نظارت بر بازار مهاباد در آستانه شب یلدا تشدید شد


نظارت بر بازار مهاباد در آستانه شب یلدا تشدید شد

مهاباد- ایرنا- رییس اداره صنعت، معدن و تجارت مهاباد گفت: نظارت بازرسان این اداره بر بازار کالاهای هدف در آستانه شب یلدا تشدید شده است.

صادق قادری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این طرح از 20 تا 30 آذرماه و با مشارکت چهار گروه بازرسی 2 نفره در بازارهای هدف شامل بازار میوه و تربار، شیرینی فروشی ها و بازار آجیل و تنقلات اجرا می شود.
وی اضافه کرد: از زمان آغاز این طرح تاکنون 74 پرونده تخلف با ارزش ریالی 2 میلیارد و 250 میلیون ریال تشکیل شده که بیشترین تعداد آن در حدود 28 پرونده مربوط به بازار میوه و تره بار بوده است.
وی بیان کرد: شهروندان نیز می توانند در صورت برخورد با هرگونه تخلف و گرانفروشی با شماره تلفن 124 تماس گرفته و تخلف ها را گزارش دهند.
رییس اداره صنعت، معدن و تجارت مهاباد گفت: بازرسان این اداره در این مدت 6 گشت مشترک نیز با حضور ادارات مختلف از جمله تعزیرات حکومتی، استاندارد و بهداشت و درمان برای نظارت بیشتر بر بازار تشکیل داده اند.
به گزارش ایرنا، 'یلدا' در فرهنگ ایران‌ باستان، سپری شدن بلندترین شب سال و پس از آن افزوده شدن بر مدت زمان روزهای آتی است. مردم ایران این شب را از غروب آفتاب آخرین روز آذرماه تا طلوع نخستین روز دی‌ماه جشن می‌گیرند و نقل افسانه و حافظ خوانی در این شب مرسوم است.
هر سال در این شب که به نام شب چله نامگذاری شده است آیین های خاصی در مناطق مختلف کشور برگزار می شود و در این شب ایرانی ها با تنقلات، شیرینی و هندوانه از مهمانان پذیرایی می کنند.
مهاباد با 237 هزار نفر جمعیت دارای 6 هزار و 800 واحد صنفی است.
3020/6185/2093

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تجارت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کتاب تعلیم انشا - سال 1329