تاکید پادشاه اردن بر لزوم حمایت از راهکار سیاسی در لیبی


تاکید پادشاه اردن بر لزوم حمایت از راهکار سیاسی در لیبی

پادشاه اردن در جریان دیدار با نخست‌وزیر دولت توافق ملی لیبی بر حمایت کشورش از تلاش‌های صورت گرفته برای یافتن راه‌حل سیاسی تنش در لیبی تاکید کرد.

تاکید پادشاه اردن بر لزوم حمایت از راهکار سیاسی در لیبی
به گزارش فانوس، فائز السراج، نخست‌وزیر دولت توافق ملی لیبی در جریان سفر رسمی خود به امان اعلام کرد که کشورش پرداخت بدهی‌های خود به بیمارستان‌های اردنی را که به شهروندان لیبیایی مراقبت‌های پزشکی و درمانی ارائه می‌دهند، آغاز خواهد کرد.

میزان بدهی‌های لیبی به بیمارستان‌های اردن حدود ۲۲۰ میلیون دلار تخمین زده شده است.
عبدالله دوم و السراج همچنین بر لزوم توسعه همکاری دوجانبه در زمینه‌های سرمایه‌گذاری، تبادلات تجاری، آموزش عالی و هماهنگی امنیتی تاکید کردند.

دو طرف همچنین در جریان این دیدار به بررسی تحولات لیبی پرداختند.

در همین راستا، عبدالله دوم بر حمایت اردن از تلاش‌های صورت گرفته جهت دستیابی به راه‌حل سیاسی در لیبی بگونه‌ای که امنیت و ثبات در آن برقرار شود و آینده لیبیایی‌ها بهتر شود، تاکید کرد.

دو طرف در جریان این دیدار همچنین به بررسی شماری از پرونده‌های منطقه‌ای به ویژه پرونده فلسطین پرداختند و بر ضرورت دستیابی به صلح دائمی و عادلانه میان فلسطینیان و اسرائیلی‌ها تاکید کردند.

در همین راستا، عمر الرزاز، نخست وزیر اردن در جریان نشستی با فائز السراج در امان که شماری از وزراء و مسئولان دو کشور در آن حضور داشتند، ابراز امیدواری کرد، روابط سیاسی، اقتصادی و همکاری امنیتی میان دو کشور توسعه یابد.

دو طرف همچنین بر سر تشکیل کمیته‌هایی برای بررسی پرونده‌های مربوط به همکاری و فرصت‌های همکاری و هماهنگی امنیتی دوجانبه به اتفاق‌نظر رسیدند.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

20 متن و پیام تبریک تولد پسرم