73پزشک متخصص به کادر مراکز درمانی گلستان افزوده می شود


73پزشک متخصص به کادر مراکز درمانی گلستان افزوده می شود

گنبدکاووس - ایرنا - مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: با موافقت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی 73 نیروی متخصص حوزه پزشکی به مراکز درمانی این استان افزوده می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد دادجو روز شنبه در نشست با مدیران حوزه بهداشت و درمان و مسوولان بخش های تخصصی مراکز درمانی دو شهرستان کلاله و مراوه تپه واقع در شرق استان اظهارداشت: نیروهای جدید تا یک هفته آینده فعالیت خود را آغاز می کنند.
وی اضافه کرد: این پزشکان متخصص در اجرای طرح نظام ارجاع الکترونیک سلامت کشور به مراکز درمانی استان افزوده شد.
دکتر دادجو ادامه داد: باتوجه به نیاز مراکز درمانی کلاله و بویژه بیمارستان رسول اکرم(ص) 13 پزشک رشته های داخلی، اطفال، قلب، ارتوپدی و زنان و زایمان در این شهرستان خدمت خواهند کرد.
وی در ادامه به پرونده سلامت الکترونیک بیماران اشاره کرد و گفت: در اجرای این طرح همه سوابق بیمار و آزمایش ‌های او در پرونده سلامت الکترونیک ثبت و قابل بررسی در مراکز درمانی سراسر کشور است.
دادجو، راه اندازی سامانه نوبت گیری 'بهیاب' را از دیگر برنامه های ارجاع الکترونیک سلامت اعلام کرد و گفت: این سامانه بومی استان بوده و برای نخستین بار در گلستان به اجرا درآمده است.
به گزارش ایرنا، مدیر شبکه بهداشت و درمان کلاله نیز کاهش حضور بیمار درمطب پزشکان متخصص را از مزایای نظام ارجاع الکترونیکی سلامت و نوبت دهی بهیاب دانست و گفت: پیش از این به طور میانگین در مطب پزشکان متخصص 30 تا 40 بیمار برای معاینه در نوبت قرار داشتند که این موضوع کار ویزیت را برای پزشک سخت می کرد.
دکتر مهیار کلوی اظهار داشت: اما در سیستم ارجاع الکترونیک، این بیماران غربالگری شده و تعداد آنها به 20 تا 25 نفر کاهش یافته است.
به گزارش ایرنا سامانه بهیاب با هدف خدمت‌رسانی بهینه و سریع‌تر به مراجعه‌کنندگان، کاهش بار ترافیکی و هزینه بیماران و کاهش زمان انتظار آنان به صورت حضوری و اینترنتی راه اندازی شده است.
از مزایای دیگر راه اندازی این سامانه می توان به نیاز نداشتن به مراجعه حضوری جهت دریافت نوبت، پرداخت هزینه های خدمات و در نتیجه صرفه جویی در وقت، رعایت حقوق مراجعین، تشکیل صف به صورت اتوماتیک، ایجاد نظم و انضباط در مرکز استفاده کننده ،اشاره کرد.
کلیه افراد می توانند جهت اخذ نوبت از کلینیک های تخصصی و فوق تخصصی تابعه دانشگاه علوم پزشکی گلستان به آدرس اینترنتی www.golestanbehyab.ir مراجعه کنند.
شهرستان کلاله با بیش از 130 هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان واقع است.
/7478/3039/1648

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر سنگ قبر | 130 متن برای سنگ مزار درگذشتگان پدر و مادر و دیگران