نخست‌وزیر کانادا از بن سلمان خواستار آزادی رائف بدوی، فعال حقوق بشر عربستانی شد


نخست وزیر کانادا همچنین از ولیعهد عربستان سعودی خواسته است تا رائف بدوی، فعال حقوق بشر عربستان را که در بازداشت است، آزاد کند.

به گزارش شبکه تلویزیونی CBC کانادا، جاستین ترودو نخست‌وزیر این کشور در حاشیه نشست رهبران گروه 20 در آرژانتین با محمد بن‌سلمان، ولیعهد عربستان سعودی گفت‌وگوی کوتاهی انجام داده و درباره پرونده‌ قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد حکومت ریاض صحبت کرده است.

بر همین اساس، ترودو به محمد بن‌سلمان گفته است که عربستان سعودی باید «جواب‌های بهتری» به سوال‌های پاسخ داده نشده درباره قتل خاشقجی بدهد.

نخست وزیر کانادا همچنین از ولیعهد عربستان سعودی خواسته است تا رائف بدوی، فعال حقوق بشر عربستان را که در بازداشت است، آزاد کند.

گفتنی است جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار اهل عربستان سعودی سردبیر سابق روزنامه الوطن و ستون‌نویس واشنگتن‌ پست دوم ماه اکتبر 2018 به منظور انجام امور رسمی وارد کنسولگری این کشور در استانبول شد و از آن خارج نشد.

ریاض در تاریخ 20 اکتبر قتل خاشقجی در داخل کنسولگری عربستان سعودی را تأیید کرد. دادستان این کشور مدعی شد که خاشقجی بعد از "درگیری" با چند نفر در داخل کنسولگری "فوت" کرده و 18 شهروند این کشور نیز در این رابطه بازداشت شده‌اند.

دادستانی کل استانبول ترکیه روز چهارشنبه 31 اکتبر طی بیانیه‌ای اعلام کرد که جمال خاشقجی بلافاصله پس از ورود به کنسولگری عربستان سعودی در این شهر، طبق نقشه‌ قبلی خفه و کشته شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ترکیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ساخت کاردستی ورزشی برای کودکان با روش های ساده و راحت