پاسپورت نام تازهای در سبد محصولات هوندا نیست زیرا این شرکت ژاپنی بین سالهای 1993 تا 2002 از این نام برای یک اسیووی میان سایز استفاده میکرد. البته این خودرو در اصل همان ایسوزو رودئو بود که با تغییراتی جزئی توسط هوندا عرضه میشد. حال پس از چند سال غیبت، سازندهٔ ژاپنی تصمیم به احیای نام پاسپورت گرفته و نسل کاملاً جدیدی از این ماشین را در قالب یک کراساوور میان سایز رسماً در نمایشگاه لسآنجلس امسال رونمایی کرده است.
پاسپورت در خانوادهٔ کراساوورهای هوندا بین مدلهای CR-V و پایلوت قرار میگیرد. این کراساوور میان سایز جدید، بزرگتر و تواناتر از CR-V بوده درحالیکه از پایلوت اسپرتتر و کوچکتر است. درنتیجه پاسپورت ترکیبی منحصربهفرد از راحتی رانندگی در جادههای آنرود را با تواناییهای ماجراجویانهٔ آفرود ارائه میکند. نمای جلویی پاسپورت شباهت زیادی به پایلوت و همینطور پیکاپ ریجلاین دارد اما جلوپنجرهٔ مشکی مات نمای اسپرتتری به آن بخشیده است.
چراغهای عقب پایلوت نیز تقریباً با چراغهای پایلوت یکسان هستند و فقط بخش کشیدهٔ آنها در روی درب صندوق حذف شده است. قسمتهای پایینی بدنهٔ این کراساوور میان سایز با روکشهای پلاستیکی پوشیده شده است که این ویژگی در کنار ارتفاع زیاد از سطح زمین و همینطور رینگهای 20 اینچی آلیاژی مشکیرنگ، نمایی آفرود را ایجاد کرده است. پاسپورت از چراغهای جلو و عقب LED و سیستم اگزوز دوتایی با سر اگزوزهای کرومی هم برخوردار است.
در داخل پاسپورت بازهم شاهد نمایی بسیار مشابه پایلوت هستیم تا جایی که طراحی داشبورد، کنسول میانی و غربیلک فرمان آنها کاملاً با یکدیگر یکسان است؛ بنابراین در اینجا هم غربیلک فرمان چهارپره و یک نمایشگر هفت اینچی در صفحه آمپر دیده میشود. پاسپورت همچنین به سیستم تهویهٔ اتوماتیک سه منطقهای و سیستم صوتی با شش بلندگو هم مجهز شده است درحالیکه در تیپ میانی EX-L صندلیهای چرمی با گرمکن و تنظیم برقی، نمایشگر هشت اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی با سازگاری با اپل کارپلی و اندروید اتو، سانروف و دوربین دید عقب هم ارائه میگردد.
تیپهایی بالایی پاسپورت که تورینگ و الیت نام دارند از تجهیزات بیشتری شامل سیستم ناوبری، نورپردازی داخلی، سیستم صوتی پریمیوم با 10 بلندگو، گرمکن صندلیهای عقب، تریم مشکی براق داخلی و اینترنت 4G وای فای برخوردارند. از لحاظ فضای سرنشینان و بهطورکلی فضای داخلی نیز پاسپورت بهترین خودرو در کلاس خودش است. صندوق بار این کراساوور ژاپنی 1166 لیتر فضا در اختیار سرنشینان قرار میدهد درحالیکه در کف آن نیز یک فضای اضافی 70 لیتری تعبیه شده است؛ اما حتی اگر این هم کافی نباشد با فشردن یک دکمه، صندلیهای عقب خوابیده و ظرفیت بار به 2205 لیتر افزایش پیدا میکند.
پاسپورت در بخش قوای محرکه هم با برادر بزرگترش اشتراک دارد که این یعنی در زیر کاپوت آن همان پیشرانهٔ 3.5 لیتری V6 با 280 اسب بخار قدرت و 355 نیوتن متر گشتاور قرار گرفته است. نیروی این پیشرانه توسط یک گیربکس نُه سرعتهٔ اتوماتیک در حالت استاندارد به چرخهای جلو انتقال پیدا میکند درحالیکه سامانهٔ چهارچرخ محرک با سیستم کنترل گشتاور هم برای آن قابل سفارش خواهد بود.
از آنجایی در طراحی پاسپورت تواناییهای آفرود هم مدنظر بوده است، تمامی تیپهای آن به سیستم مدیریت کشش هوشمند مجهز شدهاند که در نسخههای مجهز به سامانهٔ چهارچرخ محرک، حالات رانندگی مختلفی شامل معمولی، شن و ماسه، برف و گِل را ارائه میکند. به گفتهٔ هوندا، این سیستم موجب شده پاسپورت از بسیاری از کراساوورهای رقیب تواناییهای آفرود بیشتری داشته باشد. همچنین چون پاسپورت روی پلتفرم جهانی تراک سبک هوندا ساخته شده و بخش عمدهای از ساختار اساسی آن با مدلهای پایلوت و ریجلاین مشترک است، میتواند تا بیش از 2.2 تن بار را بکسل کند.
با پوشش کامل و لحظهبهلحظهٔ اخبار و رویدادهای نمایشگاه خودروی لسآنجلس 2019 همراه شما هستیم