر سخنران داشتیم که حتی افراد ردیف های جلو در این سالن بسختی متوجه سخنان آنها شدند و همین‌ نارضایتی مردم را به همراه داشت لذا امسال این بخش زیاد در اولویت قرار داده نشد.
پایان بخش این برنامه هم تجلیل از سال ها تلاش و زحمت هنرمند نامدار کُرد شفیع کمینه ای بود.
9936/6108

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صدای کوتوله برزیلی برای آموزش و سریع حرف زدن