دستگیری فرد سنجاب فروش در میاندوآب/ کوخه زنده گیری پرندگان تخریب شد


دستگیری فرد سنجاب فروش در میاندوآب/ کوخه زنده گیری پرندگان تخریب شد

رئیس اداره محیط زیست میاندوآب از دستگیری عامل فروش سنجاب و شناسایی و تخریب یک واحد کوخه زنده گیری پرندگان در این شهرستان خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا علیرضا بقالی در گفت و گو با خبرنگار اروم نیوز، با اعلام این خبر اظهار داشت: به دنبال دریافت گزارشات مردمی مبنی بر خرید و فروش سنجاب در یکی از مغازه ها، موضوع در دستورکار ماموران حفاظت محیط زیست میاندوآب قرار گرفته و ماموران به محل اعلام شده، اعزام شدند.

وی با بیان اینکه صاحب مغازه به دنبال مشاهده ماموران این اداره نسبت به خارج کردن سنجاب ها از محل اقدام کرده بود، گفت: ماموران یگان حفاظت بعد از مشاهده سنجاب ها اقدام به مستندسازی کردند و پرونده مربوطه پس از صورت جلسه به مراجع قضایی ارسال شد.

رئیس اداره محیط زیست میاندوآب با اشاره به اینکه این فرد متخلف، سنجاب ها را به اداره محیط زیست شهرستان تحویل داد، افزود: پس از احضار صاحب مغازه به دادگاه و صدور حکم جلب، وی به اداره حفاظت محیط زیست میاندوآب مراجعه کرد و سنجاب ها را به این اداره تحویل داد.

بقالی تصریح کرد: این فرد بنابه اظهاراتش اطلاع نداشته که خرید و فروش سنجاب ممنوع است.

وی اظهار کرد: این سنجاب ها به اداره حفاظت محیط زیست سردشت تحویل داده می شود تا در جنگل های میرآباد این شهرستان و در زیستگاه اصلی شان رهاسازی شوند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست میاندوآب هم چنین از شناسایی و تخریب یک واحد کوخه زنده گیری پرندگان نیز در این شهرستان خبر داد و افزود: ماموران محیط زیست شهرستان در جریان انجام های گشت ها، یک واحد کوخه زنده گیری پرندگان شکاری در سواحل پارک ملی دریاچه ارومیه را شناسایی و تخریب کردند.

وی با بیان اینکه از این کوخه ۶ قطعه پرنده قمری و ۲ رشته تور زنده گیری پرنده کشف شد، گفت: با توجه به استقرار ادوات در محل، شکارچیان در صدد بودند تا در شرایط مناسب به زنده گیری پرنده های شکاری اقدام کنند اما با شناسایی و تخریب کوخه از انجام این کار ناکام ماندند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن برای فارغ التحصیلی پیش دبستانی