آشنایی با لوکا یوویچ از فرانکفورت، یکی از گزینه های مد نظر بایرن مونیخ


آشنایی با لوکا یوویچ از فرانکفورت، یکی از گزینه های مد نظر بایرن مونیخ

طرفداری (/fa/component/roojanews/frame.html?href=https://www.tarafdari.com/)- لوکا یوویچ یکی از آینده دار ترین مهاجمین حال حاضر دنیای فوتبال به شمار می رود. به گزارش فوریه 2016...

طرفداری- لوکا یوویچ یکی از آینده دار ترین مهاجمین حال حاضر دنیای فوتبال به شمار می رود.

به گزارش ترنسفرمارکت، این بازیکن جوان، متولد 23 دسامبر 1997 در شهر بیه لینا بوسنی و هرزگوین است. در سال 2005، توما میلیسویچ استعداد یاب ستاره سرخ بلگراد لوکا را کشف کرد و لوکای 8 ساله به تیم جوانان این تیم پیوست. اولین بازی رسمی خود با پیراهن ستاره سرخ را در تاریخ 28 می 2014 و در سن 16 سال و 5 ماه و 5 روز مقابل وویوودینا انجام داد و ضمن گلزنی در این دیدار، با شکستن رکورد دژان استانکوویچ، جوان ترین گلزن تاریخ باشگاه لقب گرفت. لوکا توانست با این باشگاه به مقام قهرمانی در لیگ صربستان در فصل 2014-2013 دست یابد. در فصل بعد و بازی مقابل پارتیزان بلگراد، با 16 سال و 9 ماه و 25 روز به جوان ترین بازیکن تاریخ این دربی تبدیل شد و رکورد پیشین که در اختیار دژان استانکوویچ بود را شکست. در تابستان 2015 این بازیکن جوان قرارداد خود را به مدت 3 سال با باشگاه تمدید کرد. درخشش این بازیکن جوان، چشم سران بنفیکا را جلب کرد و این باشگاه پرتغالی در فوریه 2016، قرارداد 5 ساله با این بازیکن امضا کرد، اما اوضاع برای این بازیکن جوان صرب در بنفیکا خوب پیش نرفت و در فصل 2016-2017 تنها در یک دیدار در لیگ پرتغال به میدان رفت.

فصل 2018-2017

لوکا در بنفیکا خیلی به بازی گرفته نشد و در نهایت تصمیم گرفت با قرارداد قرضی در تابستان 2017 به باشگاه آلمانی فرانکفورت بپیوندد. این قرارداد قرضی 2 ساله بوده و باشگاه آلمانی بند خرید 12 میلیون یورویی در قرارداد بازیکن گنجانده است. لوکا اولین بازی خود در بوندس لیگا را مقابل آگزبورگ در هفته چهارم انجام داد و توانست در همان بازی، اولین گل خود در این رقابت ها را به ثمر برساند. در ادامه فصل توانست در مقابل تیم های مهمی هم چون شالکه، ولفسبورگ، مونشن گلادباخ و دورتموند نیز گلزنی کند. در پایان فصل در مجموع 22 بار در بوندس لیگا به میدان رفت و 8 گل و 1 پاس گل به ثمر رساند. لوکا توانست با پیراهن فرانکفورت در جام حذفی آلمان با شکست بایرن مونیخ به مقام قهرمانی دست یابد.

فصل 2019-2018

لوکا در دو بازی اول این فصل بوندس لیگا روی نیمکت فرانکفورت نشست، اما در 12 بازی بعد توانست آمار 10 گل و 4 پاس را را ثبت کند و در جدول گلزنان بوندس لیگا تا پایان هفته 14، در کنار آلکاسر در رده اول قرار دارد. اوج کار این مهاجم جوان صرب در هفته هفتم بوندس لیگا مقابل دوسلدروف بود که توانست 5 گل به ثمر برساند و با 20 سال و 300 روز، جوان ترین بازیکن تاریخ این رقابت ها لقب گرفت که در یک بازی موفق به زدن 5 گل می شود. لوکا در پایان ماه نوامبر، در میان 5 بازیکن برتر ماه بوندس لیگا قرار گرفت. فرانکفورت در پایان هفته 14 بوندس لیگا در رده پنجم قرار گرفته است. لوکا تا پایان هفته 14 بوندس لیگا 819 دقیقه بازی کرده است و آمار 3.4 شوت در هر بازی، 2.1 نبرد موفق و 72.2 درصد پاس سالم را ثبت کرده و نمره 7.32 را از سایت هواسکورد بگیرد. درخشش لوکا تنها به بوندس لیگا ختم نمی شود و این بازیکن در 6 بازی مرحله گروهی لیگ اروپا، با 5 گل زده، دومین گلزن برتر رقابت ها شناخته می شود.

یوویچ در کنار آنته ربیچ و سباستین هالر بازیکنان مهم این فصل فرانکفورت به شمار می روند.

تیم ملی صربستان

لوکا اولین بازی ملی خود را در ماه ژوئن 2018 مقابل شیلی انجام داد. لوکا توانست در لیست 23 نفره تیم ملی صربستان در جام جهانی 2018 روسیه قرار بگیرد و در بازی صربستان مقابل برزیل به عنوان بازیکن تعویضی به میدان آمد.

چندی پیش نشریه کیکر، لیستی از بازیکنانی منتشر کرد که ممکن است بایرن مونیخ در تابستان 2019 برای جذب شان اقدام کند و نام لوکا یوویچ هم در این لیست دیده می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)