هم‌زمان با تظاهرات در کابل؛ نیروهای کماندو به سوی غزنی پرواز کردند


در حالی که تظاهرات تعداد زیادی از شهروندان کابل در مقابل ارگ ریاست‌جمهوری ادامه دارد، جنرال شریف یفتلی رییس ستاد مشترک ارتش افغانستان در یک کنفرانس خبری از اعزام نیروهای حمایتی به ولسوالی‌های جاغوری و مالستان ولایت غزنی خبر می‌دهد. رییس ستاد مشترک ارتش افغانستان امروز دوشنبه 21 عقرب، گفت که نیروهای امنیتی به غزنی فرستاده شده و به زودی عملیات بزرگ...

در حالی که تظاهرات تعداد زیادی از شهروندان کابل در مقابل ارگ ریاست‌جمهوری ادامه دارد، جنرال شریف یفتلی رییس ستاد مشترک ارتش افغانستان در یک کنفرانس خبری از اعزام نیروهای حمایتی به ولسوالی‌های جاغوری و مالستان ولایت غزنی خبر می‌دهد.

رییس ستاد مشترک ارتش افغانستان امروز دوشنبه ۲۱ عقرب، گفت که نیروهای امنیتی به غزنی فرستاده شده و به زودی عملیات بزرگ زمینی در این دو ولسوالی آغاز خواهد شد.

جنرال یفتلی می‌گوید که با اعزام نیروهای امنیتی بیشتر به غزنی، وضعیت جنگ در این مناطق تغییر خواهد کرد.

او از کشته شدن نزدیک به ۲۰۰ طالب در جنگ چند روزه در مالستان، جاغوری و ارزگان خبر داد.

هم‌زمان با تظاهرات در کابل؛ نیروهای کماندو به سوی غزنی پرواز کردند

منابع محلی در روزهای گذشته از کشته شدن بیش از ۲۰ کماندو در حمله طالبان به این مناطق خبر دادند. رییس ستاد مشترک ارتش افغانستان تلفات نیروهای کماندو را تایید کرد اما در مورد ارقام آن چیزی نگفت.

طالبان از چندین روز گذشته بر ولسوالی‌های جاغوری و مالستان در غزنی و ارزگان خاص در ولایت ارزگان حمله کرده‌اند که تاکنون شماری از غیرنظامیان کشته و زخمی شده و صدها خانواده آواره شده‌اند.

ضامن علی هدایت ولسوال مالستان شب گذشته گفته بود که نیروهای طالبان به دروازه ساختمان این ولایت رسیده بودند اما با مقاومت نیروهای امنیتی مجبور به عقب نشینی شدند. مقامات محلی در این دو ولسوالی از کابل خواسته‌اند تا نیروی کمکی به این مناطق ارسال کند.

از شب گذشته شماری از شهروندان کابل خود را به دروازه‌های ارگ ریاست‌جمهوری رساندند و از حکومت خواهان تامین امنیت و حمایت از مردم در برابر حملات طالبان شدند. تجمع این تظاهرات کنندگان در کابل ادامه دارد.

هم‌زمان با کابل، در ولایت‌های مزار و بامیان نیز تظاهرات مردمی شکل گرفته است. این معترضان می‌گویند که حکومت در حمایت و کمک‌رسانی به مردم در برابر حملات طالبان سهل‌انگاری می‌کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صفر تا صد عروسی های فریبا نادری + عکس مراسم های ازدواج خانم بازیگر !