آغاز صادرات جلغوزه؛ دهلیز هوایی میان افغانستان و چین افتتاح شد


دهلیز هوایی میان افغانستان و چین صبح امروز سه‌شنبه 15 عقرب، از سوی رییس‌جمهور غنی افتتاح شد. محمد اشرف غنی رییس جمهور افغانستان در مراسم افتتاحیه این دهلیز هوایی، بر اهمیت صادرات میان افغانستان و چین تاکید کرد و گفت که این دهلیز هوایی، سهولت بیشتری را برای بارزگانان افغان برای صادرات محصولات‌شان به چین Read the full article... نوشته آغاز صادرات...

دهلیز هوایی میان افغانستان و چین صبح امروز سه‌شنبه ۱۵ عقرب، از سوی رییس‌جمهور غنی افتتاح شد.

محمد اشرف غنی رییس جمهور افغانستان در مراسم افتتاحیه این دهلیز هوایی، بر اهمیت صادرات میان افغانستان و چین تاکید کرد و گفت که این دهلیز هوایی، سهولت بیشتری را برای بارزگانان افغان برای صادرات محصولات‌شان به چین فراهم خواهد کرد.

آغاز صادرات جلغوزه؛ دهلیز هوایی میان افغانستان و چین افتتاح شد

رییس‌جمهور گفت یکی از محصولاتی که قرار است با افتتاح این دهلیز هوایی به چین صادر شود، جلغوزه است که بخشی از سرمایه ملی افغانستان می‌باشد.

او افزود که با افتتاح دهلیز هوایی میان چین و افغانستان و آغاز صادرات جلغوزه به چین، این روز به عنوان یک روز تاریخی است که از طریق آن، خزانه پنهان افغانستان به یک ثروت ملی تبدیل خواهد شد.

محمد اشرف غنی گفت که از این پس روز ۱۵ عقرب روز ملی جلغوزه نامیده می‌شود.

در همین حال معاون سفارت چین در افغانستان هم گفت که “امروز شاهد صادرات جلغوزه افغانستان به چین هستیم. مردم چین واقعا از کالاهای باارزش افغانستان لذت می‌برند و ما انتظار صادرات بیشتر از افغانستان را داریم.”

مقامات چینی نیز بر اهمیت ایجاد دهلیز هوایی میان افغانستان و چین تاکید نموده و می‌گویند که با ایجاد این دهلیز هوایی، دستیابی و حضور بازرگانان افغانستان به بازار چین افزایش چشمگیری خواهد داشت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر سنگ قبر | 130 متن برای سنگ مزار درگذشتگان پدر و مادر و دیگران