دوشنبه خواستار تحصیل دانشجویان تاجیک در اروپا شد


دوشنبه خواستار تحصیل دانشجویان تاجیک در اروپا شد

رئیس مجلس ملی تاجیکستان در دیدار نماینده اتحادیه اروپا در این کشور خواستار بررسی امکان آموزش دانشجویان تاجیک در دانشگاه‌های معتبر اروپا شد.

دوشنبه خواستار تحصیل دانشجویان تاجیک در اروپا شد
به گزارش فانوس، «محمد سعید عبیدالله اف» رئیس مجلس ملی تاجیکستان و «مریلین یاسیفسن» سفیر اتحادیه اروپا در «دوشنبه» امروز با یکدیگر ملاقات کردند و فرصت‌های توسعه همکاری میان این کشور و اتحادیه اروپا را مورد بررسی قرار دادند.

عبیدالله اف در این رابطه گفت: «دوشنبه» از میان کشورهای عضو سازمان امنیت و همکاری اروپا در خط مقدم مبارزه با تروریسم، افراط‌گرایی و قاچاق مواد مخدر قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه تاجیکستان برای تقویت مرز خود با افغانستان نیاز به کمک دارد ابراز اطمینان کرد که اتحادیه اروپا همچنان به حمایت از دوشنبه در این زمینه ادامه خواهد داد.

سفیر اتحادیه اروپا در دوشنبه نیز گفت: تمام تلاش‌های لازم برای توسعه روابط میان این اتحادیه و تاجیکستان را انجام خواهد داد.

به طور خاص طرفین در این دیدار پیرامون توسعه همکاری‌های 2 طرف در زمینه اقتصاد و تجارت، سرمایه گذاری، آموزش و پرورش بحث و گفت‌وگو کردند.

در این راستا رئیس مجلس ملی تاجیکستان خطاب به دیپلمات اروپایی خواستار بررسی امکان آموزش دانشجویان تاجیک در دانشگاه‌های معتبر اتحادیه اروپا شد.

همچنین در این نشست با توجه به بدتر شدن وضعیت افغانستان مسائل مربوط به همکاری‌های امنیتی مورد بررسی قرار گرفت.



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


برای تو که میدانی 3