تغییر نگرش ساکنان یک روستا در استرالیا به سالمندی


تغییر نگرش ساکنان یک روستا در استرالیا به سالمندی

مقامات روستای ولیج هاب در حومه شهر پرث در استرالیا نگرش ساکنانش به موضوع سالمندی را تغییر داده اند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما ؛ مقامات روستای ولیج هاب در حومه شهر پرث در استرالیا نگرش ساکنانش به موضوع سالمندی را تغییر داده اند.
مقامات این روستا با برپایی مراسم گوناگون ،کاشت گیاهان و انجام حرکات ورزشی امید سالمندان به زندگی را به طرز قابل توجهی افزایش داده اند.آنها تلاش می کنند که سالمندان را از لحاظ فیزیکی و روانی تقویت کنند و ارتباط آنها با اجتماع را تقویت کنند.

لوک گراس وود از مقامات این روستا گفت:سالمندان می گویند که ما می خواهیم از یکدیگر حمایت کنیم تا بیشتر زندگی کنیم.ما می خواهیم که یک زندگی خوب و با کیفیت داشته باشیم و بخشی از اجتماع باشیم.

وی افزود:هدف ما اجرای این برنامه ها برای ده درصد از ساکنان سالمند بالای پنجاه و پنج سال است.ما هم اکنون هفتصد عضو داریم.

الیزابت پاپاس از سالمندان روستا هم گفت:انزوا یک مشکل بزرگ در جامعه ماست اما ما تلاش می کنیم که انزوا را از بین ببریم و به افراد سالمند رسیدگی کنیم.ما می خواهیم فعالیت هایی را برای آنها فراهم کنیم که در اجتماع مشارکت داشته باشند و احساس راحتی و خوشبختی داشته باشند.

­آلین ای جان یکی دیگر از سالمندان هم گفت:من به این موضوع بسیار علاقمند هستم.من شاهد کارهایی هستم که پیش از این انتظار آنها را نداشتم.

تریسیا یانگ یکی دیگر از سالمندان هم گفت:هنگامی که شما احساس می کنید که دیگر سالمند شده اید و تاریخ مصرف شما تمام شده است اما اینگونه نیست.شما می توانید به دامان جامعه بازگردید و کارهایی را که ما در روستایمان انجام داده ایم انجام دهید.این بسیار جالب توجه است.

آنت هاسکیسون مدیر اجرای برنامه توانمندی سالمندان هم گفت:افراد که سالمند می شوند توقعات آنها هم بالا می رود و تغییر می کند.آنها می خواهند که بخشی از اجتماع باشند آنها می خواهند که فعال باشند و مشارکت داشته باشند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...