مهمترین رخدادهای هرمزگان در هفته ای که گذشت


مهمترین رخدادهای هرمزگان در هفته ای که گذشت

بندرعباس- ایرنا- بهره برداری از چند طرح عمرانی ، معرفی مدیرکل جدید آموزش و پرورش، پیوستن دو فروند زیردریایی به ناوگان ارتش، پایان المپیاد ورزشی مرزبانی ، گشایش نمایشگاه صنایع دستی استان های کشور و انتخاب اعضای مجمع خیران از جمله مهمترین رخدادهای هرمزگان در هفته گذشته است.

به گزارش ایرنا، استان هرمزگان در هفته گذشته( سوم تا نهم آذرماه) شاهد رخدادها و اخبار مختلفی در حوزه های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، حوادث ، ورزشی و فرهنگی بود که در این گزارش برخی از مهمترین این اخبار مرور می شود.

**اقتصادی
مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس گفت: واحد تولید گاز ازت در راستای طرح افزایش ظرفیت تولید و بهبود کیفیت پالایشگاه بندرعباس و تامین گاز ازت مصرفی واحد های جدید این پالایشگاه به بهره برداری رسید.
هاشم نامور روز شنبه هفته گذشته با اعلام این خبر افزود: واحد جدید تولید گاز ازت طرح افزایش ظرفیت تولید و بهبود کیفیت دارای ظرفیت تولید 4هزار نرمال متر مکعب در ساعت گاز ازت است که با استفاده از تکنولوژی غربال مولکولی تولید می شود.
معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان گفت: به منظور توسعه فعالیت‌های معدنی و جذب سرمایه گذاری 23 فقره محدوده اکتشافی و معدنی در استان با شرایط مزایده عمومی واگذار می‌شود.
ابراهیم سعدینی روز چهارشنبه هفته گذشته در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این معادن شامل سنگ گچ، پتاس سنگی، سنگ لاشه، مارن، مخلوط کوهی، شن و ماسه و سنگ نمک است که بهره برداران قبلی آن‌ها سلب صلاحیت شده اند.
فرماندار بندر خمیر با اشاره به سفر اخیر هیاتی از سرمایه گذاران چینی به این شهرستان گفت: این سرمایه گذاران برای احداث کارخانه گچ در روستای نیمه کاره در این خطه از کشور استقبال و اعلام آمادگی کردند.
میرهاشم خواستار روز جمعه اظهار داشت: این گروه سرمایه گذار چینی آماده هستند تا با احداث کارخانه گچ در روستای نیمه کار بندرخمیر از طریق تامین مالی و بر اساس قرارداد دو طرفه مجری و سرمایه گذار حمایت و تامین مالی کند.
عملیات اجرایی احداث قطعه دوم از باند دوم بزرگراه بندرلنگه به پارسیان و جاده و پل آبنمای ورودی شهر بندر چارک و طرح تامین آب بستک و جناح از آب شیرین کن چارک با حضوراستاندار هرمزگان و معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور چهارشنبه هفته گذشته آغاز شد.
استاندار هرمزگان گفت: حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی از سیاست های اصلی دولت تدبیر و امید است و در هرمزگان نیز این سیاست در اولویت کاری مجموعه مدیریت استان قرار دارد.
فریدون همتی دوشنبه شب هفته گذشته در نشست بررسی مسایل و مشکلات سرمایه گذاران منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان، اظهار داشت: با توجه به سیاست های دولت تمام تلاش خود را برای جذب سرمایه گذاران در منطقه انجام می دهیم.
وی افزود: منطقه صنایع انرژی بر پارسیان از لحاظ زیرساختی شرایط خوبی برای جذب سرمایه گذاران دارد.
وی تصریح کرد: با توجه به اهمیت منطقه ، مسایل و مشکلات سرمایه گذاران این منطقه باید به طور جدی مورد پیگیری قرار گیرد.

**فرهنگی
انتخابات مجمع خیرین هرمزگان به عنوان زیر مجموعه خیرین کشور روز سه شنبه هفته گذشته در بندرعباس برگزار شد و در این راستا اعضای هیات امنا و هیات مدیره آن انتخاب شدند.
اقصی نقاط استان هرمزگان یکشنبه هفته گذشته همزمان با سالروز میلاد پیامبر رحمت و مهربانی حضرت محمد مصطفی (ص) و ششمین اختر تابناک آسمان ولایت و امامت حضرت امام جعفر صادق (ع) غرق در نور و شادی شد.
مستند تلویزیونی «نبرد بیست ونهم» از تازه های صداوسیمای مرکز خلیج فارس در دومین جشنواره تلویزیونی مستند در بخش فیلم تندیس بهترین مستند را کسب کرد.
«نبرد بیست ونهم» در این دوره از جشنواره تلویزیونی مستند، تندیس، برگ زرین جشنواره، دیپلم افتخار، هدیه نقدی 100 میلیون ریال و هدیه 400 میلیون ریالی حمایت از تولید فیلم در بخش بلند را به خود اختصاص داد.
نمایش«آقای قاضی صدایم را می شنوید؟» به کارگردانی حسن سبحانی مینابی به جشنواره لاله های سرخ اندیمشک راه یافت.
این نمایش به نویسندگی مرتضی شاه کرم و کارگردانی حسن سبحانی مینابی با موضوع دفاع مقدس است.
مدیرعامل خانه مطبوعات هرمزگان گفت: طرح توانمند سازی مطبوعات هرمزگان مورد موافقت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفت و برای بررسی بیشتر به استان ارسال شده است.
معصومه قاسمی روز جمعه هفته گذشته در گفت و گو با ایرنا افزود: خانه مطبوعات هرمزگان طرح یاد شده را در راستای تقویت و حمایت از نشریه های محلی و جلوگیری از تعطیلات آن ها، آماده کرده است و برای دسترسی نشریات به مزایای طرح، رایزنی های لازم از سوی معاونت سیاسی و امنیتی استانداری انجام شده است.
عفت تفضلی، قصه گوی استان هرمزگان با کسب رتبه چهارم مرحله‌ منطقه‌ ای به مرحله کشوری بیست ‌و یکمین جشنواره‌ قصه ‌گویی راه یافت.
نمایشگاه صنایع دستی استان های کشور عصر پنجشنبه هفته گذشته درمحل نمایشگاههای دایمی هرمزگان دربندرعباس گشایش یافت.

**حوادث
دهیار روستای رینن بزرگ از توابع بشاگرد گفت: 2 قلاد پلنگ گرسنه با حمله به گله گوسفندان دراین روستا 10 راس آنها را دریدند.
حسین چملی زاده یکشنبه شب هفته گذشته به خبرنگاران اظهار داشت: این پلنگ ها عصر امروز از 2 کیلو متری اطراف روستا وارد گله گوسفندان شده بودند.
وی بیان اینکه پلنگ ها به هیچ یک از اهالی روستا آسیب نرساندند، افزود: در گذشته نیز به دلیل خشکسالی و کمبود طعمه (خوک) برای پلنگ ها شاهد حمله این حیوان ها به گله گوسفندان در این منطقه بوده ایم
به دنبال تشدید فعالیت سامانه بارش زا در هرمزگان، چندین رودخانه فصلی در غرب این استان روز یکشنبه چهارم آذرماه طغیان کرده و موجب مسدود شدن برخی مسیرها شد.

**منابع طبیعی، محیط زیست
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان گفت: براساس اعلام محیط زیست با اجرای طرح تصفیه پساب بندرعباس، میزان آلودگی پساب فعلی این شهر در مقایسه با سنوات گذشته 75 درصد بهبود یافته است.
رضا مدرس دوشنبه شب هفته گذشته در نشست با اعضای شورای اسلامی شهرستان بندرعباس اظهار داشت: با اجرای این طرح به دنبال کاهش 100 درصدی میزان آلودگی پساب فعلی شهر بندرعباس هستیم.
وی افزود: طرح تصفیه پساب بندرعباس از جمله طرح هایی می باشد که از طریق خلق منابع مالی در حال اجرا است.
معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان گفت: در پی بارندگی یکشنبه و دوشنبه هفته گذشته 210 سازه آبخیزداری غرب، مرکز، شمال و شرق استان آبگیری شد.
جعفر تختی نژاد با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران افزود: استحصال این حجم از بارش با توجه به شرایط خشکسالی حاکم بر استان هرمزگان و تغییرات اقلیمی و دشت های بحرانی از اهمیت خاصی برخوردار است.
وی بیان داشت: سازه های آبگیری شده شامل سد و بندهای سنگی و ملاتی و خاکی، سامانه های آبگیر باران، تورکینست و دیگر سازه های آبخیزداری است.

**انتظامی، نظامی، قضایی
به مناسبت گرامیداشت پنجم آذرماه سالروز تشکیل بسیج مستضعفان، تجمع بزرگ گردان های بسیجی با حضور سردار نقدی معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ورزشگاه تختی بندرعباس برگزار شد.
2 فروند زیر دریایی کلاس غدیر روز پنجشنبه هفته گذشته با حضور جانشین وزیر دفاع وپشتیبانی نیروهای مسلح و فرمانده نیروی دریایی ارتش در منطقه یکم نیروی دریایی به ناوگان ارتش پیوست.
تیز پروازان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی، هوا فضای سپاه پاسداران و نیروهای هوابرد، دوشنبه شب هفته گذشته با انجام مانور و نمایش هوایی در آسمان کیش اقتدار و توانمندیهای خود را به نمایش گذاشتند.
رییس پلیس آگاهی هرمزگان گفت: ماموران انتظامی استان یک باند سارقان سند نمره کار 100 دستگاه خودرو را شناسایی و متلاشی کرده و 6 نفر از اعضای این باند را دستگیر کردند.
سرهنگ عبدالمجید کرمی روز پنجشنبه هفته گذشته در جمع خبرنگاران افزود: تاکنون 6 دستگاه خودرو سرقتی از این باند کشف شده و با توجه به مدارک و اعترافات اعضای باند، توقیف 100 دستگاه خودرو نیز در دستور کار قرار گرفته است.
به دنبال انتشار فیلمی کوتاه در فضای مجازی از ضرب و شتم یک نوجوان توسط مامور نیروی انتظامی در بشاگرد، استاندار هرمزگان چهارشنبه هفته گذشته دستور برخورد با این پلیس خاطی را صادر کرد.
فریدون همتی پیگیری فوری این موضوع و برخورد با خاطیان را به معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان محول کرده است.

**علمی، آموزشی
مراسم تکریم و معرفی مدیران کل آموزش وپرورش هرمزگان با حضور معاون حقوقی وامور مجلس وزارت آموزش وپرورش ،استاندارهرمزگان ، نماینده ولی فقیه در استان ،نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و جمعی از فرهنگیان روز پنجشنبه هفته گذشته در بندرعباس برگزار شد.
در پایان این مراسم از خدمات 30 ماهه دانش هاشمی پور مدیرکل سابق آموزش و پرورش هرمزگان قدردانی و موسی دادی زاده به عنوان مدیر جدید این اداره کل معرفی شد.
نهمین نمایشگاه بین المللی هوایی ایران پنجم تا هشتم آذرماه سال جاری در کیش برپا شد.
همزمان با برگزاری این نمایشگاه تیم‌های آکروبات از کشور های روسیه و لتونی و تیزپروازان نیروی هوایی جمهوری اسلامی ایران و نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نمایش های هوایی خود را در جزیره زیبای کیش انجام دادند.
رییس پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان گفت: گشت های دریایی طرح تحقیقاتی پایش ذخایر ماهیان کف زی در محدوده آبهای هرمزگان آغاز شد.
محمد صدیق مرتضوی روز دوشنبه هفته گذشته اعلام کرد: تیمی متشکل از محققان زیست شناس و بوم شناس دریایی پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان پایش ذخایر ماهیان کف زی و عوامل محیطی را در آب های خلیج فارس و دریای عمان برعهده دارند.
وی ادامه داد: ذخایر ماهیان کفزی و عوامل محیطی از منطقه میدانی در شرق جاسک تا منطقه راس نایبند در غرب پارسیان در دو بخش 16 و 18 روزه بررسی می شود.
چهارمین نشست رؤسای دانشگاه‌های سطح یک ایران و روسیه با حضور رؤسای و هیات‌های نمایندگی دانشگاه‌های روسیه، مقامات سفارتی، قائم مقام وزیر علوم و رییس مرکز همکاری‌های علمی و بین‌المللی وزارت‌علوم، تحقیقات و فناوری، روز شنبه هفته گذشته در کیش برگزار شد.
هنرستان 12 کلاسه ساخته شده با مشارکت تشکل مردم نهاد جامعه یاوری دوشنبه هفته گذشته در شهرستان میناب به بهره برداری رسید.
این هنرستان خیرساز در فضایی به وسعت سه هزار و 200 مترمربع و با اعتبار حدود 30 میلیارد ریال ساخته شده است.
این هنرستان که در رشته های کامپیوتر، حسابداری و معماری هنرجو پذیرش می کند، دارای بخش های آموزشی ، کارگاهی و خوابگاهی است.
به منظور آمادگی هرچه بیشتر دانش آموزان در برابر حوادث غیر مترقبه مانور زلزله با حضور مسولان واولیا یی دانش آموزان روز چهارشنبه هفتهم آذرماه در مدرسه های بندرعباس برگزار شد.

**ورزشی
نخستین دوره المپیاد استعدادهای برتر کشور در رشته اسکیت در دو بخش پسران و دختران هفته گذشته به میزبانی هرمزگان برگزار شد.
در پایان این رقابتها در بخش پسران تیم آذربایجان غربی و در بخش دخترانن تیم تهران به مقام قهرمانی دست یافتند.
تیم چهار نفره استان هرمزگان در رقابتهای المپیاد استعدادهای برتر ورزشی در رشته اسلالوم موفق به کسب یک طلا و دو نقره شد.
تیم جودو هرمزگان در نخستین دوره المپیاد استعدادهای برتر ورزشی در بخش دختران موفق به کسب عنوان نایب قهرمانی شد.
تیم پسران ووشو هرمزگان در رقابت های المپیاد استعدادهای برتر ورزشی پنج مدال کسب کردند.
آیین پایانی المپیاد ورزشی مرزبانان ناجا روز پنجشنبه هفته گذشته با حضور معاون هماهنگی دریابانی ناجا، فرمانده انتظامی و فرمانده دریابانی استان هرمزگان، فرماندار و دیگر مسوولان قشم در این شهرستان برگزار شد.
در این المپیاد که از روز دوشنبه پنجم آذرماه سال جاری به مدت 3 روز در قشم برگزار شد، 220 ورزشکار در 2 بخش نیروهای کادر و سربازان وظیفه به رقابت پرداختند.
7198/6048

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری