بدهی 12 میلیارد تومانی کارخانه‌ها به چایکاران


بدهی 12 میلیارد تومانی کارخانه‌ها به چایکاران

رئیس سازمان چای کشور با بیان اینکه 12 میلیارد تومان از بدهی کارخانه‌ها به چایکاران باقی مانده،‌ گفت:‌ تمام بدهی دولت با چایکاران تسویه شده است. نوشته بدهی 12 میلیارد تومانی کارخانه‌ها به چایکاران اولین بار در تجارت‌نیوز پدیدار شد.

رئیس سازمان چای کشور با بیان اینکه ۱۲ میلیارد تومان از بدهی کارخانه‌ها به چایکاران باقی مانده،‌ گفت:‌ تمام بدهی دولت با چایکاران تسویه شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، حبیب‌ جهانساز در پاسخ به مطالبات چایکاران گفت: ۱۲۶٫۷ میلیارد تومان سهم دولت از خرید تضمینی چای به چایکاران کشور پرداخت شده است.

رئیس سازمان چای کشور گفت: ۹ آبان با پرداخت ۱۱٫۳ میلیارد تومان به چایکاران تمام بدهی دولت به این قشر زحمتکش تسویه شد.

امروز کارخانه‌های ۱٫۴ میلیارد تومان پرداخت کردند/ ۱۲ میلیارد تومان باقی ماند

وی اضافه کرد:‌کارخانجات هم حدود ۸۴ درصد بدهی‌های خود را به چایکاران پرداخت کرده‌اند و حدود ۱۲ میلیارد تومان باقی مانده به زودی تسویه می‌شود.

رئیس سازمان چای کشور گفت: امروز ۱٫۴ میلیارد تومان کارخانه‌ها به چایکاران کشور پرداخت کردند.

وی در پاسخ به اینکه پیش‌بینی شما از وضعیت تولید سال آینده چیست، گفت: امسال ۱۱۲٫۷۳۶ هزار تن برگ سبز چای در کشور تولید شد و پیش‌بینی می‌شود که با وجود بارندگی خوب و داشتن شرایط مناسب تولید سال آینده بین ۱۳۰ تا ۱۴۰ هزار تن باشد که از سال ۹۵ هم فراتر خواهد رفت.

جهانساز گفت: تولید چای خشک کشور ۲۵ هزار تن است و نیاز کشور هم ۱۰۵ هزار تن می‌باشد. با این محاسبه میزان نیاز به واردات چای خشک در کشور ۸۰ هزار تن است.

پیش از ایرج هوسمی، رئیس اتحادیه چایکاران شمال کشور گفته بود در سال‌های اخیر تولید چای خشک ایران از ۶۰ هزار تن به ۱۳ الی ۱۵ هزار تن رسیده است.

وی همچنین انتقاد کرده بود که به دلیل بی‌توجهی دولت بسیاری از چایکاران باغ چای خود را رها کرده‌اند.

منبع: فارس


بدهی 12 میلیارد تومانی کارخانه‌ها به چایکاران

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بزرگداشت اکبر زنجان پور و دو جای خالی