فیلم «خاشقچی» ساخت می‌شود


فیلم «خاشقچی» ساخت می‌شود

منابع خبری روز چهارشنبه گفته‌اند یک بازیگر و کارگردان معروف آمریکایی برای ساخت فیلمی از نحوه قتل «جمال خاشقچی»، روزنامه‌نگار منتقد سعودی به ترکیه سفر کرده است.

فیلم «خاشقچی» ساخت می‌شود

رسانه‌های ترکیه از حضور «شان پن»، بازیگر و کارگردان معروف آمریکایی در ترکیه جهت ساخت فیلم قتل «جمال خاشقچی»، روزنامه‌نگار منتقد سعودی خبر دادند.

خبرگزاری آناتولی ترکیه چهارشنبه (۱۴ آذر) گزارش داد که پن امروز به همراه تیم ده نفره خود بعد از ورود به فرودگاه استانبول به محوطه اطراف کنسولگری سعودی رفته و شروع به عکس‌برداری از آن کرد. خاشقچی، ۱۰ مهرماه بعد از ورود به کنسولگری سعودی در استانبول ترور شد.

خبرنگار آناتولی می‌گوید این بازیگر معروف آمریکایی قصد دارد فیلمی مستند از جنایت قتل جمال خاشقچی بسازد.

جمال خاشقچی، روزنامه‌نگار سعودی مقیم آمریکا که از منتقدان سیاست‌های بن سلمان، وی‌عهد سعودی بود، دهم مهر ماه (دوم اکتبر) در ساختمان کنسولگری سعودی به طرز فجیعی به قتل رسید و بنا به گفته مقامات قضایی ترکیه، جسد او بعد از قتل با اره تکه تکه شده و با اسید از بین رفته است.

عربستان سعودی در ابتدای امر منکر قتل شد، ولی تحت فشار جامعه جهانی، به قتل او در کنسولگری سعودی اذعان کرد، ولی هرگونه نقش، ولی عهد سعودی در ماجرای این قتل را بار‌ها تکذیب کرده است.

بر اساس اسناد و مدارک ترکیه و ارزیابی‌های دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا شخص بن سلمان آمر قتل خاشقچی بوده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | انتقادات تند آیت الله علوی بروجردی از مسئولان: مردم دیگر نمی‌توانند تحمل کنند