217 واحد بسته بندی در قزوین فعالیت می کنند


217 واحد بسته بندی در قزوین فعالیت می کنند

قزوین – ایرنا – مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین گفت: 217 واحد بسته بندی محصولات و کالاها با هشت هزار نفر اشتغالزایی در قزوین فعالیت می کنند.

به گزارش ایرنا، حمیدرضا خانپور روز سه شنبه در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی که با حضور کیشان سینگ سفیر کیفیت و امنیت غذا در سازمان جهانی بسته بندی در استانداری قزوین برگزار شد، افزود: در این واحدها و بنگاه های تولیدی که در زمینه های مختلف شیشه، فلز، ماشین آلات و ... فعالیت می کنند، بیش از 30 هزار نفر به شکل غیرمستقیم مشغول هستند.
وی با بیان اینکه بسته بندی محصولات با تمام خوشه ها ارتباط دارد، افزود: این صنعت عامل اصلی در ایجاد ارزش افزوده و میزان فروش کالاها است و انسان ها تا روز مرگ با بسته بندی سروکار دارند.
خانپور ادامه داد: خوشه صنعتی بسته بندی با تدبیر سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران به قزوین واگذار شد و انستیتوی بسته بندی ایران با محوریت استان قزوین فعالیت خود را آغاز کرده است.
وی اضافه کرد: تاکنون هفت خوشه شامل بسته بندی، فرآوری محصولات انگور تاکستان، زیتون، قطعه سازی خودرو، کفش دانسفهان، محصولات شیمیایی، شیرینی سنتی و گلیم در قزوین شناسایی شده اند که بسته بندی محصولات در آنها بسیار حایز اهمیت است.
خانپور گفت: برای آشنایی تولیدکنندگان با این صنعت تاکنون 40 دوره آموزشی،هشت تور صنعتی و 15 تور خارجی برگزار شده و دفترچه راهنمای مشترکان و ذیفنفعان خوشه تهیه و چاپ شد.
وی ادامه داد: هم اکنون خوشه شیرینی سنتی قزوین و راه اندازی شهرک صنفی را در استان در دستور کار داریم و به حمایت و همکاری دستگاه های خدمات رسان در این زمینه نیازمند هستیم.
6101

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تجارت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا