عبدالمهدی: الحشد الشعبی نیروی رسمی و حقیقتی ماندگار است


عبدالمهدی: الحشد الشعبی نیروی رسمی و حقیقتی ماندگار است

بغداد - ایرنا - 'عادل عبدالمهدی' نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق تاکید کرد: نیروی بسیج مردمی (الحشد الشعبی) یک نیروی رسمی و حقیقتی ماندگار است.

به گزارش ایرنا، سخنان نخست وزیر عراق روز دوشنبه و درپی بیانیه اخیر سفارت آمریکا در بغداد که برای چندمین بار از نیروهای الحشد بعنوان 'شبه نظامیان فرقه گرا' یاد کرده بود، در جریان دیدار امروزش با فرماندهان الحشد الشعبی بیان می شود.
پیش تر 'احمد محجوب' سخنگوی وزارت امور خارجه عراق نیز در بیانیه ضمن تذکر به سفارت آمریکا در این خصوص، خواستار رعایت عرف و قوانین بین المللی در رفتار نمایندگی آمریکا در عراق و عدم تکرار این گونه مداخلات بویژه در موضوع نیروهای نظامی و امنیتی کشورش شد.
اکنون عبدالمهدی که به دیدار سازمان الحشد الشعبی رفته است در نشستی با فرماندهان این نیرو از جمله 'ابو مهدی المهندس' معاون این نیرو، تاکید کرده است که الحشدالشعبی یک حقیقت بزرگ و ضرورتی ماندگار، یک نیروی نظامی رسمی و در چارچوب قانون و یک دستاورد تاریخی برای عراق است و دولت وظیفه دارد از آن حمایت و حفاظت کند.
بر اساس بیانیه دفتر نخست وزیر عراق، در این نشست در خصوص راهکارهای کاهش نمادها و حضور نظامی در داخل شهرها بحث و تبادل نظر شد.
عبدالمهدی در این نشست همچنین از ضرورت تعریف منابع جدید برای حمایت کامل مالی از الحشد الشعبی و تامین حقوق این نیرو و همچنین تکریم شایسته از شهدای الحشد سخن گفت.
ناظران مسائل عراق بارها هشدار داده اند که نیروی الحشد الشعبی پس از ایفای نقش تعیین کننده در شکست داعش اکنون در معرض فشار و توطئه از سوی آمریکا و عوامل منطقه ای واشنگتن قرار دارد و توصیف این نیروی رسمی به 'شبه نظامی' درهمین راستاست.
آمریکا همچنین تاکنون برخی شاخه های الحشد الشعبی را در لیست گروههای تروریستی از نظر خود قرار داده و در تلاش برای گنجاندن برخی دیگر است.
خاورم *4**380**


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سیلوسایبین، ماده فعال قارچ جادویی که به کاهش افسردگی کمک می‌کند