آکواریوم سی لایف در استانبول


برای آشنایی با دنیای زیر آب یکی از بهترین آکواریوم های اروپا در ترکیه است و نامش مرکز تفریحی سی لایف. در کنار آکواریوم استانبول که آن هم از آکواریوم های غول پیکر ترکیه به حساب می آید.خودتان را برای پیاده روی در یک تونل 83 متری زیر آب آماده کنید.

در سی لایف چه خواهیم دید؟

می‌توانید 61 کوسه جذاب از 15 گونه مختلفِ کوسه را یک جا و در آکواریوم سی ‌لایف ببینید. این مجموعه از کوسه‌‎ها در اروپا بی‌نظیر است. جالب است بدانید که این موجودات قبل از دایناسورها روی زمین بودند و از قدیمی‌ترین ساکنان کره زمین هستند. یک نمای 270 درجه از زیر آب در اتاقی به نام اتاق اقیانوس در سی لایف در انتظار شماست. لحظاتی پر از هجان که در اطراف شما انواع ماهی‌های بزرگ و کوچک در حال شنا هستند.

آکواریوم سی لایف در استانبول

در این آکواریوم بخش مخصوصی برای نگهداری انواع لاک‌پشت‌ها هست. حتی از خانواده‌های ترک درخواست می‌شود اگر لاک‌پشتی دارند و حالا به خاطر بزرگ شدن این حیوان توانایی نگهداری از آن را ندارند، لاک پشت‌شان را به سی لایف بسپارند. این بخش برای بچه‌ها بسیار جذاب است.

آکواریوم سی لایف در استانبول

در قسمت دیگری عروس‌های دریایی را خواهید دید که مدام رنگ عوض می‌کنند و در زیر آب‌های آکواریوم سی لایف می‌درخشند. هیجان بزرگسالان در کنار بچه‌ها وقتی شاهد عوض شدن رنگ این جانوران هستند بسیار دیدنی است.

آکواریوم سی لایف در استانبول

در حوضچه‌های تعاملی آکواریوم سی لایف این فرصت را دارید تا بعضی از جانداران دریایی را لمس کنید و آنها را از نزدیک ببیند. ستاره‌های دریایی و برخی مرجان‌ها از گونه‌هایی هستند که در این بخش می‌توانید از نزدیک آنها را ببینید.

آکواریوم سی لایف در استانبول

ماهی دلخواه‌تان را نقاشی کنید تا در آکواریوم دیجیتالی جان بگیرد! یکی از امکانات جذاب آکواریوم سی لایف برای کودکان این است که می‌توانند ماهی دلخواه‌شان را نقاشی کنند و سپس از طریق یک اسکنر ماهی در آکواریوم دیجیتالی جان می‌گیرد.

آکواریوم سی لایف در استانبول

اگر حدود ساعت 14:30 در محل آکواریوم سی لایف باشید می‌توانید غذا دادن به ماهی‌ها به خصوص کوسه‌ها را تماشای کنید. این ساعت در سی لایف زمان تغذیه برای ماهی ها در نظر گرفته شده است.

آکواریوم سی لایف در استانبول

خلاصه در سی لایف همه چیز برای هیجان‌زده کردن شما فراهم است. یک گشت فوق‌العاده که تبدیل به خاطره‌ای شیرین از تور استانبول برای‌تان خواهد شد.

خدمات ویژه در سی لایف کدامند؟

امکان برگزاری جلسات کاری و میهمانی‌ها در این مرکز تفریحی وجود دارد. همینطور اگر بخواهید برای کسب و کارتان یک کاتالوگ تبلیغاتی درست کنید می‌توانید از فضایی که آکواریوم سی لایف تدارک دیده استفاده کنید و عکس بگیرید.

رستوران‌ها و مغازه‌های اطراف سی لایف کدامند؟

بعد از یک گشت و گذار عالی در سی لایف از رستوران‌ها و کافه‌های این مرکز استفاده کنید. سالن‌های غذاخوری بزرگ با انواع غذاها در سی لایف سرو می‌شوند. دونر کباب ترکی را حتما بعد از یک گشت عالی در سی لایف امتحان کنید.

بیرون مرکز خرید سی لایف فروشگاه دکاتِلون قرار دارد. بهترین فروشگاه برای خرید وسایل ورزشی و طبیعتگردی. اگر دوست دارید خرید کنید دیدن از این فروشگاه را در کنار بازدید از مرکز سی لایف فراموش نکنید.

حوالی مرکز تفریحی سی لایف، فروشگاه بسیار بزرگ و مجهز ایکیا هم قرار دارد. بنابراین برنامه بازدید خود از سی لایف را جوری تنظیم کنید که بتوانید سری به این مراکز خرید بزنید.

قیمت بلیط چقدر است؟

سی لایف امکاناتی را فراهم کرده برای خرید انلاین بلیط. اگر امکان خرید آنلاین داشته باشید می توانید از تخفیف نسبتا خوبی استفاده کنید. بلیط بریا بزرگسالان 62 لیر است که درصورت خرید آنلاین 50 لیر خواهد شد. برای بچه ها که بین سن 3 تا 14 سال هستند هزینه بلیط 49 لیر است مه قیمت خرید انلاین 39 لیر می‌شود. در ضمن این مرکز برای دانشجویان و دانش‌آموزان بالای 14 سال بلیط را با نرخ 49 لیر محاسبه می‌کند. از زمان تهیه بلیط معمولا 30 روز فرصت دارید تا از این مرکز دیدن کنید.

مرکز خرید سی لایف برای گروه‌های بیشتر از 10 نیز 15% تخفیف در نظر گرفته است. اما برای گروه‌های بزرگتر مثلا گروه‌هایی که از مدرسه برای بازدید می‌آیند یا گروه تورهای گردشگری، لازم است تا با مرکز رزرواسیون تماس بگیرند و برای نرخ بلیط و زمان بازدید هماهنگی انجام دهند.

چطور به سی لایف برویم؟

حالا که تقریبا همه چیز را درباره سی لایف را می‌دانید به شما خواهیم گفت چطور به این مرکز تفریحی بروید. سی لایف در منطقه بایرام پاشا، محله کوجا تپه و در خیابان پاشا قرار دارد. راهنمای حمل و نقل عمومی در استانبول به شما کمک می‌کند تا به راحتی با کمترین هزینه از جاذبه‌های استانبول دیدن کنید. از مترو یِنی کاپی می‌توانید به طرف M1 یا M2 خطر مترو را سوار شوید. ایستگاه کوجا تپه جاییست که باید از مترو پیاده شوید تا به سی لایف برسید.


1397/09/18 | کد مطلب: 3458
آکواریوم سی لایف در استانبول
آکواریوم سی لایف در استانبول هانیه کاظمی
آکواریوم سی لایف در استانبول

مهندس برق، فوق لیسانس مدیریت، عاشق ورزش، موسیقی، مطالعه و تماشای فیلم


تهیه و تدوین: تحریریه دالاهو
لطفا در نشر دانسته‌های خود کوشا باشید.
برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب‌سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.


به اشتراک بگذارید:

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مجموعه متن و پیام تبریک روز معلم فیزیک