اگر شما یک راننده حرفهای سرسخت هستید و در نظر دارید تفریح جدیدی را آزمایش کنید، باید به دنبال روشی باشید که مفرحتر از رانندگی در پیستهای کارتینگ باشد. این دلیل به وجود آمدن FS 450 است.
FS 450 اجازه تردد در خیابانها را ندارد. میتوانید بعد از پرداخت 10799 دلار آن را سوار وانت کنید، به نزدیکترین پیست کارتینگ بروید و مسیر پیست را به خاک و خون بکشید.
پرکردن باک ۷ لیتری و تنظیم فشار باد لاستیکهای بریجستون آن، چنان آسان است که لبخندی به پهنای صورت بر لبان صاحب آن میکارد.
برای سال ۲۰۱۹ هسکوارنا تغییرات زیادی روی این قهرمان مسابقات سوپر کراس ایجاد کرده است. احتمالاً تمام موتورسیکلت دوستان فهمیدهاند که این موتورسیکلت بر اساس مدل FC 450 هسکوارنا ساختهشده است. تمام اجزای این موتورسیکلت بهروزرسانی شدهاند البته بهغیراز لاستیکها و ترمز جلو.
شاسی محکم بارنگ آبی تیره هرکسی را جذب خود میکند.
موتور آبخنک با حجم ۴۴۹ سیسی به سر سیلندر جدیدی مجهز شده و باعث کاهش ۵۰۰ گرمی در وزن شده است. سیستم زمانبندی متغیر سوپاپها باعث افزایش ضریب تراکم شده است که در هنگام مواجهه با چسبندگی زیاد آسفالت به درد میخورد. جعبهدنده پنج سرعته و کلاچ لغزشی جدید آن انحصاراً برای این مدل ساختهشده است. هسکوارنا ادعا میکند که این موتور ۶۳ اسب بخار توان ایجاد میکند. این موتور قادر به نابود کردن لاستیک آنهم تنها در 60 ثانیه است.
استارت الکتریکی به معنی آن است که روشن کردن موتور بهآسانی فشردن تنها یک دکمه است. باتری لیتیومی ازجمله تجهیزاتی است که در سال ۲۰۱۹ به همراه این موتورسیکلت عرضه میگردد.
موتور ۴۵۰ سیسی چهار سوپاپ تک سیلندر این موتورسیکلت بهطور وحشیانهای دور میگیرد. به همین خاطر بر روی فرمان کلیدی برای انتخاب بین دو سبک قدرت موتور تعبیهشده است. سبک اول باعث تولید حداکثر قدرت میشود که البته ما آن را ترجیح میدهیم و سبک دوم کمی موتور را رامتر میکند. در کنار این کلید، کلیدی برای روشن و خاموش کردن سیستم کنترل کشش و کنترل شتاب گیری نیز تعبیهشده است.
ضریب دندهها با هماهنگی با موتور توان آن را بهسرعت تبدیل به حرکت روبهجلو میکنند. این موتورسیکلت سرعتسنج ندارد ولی ما حدس میزنیم که حداکثر سرعت آن در دنده آخر به حدود ۱۴۵ کیلومتر بر ساعت برسد.
شیفتر دنده بسیار نرم عمل میکند که البته برای تعویضهای پیاپی پیست امری ضروری است. دسته کلاچ با فشار کمی کار خود را انجام میدهد به همین خاطر سنگین کردن دندهها در هرزمانی امکانپذیر است. این قابلیت برای عبور از پیچ باحالت دریفت بسیار کارآمد خواهد بود.
کمکفنرهای بادی این موتورسیکلت در جادههای خاکی کارایی خود را از دست میدهند اما روی سطح آسفالت عملکردی عالی از خود نشان میدهند. سیستم تعلیق FS 450 دارای حسگرهای تشخیص مقدار ضربات است. با تغییر در تنظیمات کمکفنر تفاوت محسوسی در نحوه پاسخگویی به ناهمواریهای مسیر ایجاد میشود.
نشیمنگاه موتورسیکلت پایینتر از نوع موتوکراس آن است. رینگهای ۲۱ و ۱۹ اینچی نیز جای خود را به رینگهای 16.5 و ۱۷ اینچی آلپینا دادهاند. دامنه حرکتی سیستم تعلیق این موتورسیکلت ۲۵ میلیمتر از نوع کراس خود کمتر است. همچنین سرعت حرکت کمکفنرها به دلیل افزایش ضریب جذب انرژی کمتر از نوع مورداستفاده در موتوکراس است.
مقدار فشردگی دوشاخ بادی جلو با استفاده از یک پمپ که با دوشاخ یکپارچه است، بدون نیاز به ابزار خاصی قابلیت تنظیم دارد. درواقع هردو کمک فنر جلو وعقب با فشردن چند دکمه تنظیم میشوند.
کالیپر ترمز M50 ساخت برمبو به دیسک 310 میلیمتری مواج جلو متصل شده است. ترمز جلو قدرت زیادی دارد، اگر مهندسان این شرکت از دسته ترمز انواع خیابانی استفاده میکردند، عکسالعمل تحاجمی آن کمتر میشد.
موتورسیکلتی بهتر از FS 450 با وزن 103 کیلوگرم برای به خاکوخون کشیدن آسفالت ساخته نشده است.
میتوان با خرید یک موتوکراس و نصب رینگهای ۱۷ اینچی و تغییر کلاچ، چیزی همچون این موتورسیکلت ساخت اما با این کار نمیتوان به حتی به نزدیکی عملکرد این موتورسیکلت رسید. قابلیتهای موتورسیکلت منحصربهفردند.
اگر میخواهید این موتورسیکلت را به دست بیاورید باید عجله کنید؛ تولید این موتورسیکلت محدود است.
منبع: motorcyclistonline