پاتوق چهره‌های سیاسی و سلبریتی‌ها را بشناسید


پاتوق چهره‌های سیاسی و سلبریتی‌ها را بشناسید

کافه‌ها محل قرار هستند؛ مکان‌هایی دنج با کاربری دوم تبادل‌ نظرات و تشکیل جلسات. این کارکرد از همان روزهایی که کافه‌ها به تازگی در ایران شکل گرفته‌ بود - یعنی حدود بیش از پنج دهه قبل- برای این مکان‌ها تعریف شد و حالا با اندکی تغییر، هنوز هم این کارکردها حفظ شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین، شرق نوشت: هنوز هم هستند کافه‌هایی که شخصیت‌های علمی، فرهنگی و هنری از آنها به‌عنوان پاتوق استفاده می‌کنند تا دمی در آنجا بیاسایند و درباره برنامه‌های کاری خود با دیگر دوستانشان تبادل‌نظر کنند. کافه هوکانا، واقع در طبقه همکف پاساژ نارون، یکی از کافه‌های دنجی است که پاتوق بسیاری از چهره‌های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی است؛ مکانی که می‌تواند برای خانواده‌ها و میهمانی‌های آنها هم فضای مناسبی را فراهم کند.در روزهای بارانی پاییز، هیچ‌چیز به اندازه یک قهوه داغ نمی‌چسبد. در گشت‌وگذار برای رسیدن به چنین مکانی در خیابان نیاوران، بعد از چهارراه کامرانیه، به کافه هوکانا می‌‎رسم. این کافه با مدیریتی جدید، مجددا کار خود را از سر گرفته‌ است؛ کافه‌ای دنج در طبقه همکف پاساژ که برای همه انواع سلیقه‌ها در منوی خود محصولی را پیش‌بینی کرده است. اگر اهل دمنوش‌های سنتی هستید یا به دنبال خوردن نوشیدنی‌های فرنگی، هوکانا بهترین انتخاب است. مدیر کافه می‌گوید اسپرسوهایش حرف ندارد. ماده اولیه‌اش اصل است و مزه‌اش تا مدت‌ها زیر دندان مشتری‌ها باقی می‌ماند. شاید به همین دلیل است که بسیاری از شخصیت‌های علمی، سیاسی و فرهنگی این کافه را برای چندساعت استراحت انتخاب می‌کنند.

کافه‌ای برای همه

به محیط کافه نگاهی می‌کنم. میزهایی با انواع صندلی و کاناپه، فضای داخلی کافه را پر کرده است. این کافه حداقل گنجایش صد نفر را دارد. مدیر کافه می‌گوید یکی از نویسندگان مطرح، هر روز صبح در گوشه‌ای از کافه هوکانا، قهوه می‌نوشد و رمانش را تکمیل می‌کند. از شخصیت‌های سیاسی که مشتریان ثابت کافه هستند، سخن می‌گوید و اعلام می‌کند که برخی از هنرپیشه‌ها هم از این محیط برای گذران اوقات فراغت خود استفاده می‌کنند. او تأکید می‌کند که مشتری هیچ‌گاه از کافه‌اش ناراضی خارج نمی‌شود، زیرا کادر این کافه تلاش می‌کنند محیط را آرام و خانوادگی نگه دارند. اگر کسی شلوغ‌کاری کند، با احترام به او تذکر می‌دهند که مخل آسایش بقیه نشود. همین سالم‌بودن محیط، باعث می‌شود که خیلی‌ها اینجا را برای تمرکز و انجام کارهای جدی‌تر انتخاب کنند، اما این انتخاب دلیل نمی‌شود که نتوان از این کافه برای برگزاری جشن‌ها از طریق رزرو قبلی استفاده کرد.

صندلی‌های تاریخ‌ساز

در مرکز تهران کافه‌های زیادی هستند که به دلیل اینکه روزگاری پاتوق روشنفکران زمان خود بوده‌اند، مشتریان خاصی دارند. بسیاری از افراد برای مرور تاریخ معاصر و حتی خوردن یک قهوه روی صندلی‌هایی که روزگاری روشنفکران زمان بر آن تکیه زده‌اند، ثبت‌نام می‌کنند و با رزرو قبلی، منتظر می‌نشینند که نوبتشان برای حضور در کافه فرابرسد. هرکس که به این کافه‌ها سر می‌زند، حتما به این فکر می‌کند که روی صندلی‌های این کافه، کدام بخش از تاریخ معاصر ایران رقم خورده است. با توضیحاتی که مدیر کافه هوکانا درباره تردد شخصیت‌ها در این کافه می‌دهد، به این فکر می‌کنم که به راستی کدام بخش از تاریخ آینده ایران روی صندلی‌های کافه هوکانا رقم خورده است؟ خدا می‌داند کدام ایده و فکر برای ساختن آینده ایران از روی صندلی‌های همین کافه به ذهن مسئولانی که در آن قهوه خورده‌اند، خطور کرده و چه تلاش‌هایی برای اجرائی‌شدن این ایده‌ها در وزارتخانه‌های مختلف انجام شده است. آیا 50 سال دیگر، کافه هوکانا هم به محلی برای ورق‌زدن تاریخ معاصر ایران تبدیل می‌شود؟ در حال مرور همین تفکرات هستم که صاحب کافه می‌گوید: کافه هوکانا می‌تواند پذیرای میهمانی‌های خانوادگی و جشن‌تولدها تا سقف صد نفر باشد. به گفته او، از ویژگی‌های این کافه آن است که مراجعه‌کنندگان می‌توانند وسایل نقلیه خود را در پارکینگ اختصاصی پاساژ پارک کنند و دغدغه جای پارک برای خودروی خود نداشته باشند. حتی این کافه به نحوی برنامه‌ریزی کرده است که بتواند پذیرای جشن‌های مدارس هم باشد.

صبحانه‌ای گرم همراه با خرید

صندلی‌های کوچک و راحت کافه جان می‌دهد برای اینکه یک صبح سرد پاییزی که حال‌وحوصله درست‌کردن صبحانه‌ای گرم برای خود ندارید، روی آنها لم بدهید و از صبحانه‌های گرم این کافه لذت ببرید. در کافه هوکانا صبحانه هم سرو می‌شود. از صبحانه مخصوص و صبحانه انگلیسی تا ساندویچ پنیر و املت را در منوی این کافه می‌بینید. البته غذاهای این کافه صرفا به صبحانه ختم نمی‌شود. برای ناهار هم غذاهایی دارد که می‌تواند از مراجعه‌کنندگانش پذیرایی کند و آنها را دست‌خالی راهی نکند. این کافه از ساعت 9 صبح تا 11 شب باز است و به مشتریان خود خدمات می‌دهد. یکی دیگر از مزایای این کافه قرارگرفتن در طبقه همکف پاساژی است که در آن پوشاک و سایر اقلام مورد نیاز یک خانواده به فروش می‌رسد، بنابراین با مراجعه به کافه هوکانا می‌توانید با یک تیر دو نشان بزنید؛ یعنی علاوه‌بر اینکه ساعاتی از روز خود را در‌ آرامش و گوشه‌ای دنج سپری می‌کنید، می‌توانید با مراجعه به طبقات دیگر پاساژ مایحتاج خود را خرید کنید.

کافه‌ای برای تمام فصول

در کافه هوکانا فقط نوشیدنی‌های گرم سرو نمی‌شود. در منوی این کافه نام انواع شیک و حتی نوشیدنی‌های سنتی مثل سکنجبین با خیار هم به چشم می‌خورد، اما ویژگی خاص این کافه نسبت به دیگر کافه‌های دورواطراف این است که در کافه هوکانا، انواع بستنی هم سرو می‌شود؛ بستنی‌های خوشمزه‌ای که می‌توانند روزهای گرم تابستان را به خاطره‌ای دلچسب برای مشتریان آن تبدیل کنند. اگر به دنبال طعم خوب دمنوش‌های مادربزرگ هستید، این کافه انتخاب مناسبی است، زیرا در منوی آن دمنوش‌هایی مثل گل‌گاوزبان و بهارنارنج، دمنوش به‌لیمو و دمنوش بهارنارنج هم به چشم می‌خورد. برای آنهایی که رژیم دارند و دنبال لاغری هستند، دمنوش چای سبز با لیمو عمانی و کسانی که طعم دارچین را دوست دارند، چای قرمز و دارچین ارائه می‌شود تا احساس خوب مشتری هوکانابودن را برای همیشه در خاطر داشته باشند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


داروخانه‌ها برای خرید شیرخشک پول ندارند/ 26 همت بدهی بیمه‌ها