عضویت 700 هزار ایثارگر در سامانه خدمات الکترونیکی ایثار
گروه جهاد و حماسه ــ رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه تاکنون 700 هزار نفر از ایثارگران به عضویت سامانه خدمات الکترونیکی ایثار در آمدهاند، دستاوردها، فعالیتها و برنامههای بنیاد برای توسعه خدمات الکترونیک به ایثارگران را تشریح کرد.
به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران، حجتالاسلام والمسلمین محمدعلی شهیدی، رئیس بنیاد شهید در نشست شورای معاونان بنیاد با اشاره به تسهیل خدماترسانی به ایثارگران گفت: ایجاد زیرساختهای مناسب و توسعه خدمات الکترونیک با هدف کاهش مراجعات حضوری، سهولت دسترسی به خدمات با توجه به شرایط جسمی ایثارگران و کاهش هزینههای ایاب و ذهاب این عزیزان در سالهای اخیر در دستور کار بنیاد بوده است.
وی با اشاره به موفقیتهای بنیاد در ارائه خدمات الکترونیک در 5 سال گذشته گفت: در ارزیابیهای انجام شده از سوی سازمان فناوری اطلاعات کشور، بنیاد در ارائه خدمات الکترونیکی رتبه سوم بین دستگاهها را کسب کرده است و با زیرساختهای ایجاد شده بنیاد آماده همکاری با سازمانهای خدمات دهنده مرتبط با ایثارگران است تا این سازمانها به سامانههای بنیاد متصل شوند.
معاون رئیس جمهور افزود: هماکنون از 70 دستگاه اجرایی که به نوعی خدماتی به ایثارگران ارائه میدهند، حدود 30 دستگاه به سامانههای بنیاد متصل شدهاند و بدین ترتیب بسیاری از مکاتبات برای دریافت معرفینامه یا ارائه اطلاعات هویتی و سوابق خدمات حذف شده است و این دستگاهها به صورت آنلاین اطلاعات مورد نیاز تأیید شده را دریافت میکنند.
وی با اشاره به استقبال جامعه ایثارگری از خدمات الکترونیک گفت: از 900 هزار نفر ایثارگر مورد نظر واجد شرایط 700 هزار نفر به عضویت سامانه خدمات الکترونیکی ایثار درآمدهاند و البته باید تلاش کنیم تا همه ایثارگران عضو این سامانه شوند.
حجتالاسلام والمسلمین شهیدی با بیان اینکه 107 نوع خدمات در بنیاد توسط سازمان اداری استخدامی کشور تعریف شده است، ادامه داد: تاکنون 14 نوع خدمت از این خدمات به صورت الکترونیک در سامانه خدمات الکترونیک ایثار ارائه میشود و در نظر داریم تا پایان سال 30 درصد دیگر از خدمات تعریف شده را الکترونیکی ارائه دهیم.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: همزمان با توسعه خدمات در قالب برنامه دولت الکترونیک با توجه به امکان بهرهبرداری از تلفن همراه برای دریافت خدمات الکترونیک برنامهریزی برای استفاده از اپلیکیشن دولت همراه صورت گرفته و نرمافزار موبایل همراه ایثار به صورت آزمایشی مورد بهرهبرداری قرار گرفته و خدماتی مانند دریافت فیش حقوقی، آدرس مراکز طرف قرارداد بیمه تکمیلی و مراکز مشاوره و اطلاعرسانی در آن ارائه میشود و تاکنون حدود 10 هزار نفر این نرمافزار را نصب کردهاند.
معاون رئیس جمهور در پایان با اشاره به وضعیت نیروی انسانی در بنیاد خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در سالهای آینده تعداد زیادی از کارکنان بنیاد بازنشسته میشوند، توسعه خدمات الکترونیک یکی از راههای مناسب برای چابکسازی بنیاد است و البته توجه به آموزش مدیران و کارشناسان در زمینه ارائه خدمات الکترونیک ضرورت دارد.
انتهای پیام