کنفرانس بین المللی «زن و رسانه» پاکستان به کار خود پایان داد


کنفرانس بین المللی «زن و رسانه» پاکستان به کار خود پایان داد

کراچی - ایرنا - نخستین کنفرانس بین المللی «زنان فعال در عرصه رسانه»کراچی پاکستان که شامگاه شانزدهم آذرماه، با تاکید بر نقش زنان در فضای رسانه ای امروز، با حضور نمایندگان 22 کشور جهان از جمله ایران گشایش یافته بود، با تاکید بر آزادی مطبوعات و دوری ازسانسور، به کار خود پایان داد.

به گزارش شامگاه دوشنبه ایرنا، نخستین کنفرانس بین المللی «زنان فعال در عرصه رسانه» با حضور نمایندگانی از جمهوری اسلامی ایران، پاکستان، نپال، کانادا، سوئد، دانمارک، آمریکا، بنگلادش، هندوستان، انگلستان، ایرلند، ترکیه، مالزی، رومانی، افغانستان، فرانسه، یونان، اسپانیا، کویت، تایلند، سریلانکا و سنگاپور» در شهر کراچی آغاز به کار کرد.
این همایش بین المللی به همت بنیاد توسعه رسانه های پاکستان( PMDF ) و حمایت استانداری (حکمرانی) ایالت سند پاکستان برگزار شده و تا نوزدهم آذرماه در شهر بندری کراچی پاکستان ادامه یافت.
این همایش بین المللی با تصویب بیانیه ای 20 بندی به کار خود پایان داد.
در یکی از بندهای این بیانیه، بر لزوم دسترسی زنان فعال در رسانه ها به حقوق مدنی یکسان با مردان تاکید شده است.
این بیانیه با تاکید بر آزادی مطبوعات و دوری از سانسور در رسانه ها و با حمایت از استخدام و به کارگیری زنان شجاع در عرصه فعالیت های رسانه ای، می افزاید:اعمال محدودیت بر رسانه ها و خبرنگاران قابل پذیرش نیست.
همچنین در این بیانیه با تاکید بر لزوم بهبود فضای کار برای زنان در عرصه رسانه ها، گسترش ارائه آموزش های تخصصی رسانه ای به زنان جامعه تاکید شده است.
سخنرانان در این کنفرانس بین المللی در مدت زمان چهار روزه برگزاری آن، در خصوص موضوعاتی نظیر «رشد سریع رسانه ها و فرصت های پیشرفت زنان، اصول اخلاق حرفه ای در رسانه ها، چالش های فراروی زنان خبرنگار، نقش رسانه ها در تحقق صلح و دوستی، رادیو و نقش آن بر زنان» و دیگر موضوعات مربوط به رسانه و مشکلات و چالش های حضور زنان در عرصه روزنامه نگاری به بحث و تبادل نظر پرداختند.
«کبری آقازری» که به نمایندگی از ایران و خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) در این کنفرانس شرکت کرده بود نیز، با تشریح فرصت های فعالیت زنان ایرانی در رسانه ها و بیان شاخص های آماری رشد فعالیت زنان در جامعه ایران، تصریح کرد: فعالیت ها و حضور اجتماعی گسترده زنان ایرانی در فضای رسانه ای خارجی ، قربانی سانسور شده است.
وی اضافه کرد: تصویری که رسانه های خارجی از زن ایرانی ترسیم می کنند، بسیار غیر واقعی است و این را می توان به وضوح در سخنان گردشگران، مقامات و شخصیت های فرهنگی، سیاسی و سازمان های غیر دولتی که به ایران سفر می کنند، مشاهده کرد.
آقازری اضافه کرد: واقعیت این است که در جمهوری اسلامی ایران، زنان در همه عرصه ها حضور داشته و تجربه شخصی نیز این را تایید می کند که کسی از این حضور، ممانعت خاصی نمی کند.
نماینده خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در این همایش گفت: ممکن است زنان ایرانی، مانند دیگر نقاط جهان نیز با تنگناهای جامعه مردانه مواجه باشند، ولی واقعیت این است که زنان ایرانی در همه مشاغل از جمله پزشکی، آموزش و پرورش، رسانه ها، بخش های مختلف خدمات حضور داشته و به خوبی فعالیت می کنند.
آساق**6002**6125**1908

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا