واکاوی ضرورت حضور مردم در راهپیمایی یوم‌الله 13 آبان


واکاوی ضرورت حضور مردم در راهپیمایی یوم‌الله 13 آبان

گروه اجتماعی - تسخیر لانه‌ جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان پیرو خط امام(ره)، نقطه‌ عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی ایران بوده و امام خمینی(ره) این واقعه‌ را «انقلاب دوم» نامیدند، درنتیجه این واقعه، اسناد خیانت آمریکا علیه ایران اسلامی فاش شد و ذات پلید آمریکا بار دیگر بر همگان آشکار شد.

واکاوی ضرورت حضور مردم در راهپیمایی یوم‌الله 13 آبان

به گزارش ایکنا از آذربایجان شرقی، تسخیر لانه‌ جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان پیرو خط امام(ره)، نقطه‌ عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی ایران بوده و امام خمینی(ره) این واقعه‌ را «انقلاب دوم» نامیدند، درنتیجه این واقعه، اسناد خیانت آمریکا علیه ایران اسلامی فاش شد و ذات پلید آمریکا بار دیگر بر همگان آشکار شد. این واقعه به یادماندنی نقش و جایگاه دانشجویان را نمایان ساخته و در حقیقت چراغ راهی برای دانشجویان امروزی است تا با بصیرت و دانش‌اندوزی، نقشه‌های دشمن را برملا ساخته و چون دژی مستحکم در مقابل مستکبران جهان ایستاده و بر آرمان‌های انقلاب اسلامی ایران پافشاری کنند.
شهادت جمعی از دانش‌آموزان از دیگر مناسبت‌های این روز است که در 13 آبان سال 57 این دانش‌آموزان احساس تکلیف کرده و مدارس را تعطیل کرده و روانه دانشگاه‌ها شدند تا اعتراض و مخالفت خود را با رژیم ملعون پهلوی اعلام کنند، این حرکت، مبارزه با طاغوت و رژیم دست نشانده‌ آمریکا بوده و همچنین تسخیر لانه جاسوی آمریکا نیز که به تعبیر حضرت امام (ره) انقلاب دوم بود نیز از جمله رویدادهای 13 آبان است که به منظور مبارزه با استکبار توسط دانشجویان دلیر به تاریخ پیوست.
13 آبان یادآور حرکت خروشان جوانان متعهد، انقلابی و آگاهی است که در کنار تحصیل علم به مبارزه با استبداد و استکبار پرداخته و جان خود را در راه عدالت و برچیده شدن ظلم نثار کردند .این روز بزرگ در تاریخ انقلاب جایگاه ویژه‌ای دارد چراکه دانشجویان متعهد و انقلابی ایران توانستند در امتداد خون شهدای دانش آموز، با تسخیر لانه جاسوسی آمریکا قدرت شکست ناپذیری این طاغوت زمان را درهم شکنند و فریاد ظلم ستیزی انقلاب ایران را در صحنه های بین الملل طنین انداز نمایند.
راهپیمایی 13 آبان، پیام مبارزه با استکبار و ظلم‌ستیزی را به گوش جهانیان خواهد رساند
حجت‌الاسلام قهرمان احمدی، امام جمعه هریس در گفت‌وگو با ایکنا، اظهار کرد: راهپیمایی 13 آبان امسال همانند سال‌های گذشته، پیام مبارزه با استکبار و ظلم‌ستیزی را به گوش جهانیان خواهد رساند و باید تمام اقشار جامعه به خصوص دانشجویان و دانش‌آموزان را برای حضور در این همایش بزرگ ترغیب کرد.
وی افزود: 13 آبان دستاوردهای بسیاری برای ملت، نظام و انقلاب اسلامی ایران به همراه داشت به همین منظور گرامیداشت این روز لازم و ضروری است.
حجت الاسلام احمدی، ضمن بازگو نمودن به بند کشیده شدن استکبار در 13 آبان خاطرنشان کرد: در این روز تاریخی، استکبار جهانی توسط جوانان و آزادگان به بند کشیده شد و شرکت در این روز تاریخی مسئولیتی است که بر دوش همه مردم قرار دارد.
امام جمعه هریس حضور گسترده ملت ایران در راهپیمایی 13 آبان را بیانگر بیعت با رهبر معظم انقلاب دانست و ادامه داد: حضور گسترده ملت ایران در این راهپیمایی بیانگر وفاداری آنان به نظام و انقلاب و بیعت مجدد با آرمان های امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب است.
وی از اهمیت ویژه 13 آبان در سال جاری گفت و یادآور شد: 13 آبان امسال از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است زیرا در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب با آرزوهای برباد رفته ‌ای که دشمنان در ذهن خود می‌ پرورانند مردم ایران در این راهپیمایی، شکوه و عظمت انقلاب را به رخ آنان می‌ کشند.
وی، افزود: دلیل اینکه این روز با نام دانش‌آموز عجین شده شاید سایر اقشار به اشتباه در این راهپیمایی شرکت نکنند اما اهمیت و تاثیرگذاری این رویداد در حضور آحاد مردم است و تنها نباید به آموزش و پرورش محدود شود، زیرا همگی در قبال این روز وظیفه داشته تا پیام استکبارستیزی را با صدای هرچه رساتربه گوش مردم سایر کشورها برسانیم.
حجت‌الاسلام احمدی، با اشاره به پیامدهای حضور دانش‌آموزان در راهپیمایی 13 آبان تاکید کرد: دانش‌آموزان و تشکل‌های دانش‌آموزی با حضور در راهپیمایی روز 13 آبان بار دیگر پاسخ محکمی به استکبار جهانی و کشورهای مستبد جهان که استقلال، امنیت و اتحاد ملت ایران را نشانه گرفتند، خواهند داد.
پیام ملت ایران از راهپیمایی یوم‌الله 13 آبان، پاسداری از فرامین رهبر معظم انقلاب است
حجت‌الاسلام محمود شربیانی، امام جمعه عجب‌شیر، در گفت‌وگو با ایکنا، اظهار کرد: پیام ملت ایران از برگزاری این برنامه‌ها به‌ویژه راهپیمایی یوم‌الله 13 آبان این است که با ایستادگی و مقاومت و هوشیاری کامل و تبعیت از فرامین رهبر معظم انقلاب از نظام و دستاوردهای آن حفاظت و پاسداری شود.
وی حضور اقشار مختلف مردم در راهپیمایی 13 آبان را نشان از بصیرت ملت دانست و افزود: حضور اقشار مختلف مردم به خصوص دانش‌آموزان و دانشجویان در این روز نشان از بصیرت و هوشیاری ملت بوده که همین امر تا به امروز موجب هراس و وحشت استکبار جهانی از ایران اسلامی شده است.
وی با اشاره به لزوم حضور در راهپیمایی 13 آبان خاطرنشان کرد: مردمی که در طول دوران انقلاب و استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی پشتیبان ارزش‌های انقلاب بوده اند امروز نیز باید با حفظ هوشیاری در برابر تصمیمات خصمانه دشمن در روز 13 آبان ایستادگی کرده و ثابت کنند که همواره پای آرمان های خود ایستاده اند.
حجت‌الاسلام شربیانی، ضمن بازگو نمودن درک بیشتر دستاوردهای انقلاب اسلامی در راهپیمایی 13 آبان ادامه داد: راهپیمایی 13 آبان بهترین فرصت برای روشنگری در جامعه جهت درک بیشتر دستاوردهای انقلاب اسلامی است.
امام جمعه عجب‌شیر، یادآور شد: ‏‏حضور گسترده و باشکوه مردم جلوه‌گر روحیه استقلال ملی و هویت انقلابی مردم است.
وی، افزود: راهپیمایی 13 آبان و حضور گسترده و باشکوه ملت ایران و مردم همیشه در صحنه جلوه‌گر روحیه استقلال ملی و هویت انقلابی مردم ایران بوده و خواهد بود.
حجت‌الاسلام شربیانی، از پشت سر گذاشتن دشواری‌ها با پشتیبانی ملت گفت و تاکید کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران با پشتیبانی ملت و هم افزایی مردم و کارگزاران نظام بویژه راهنمایی‌ها و هدایت‌های رهبر معظم انقلاب تاکنون دشواری‌های زیادی را پشت سر گذاشته و این بار نیز تحریم های ناجوانمردانه دشمنان را بی اثر خواهند کرد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی