قدردانی سفیر اتریش از کمک های ایران به اسرای جنگ جهانی اول


تهران - ایرنا - سفیر اتریش در تهران در پیامی توییتری از کمک های ایران به...
تهران - ایرنا - سفیر اتریش در تهران در پیامی توییتری از کمک های ایران به اسرای اتریشی - مجاری جنگ جهانی اول تقدیر و تشکر کرد.

به گزارش یکشنبه شب ایرنا، «اشتفان شولز» در صفحه توییتر خود نوشت: امروز سفرای کشورهای متخاصم در جنگ جهانی اول که در ایران مستقر هستند، آتش بس ترک مخاصمه یکصد ساله را مشترکا گرامی داشتند، هرگز فراموش نخواهیم کرد که ایرانی ها جان 460 اسیر جنگی اتریشی - مجاری را که دربند روسیه بودند، نجات دادند، افرادی که موفق به فرار شدند و پناهگاه امنی در کشور بی طرف ایران یافتند.
مراسم یادبود جنگ جهانی اول در پاریس با حضور روسای جمهوری آمریکا و روسیه، صدراعظم آلمان، دهها تن از اعضای خانواده های سلطنتی و نخست وزیران و روسای جمهوری کشورهای دیگر برگزار شد.
این بزرگداشت برای ادای احترام جهانی به کشته شدگان جنگ جهانی اول و امضای توافق متارکه جنگ برای پایان دادن به این نبرد ویرانگر در سال 1918 میلادی، ترتیب داده شده بود.
جنگ جهانی اول یکی از خونبارترین جنگ ها در تاریخ بود که به سیاست اروپا شکل دوباره ای بخشید. اما صلح پس از این جنگ چندان پایدار نبود و دو دهه بعد آلمان نازی به همسایگان خود حمله کرد.
شبد**اروپام**9109**1379

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته