برگزاری نشست ایسا 2018 در دانشگاه سلطان قابوس عمان


برگزاری نشست ایسا 2018 در دانشگاه سلطان قابوس عمان

تهران- ایرنا- نشست آشنایی صنایع با دستاوردهای دانشمندان جهان اسلام (Exposure of Industries to Scientists Achievements) آذر جاری در دانشگاه سلطان قابوس عمان برگزار می شود.

به گزارش روز سه شنبه گروه علمی ایرنا از بنیاد علم و فناوری مصطفی (ص)‌، دانشگاه سلطان قابوس عمان میزبان دومین دوره نشست آشنایی صنایع با دستاوردهای دانشمندان جهان اسلام (EISA) در شهر مسقط 11 تا 14 آذر جاری خواهد بود و انتظار می رود جایگاهی برای دیدار صاحبان صنایع مختلف جهت همکاری های بیشتر باشد.
شرکت ها و سرمایه گذاران همراه مهندسان و دانشمندانی که در تولیدات و خدمات جدید موفقیت هایی را کسب کرده اند، در این نشست چهار روزه با یکدیگر دیدار خواهند کرد. نشست ایسا همزمان با نشست تبادل تجربیات علم و فناوری در کشورهای اسلامی (استپ 2018) در دانشگاه سلطان قابوس برپاست.
اهداف اصلی نشست ایسا 2018 تسهیل فرآیند هماهنگی بین صنایع و دانشمندان؛ به ویژه در کشورهای اسلامی برای گسترش بازارهای مرتبط و افزایش سود مالی طرف‌های مرتبط است.
نخستین دوره نشست آشنایی صنایع با دستاوردهای دانشمندان جهان اسلام (EISA) در سال 2017 همزمان با مراسم دومین آیین اعطای جایزه مصطفی (ص) در تهران برگزار شد و حوزه ها و موضوعات مورد بحث در دوره اول این نشست، سلامت، انرژی و آب بود.
نشست ایسا 2018 فرصتی را ایجاد می‌کند تا نیازهای گروهی از جامعه علمی و آکادمیک شرکت‌کننده در نشست برطرف شود و بتوانند دستاوردهای خود را در حوزه تولیدات و خدمات فناوری به بازارهای جدید با تمرکز بر جهان اسلام معرفی کنند.
به گزارش ایرنا، نشست تبادل تجربیات علم و فناوری در کشورهای اسلامی (استپ 2018/ STEP or science and technology exchange programme) نیز 11 تا 14 آذرماه حول سه مساله مهم آب، انرژی و سلامت با حضور بیش از 80 دانشمند مسلمان برگزار می شود.
دوره های پیشین نشست های استپ همزمان با اعطای اولین دوره جایزه مصطفی (ص) در دانشگاه های تهران، دومین دوره در دانشگاه پوترای مالزی و سومین دوره سال گذشته و همزمان با دومین دوره جایزه مصطفی (ص) برگزار شده است.
جایزه مصطفی (ص) نشان عالی علم و فناوری جهان اسلام است که هر دوسال یکبار به دانشمندان برتر مسلمان اعطا می‌شود و تاکنون دو دوره از آن طی سال های 94 و 96 به دانشمندانی از کشورهای اردن، ترکیه، مالزی و ایران اهدا شده است.
بنیاد علم و فناوری مصطفی (ص) رویدادهایی از جمله جایزه مصطفی (ص)، مسابقه دانش آموزی نور، رقابت علمی کنز (ارائه برترین دستاوردهای علمی و کاربردی محققان جوان مسلمان/ knowledge application and notion for society)، نشست های استپ و ارائه فرصت مطالعاتی به برترین دانشمندان و محققان جوان جهان اسلام را برگزار می کند.
علمی**9157*2017

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا