وکلای جوان با مشکل کمبود پرونده روبرو هستند


وکلای جوان با مشکل کمبود پرونده روبرو هستند

کرمان - ایرنا - رئیس کانون وکلای دادگستری استان کرمان گفت: یکهزار و 100 وکیل در این استان فعالیت می کنند که به میزان کافی پرونده ندارند و وکلای جوان و تازه کار عموما با مشکل کمبود پرونده و مشکلات کاری مواجه هستند.

مجید شعبانی روز دوشنبه در جریان بازدید از غرفه خبرگزاری جمهوری اسلامی در چهارمین نمایشگاه مطبوعات و رسانه های استان کرمان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: وجود آمار از میزان پرونده ها و قانونی که استفاده از وکیل را الزامی می کند مردم را به سوی مشورت حقوقی سوق می دهد و مشکل جذب فارغ التحصیلان حقوق را رفع می کند.
وی اظهار داشت: آمار میزان پرونده ها و مراجعه کنندگان به وکلا توسط دادگستری اعلام نمی شود و در صورت مشخص شدن این آمار، تعداد وکیل مورد نیاز استان کرمان نیز مشخص خواهد شد.
رئیس کانون وکلای دادگستری استان کرمان گفت: مردم پیش از هر اقدام حقوقی در راستای تنظیم قراردادها، امور خانواده، طرح دعوا و شکایت با وکلای دادگستری کانون وکلا مشورت کنند و پس از آن تصمیم گیری کنند.
وی با بیان اینکه صرف داشتن تابلوی موسسه حقوقی، مجوز فعالیت حقوقی نیست ادامه داد: مردم از مراجعه به موسسات غیرمجاز که تابلوی این موسسات این روزها بیش از گذشته در سطح شهر مشاهده می شود و وکیل رسمی دادگستری نیستند خودداری کنند.
شعبانی عنوان کرد: آزمون استخدامی کانون وکلای دادگستری امسال برای استخدام 70 نفر از بین 2 هزار نفر شرکت کننده در هفته نخست آذرماه برگزار می شود و نتایج این آزمون در اواسط دی ماه به اطلاع عمومی خواهد رسید.
چهارمین نمایشگاه مطبوعات و رسانه های استان کرمان همزمان با هفدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب کرمان از 19 تا 24 آبان در مجتمع نمایشگاهی جنوب شرق کرمان برپا شده است.
7420/ 5054

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حقوقی و قضایی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا