صاحبان ایده های نو در اردبیل کمک بلاعوض دریافت می کنند


صاحبان ایده های نو در اردبیل کمک بلاعوض دریافت می کنند

اردبیل - ایرنا - معاون مدیرکل پارک علم و فناوری استان اردبیل گفت: صاحبان ایده های نو برای نمونه سازی ایده خود در این استان 50 میلیون ریال کمک بلاعوض مالی دریافت می کنند.

به گزارش ایرنا ، محسن دیندار روز دوشنبه در نشستی با فرماندار خلخال افزود: پارک علم و فناوری استان علاوه بر ارائه بسته های حماتی مالی و خرید ایده های فناوری جدید، سایر خدمات حمایتی از جمله اخذ مجوز تولید انبوه ایده ، فراهم کردن رایگان حضور صاحبان ایده در نمایشگاه های بین المللی و نیز برخورداری از معافیت های مالیاتی را به دست اندرکاران تولید ایده های نو ارائه می کند.
وی اظهار داشت: پارک علم و فناوری زیر نظر وزارت علوم و آموزش عالی بصورت مستقل عمل کرده و بسیاری از معافیت های مالیاتی ویژه مناطق آزاد تجاری کشور شامل حال ایده های فناوری تجاری شده، زیرپوشش این پارک می شود.
وی گفت: بر خلاف مراکز رشد فعال در داخل مراکر آموزش عالی که خدمات آنها داخل دانشگاهی و برای دانشجویان و اساتید است، فعالیت های این پارک مختص گروه خاصی از جامعه نبوده و همه افراد دارای تحصیلات پایین تا فارغ التحصیلان دانشگاهی دارای ایده های نو را شامل می شود.
او افزود: آموزش رایگان مهارت راه اندازی کسب و کار از جمله اهداف مهم پارک علم و فناوری استان بوده و در این راستا راه اندازی مراکز رشد در شهرستان های استان در دستور کار قرار گرفته است.
او از راه اندازی مرکز رشد خلخال همراه با راه اندازی مراکز رشد شهرستان های مشگین شهر ، پارس آباد و گرمی خبرداد و گفت: مقدمات فعالیت این مراکز فراهم خواهد شد.
وی همچنین بیان کرد: با راه اندازی مراکز رشد در شهرستان های استان زمینه برای تشکیل کمیته های نوآوری و فناوری و راه اندازی گفتمان های علمی فراهم می شود.
60 واحد فناوری ، 53 هسته و 15 مرکز رشد زیر نظر پارک علم و فناوری استان اردبیل برای افزایش مهارت و راه اندازی کسب و کار سازماندهی شده اند.
7119/6018


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

مجری مناظرات انتخاباتی چه کسی است؟