16 حوزه آبخیز در لرستان شناسایی شد


16 حوزه آبخیز در لرستان شناسایی شد

خرم آباد - ایرنا - مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان لرستان گفت: 16 حزوه آبخیز در استان شناسایی شده و عملیات آبخیزداری و آبخوان داری این حوزه ها در دست اقدام است.

به گزارش ایرنا شیرزاد نجفی روز شنبه در گردهمایی مروجین درس انسان و محیط زیست به مناسبت روز جهانی خاک بیان کرد: امسال با توجه به تاکید مجلس شورای اسلامی و هیات وزیران سه لایحه مهم فرسایش خاک ( پسماندها ،محیط زیست و آبخیز داری ) تقدیم مقام معظم رهبری شد که از این مجموع بر آبخیزداری و آبخوان داری تاکید ویژه شده است.
وی اظهار داشت: لذا از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی بیش از 200 میلیون دلار اعتبار به این حوزه در سطح کشور اختصاص یافت که از این میزان اختصاص 210 میلیارد ریال برای طرح های آبخیزداری و آبخوان داری لرستان مصوب شد.
نجفی ادامه داد: همچنین از محل اعتبارات استانی نیز 100 میلیارد ریال با اعتبار آبخیز داری و آبخوان داری استان افزوده شد.
وی با تاکید بر اینکه ازتمام محققان و دانشمندان و مدرسان در این حوزه برای بازدید از مجموعه اقدامات انجام شده دعوت می شود ادامه داد: تاکنون بیش از 300 هزار هکتار عملیات آبخیز داری در لرستان انجام شده که در سال جاری از محل صندوق توسعه ملی بیش از 145 هزار هکتار آبخیزداری در دست اقدام است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیز داری لرستان اظهار داشت: بیش از 2 هزار و 650 هکتار عملیات بیولوژیکی، نهال کاری با گونه های مثمر در سطح استان در حال انجام است.
نجفی افزود: همچنین 2 هزار و 400 هکتار طرح های گیاه پزشکی و 2 هزار هکتار گیاهان دارویی از محل صندوق توسعه ملی در سطح استان در دست اقدام است.
وی بیان کرد: امسال با مشارکت کارکنان منابع طبیعی استان در راستای کاهش آتش سوزی در استان اقدامات قابل توجهی انجام شد و در هفت شهرستان استان یک مورد آتش سوزی نیز رخ نداد.
نجفی گفت: با همکاری آموزش و پرورش در سال 95 و 96 حدود 46 هزار همیار طبیعت معرفی و کارت دریافت کردند.
7274/6060

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کشاورزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


175 سوال جرات و حقیقت برای دختران و پسران + ایده عاشقانه