نبود صنایع تبدیلی معضل بخش کشاورزی چهارمحال و بختیاری است


نبود صنایع تبدیلی معضل بخش کشاورزی چهارمحال و بختیاری است

شهرکرد- ایرنا- استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: نبود صنایع تبدیلی در فرآوری محصولات تولیدی در بخش کشاورزی، بزرگترین خلاء و معضل برای درآمدزایی بهره برداران و کوتاه کردن دست دلالان در این استان است.

به گزارش ایرنا، اقبال عباسی عصر پنجشنبه در آیین چهارمین جشنواره انار روستای 'دورک' شهرستان کیار افزود: این استان با تولید سالانه 24 هزار تن بادام، یکهزار و 100 تن انار، 24 هزار تن ماهی سردابی و بیش از 6هزار تن قارچ دکمه ای از داشتن واحدهای فرآوری محروم است.
وی میزان محصول بادام از ارقام 'مامایی' صادراتی این خطه را 15 هزار تن برآورد و تصریح کرد: در صورت تبدیل محصول بادام به مغز، فرآوری و بسته بندی استاندارد جهانی، میزان درآمد حاصل از این نوع محصول در سال 2 برابر اعتبارات عمرانی استان خواهد بود.
عباسی در ادامه بخش کشاورزی را مهمترین پتانسیل اقتصادی این استان دانست و تاکید کرد: تنوع فعالیت های تولیدی و اشتغالزا در بخش های زراعت، شیلات، باغات، دامپروری و دیگر زیر بخش ها و نیز بالابودن جمعیت بهره برداران و فعالان این بخش با جمعیت افزون بر 66 هزار نفر بیانگر اهمیت اقتصادی این بخش است.
وی گفت: بخش کشاورزی از نظر تامین منابع غذایی، ایجاد اشتغال و رشد ارزش افزوده به عنوان یکی از مهمترین بخش های اقتصادی نیازمند حمایت است.
عباسی از تولید سالانه یک میلیون و 500 هزار تن محصولات باغی، زراعی، شیلات و دامی استان خبر داد و اظهار داشت: این استان بلحاظ وجود منابع آب و خاک مناسب برای توسعه کشاورزی دامپروری موقعیت ممتازی دارد.
به گزارش ایرنا، چهارمین جشنواره انار روز پنجشنبه با حضور جمعی از مسئولان در روستای دورک اناری شهرستان کیار برگزار شد.
روستای دورک اناری با تولید سالانه یکهزار و 500 تن انار و 12 تن رب انار همه ساله میزبان گردشگران بیشمار از سراسر کشور است.
6199/6021

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا