فعالیت شورای فرهنگ عمومی در 400 شهرستان کشور


فعالیت شورای فرهنگ عمومی در 400 شهرستان کشور

‌مدیر کل دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: شورای فرهنگ و عمومی هم اینک در 32 استان، سه منطقه آزاد و نزدیک به 400 شهرستان کشور فعال است.

‌به گزارش ایسنا- فاضل عبادی در همایش فرهنگ عمومی سیستان و بلوچستان سبک زندگی اسلامی ایرانی افزود: شورای فرهنگ و عمومی به عنوان سیاست گذار ریل فرهنگی کشور هم اینک 10 تا 12 هزار نفر عضو دارد.

عبادی بیان کرد: تقریبا هر شورای فرهنگ و عمومی دارای 30 نفر عضو است که ظرفیت بسیار عظیم فرهنگی محسوب می شود.

وی اظهار کرد: تصمیمات این شورا نقش موثری در ترویج فرهنگی ایرانی اسلامی و سبک زندگی اسلامی و دوری از سنت های غلط در جامعه دارد.

مدیر کل دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: شوراهای فرهنگ و عمومی کشور از سال 1364 تا کنون 10 دوره کاری با حضور وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکیل داده است‌.

وی ترویج فرهنگ سبک زندگی ایرانی و اسلامی مورد تاکید رهبری را یکی از راهبردهای شورای فرهنگ عمومی دانست و افزود: سبک زندگی ایرانی و اسلامی باید در جامعه نهادینه شود و نقش دستگاه های فرهنگی از جمله آموزش و پرورش و دانشگاه ها در این زمینه سنگین است و باید به دقت این مهم را مدنظر داشته باشند.

عبادی گفت: با توجه به اینکه هر شورای فرهنگ عمومی حدود ۳۰ عضو فعال دارد خوشبختانه ظرفیت بسیار خوبی است که بتوان با تلاش بیشتر و همت بیش از گذشته بتوانیم از داشته‌هایمان در زمینه فرهنگ به خوبی بهره‌برداری کنیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه شوراهای فرهنگ و عمومی در دوره جدید با هدف استفاده از ظرفیت دستگاهها، انسجام و هم افزایی دستگاههای فرهنگی در سطح کشور برگزار می شود اظهار کرد: بحث گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی، سرمایه اجتماعی اخلاق عمومی، زنان و خانواده، بهداشت و سلامت، آسیب های اجتماعی، دین و فرهنگ خرد، ترویج فرهنگ علم و دانش، ایثار و شهادت و غیره از جمله سر فصل های تصویب شده در شورای فرهنگ و عمومی کشور است.

مدیرکل دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: اگر بخواهیم چهار عنصر اصلی در سبک زندگی از جمله خانواده، جامعه، همسالان و فضای مجازی را نام ببریم یکی از عوامل تاثیر گذار در سبک زندگی فضای مجازی است‌.

وی بیان کرد: فرهنگ عمومی و سبک زندگی دو واژه جداناشدنی از همدیگر هستند و اگر بخواهیم فرهنگ عمومی ارتقا پیدا کند؛ لزوم توجه به سبک زندگی و حواشی آن باید در رصد متولیان فرهنگی قرار گیرد.

عبادی اظهار کرد: گفتمان فرهنگی درباره سبک زندگی باید در دستور کار متولیان فرهنگ و عمومی کشور قرار گیرد تا بتوان به نتایج دلخواه رسید.

وی بیان کرد: همگانی و مردمی کردن فعالیت های مربوط به سبک زندگی با بهره گیری از ظرفیت های انجمن‌های فرهنگی و سمن ها در این مسیر لازم و ضروریست.

مدیر کل دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: بازگشت به آموزه های دینی، ایستادگی در برابر تهاجم فرهنگی و توجه به آداب و رسوم گذشتگان از عوامل موثر در تقویت شورای فرهنگ و عمومی است.


انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ هواشناسی؛ بارندگی در کرمان شدید است؛ مردم خراسان جنوبی منتظر بارش‌های سیل‌آسا باشند