تحلیل سیکینگ آلفا از عوامل مهم و موثر بر قیمت جهانی طلا


تحلیل سیکینگ آلفا از عوامل مهم و موثر بر قیمت جهانی طلا

سایت طلا : تازه ترین تحلیل اقتصادی نشان می دهد که افت شدید بازار سهام موجب خواهد شد تا فدرال رزرو آمریکا روند صعودی نرخ بهره را متوقف کند.

به گزارش سیکینگ آلفا، "گرگ ولدون" تحلیلگر ارشد اقتصادی تاکید کرد: بی شک نوسانات ارزش دلار آمریکا و شاخص سهام در بازارهای بین المللی مهمترین عوامل موثر بر قیمت طلا در کوتاه مدت خواهد بود.

بر اساس این گزارش وی افزود: کاهش شدید شاخص سهام در بازارهای بین المللی موجب خواهد شد تا فدرال رزرو آمریکا در برنامه افزایش نرخ بهره تجدیدنظر کند و این مساله در نهایت به ضرر ارزش دلار و به نفع قیمت جهانی طلا خواهد بود.

شاخص صنعتی داوجونز آمریکا تنها طی هفته گذشته با افت 1000 واحدی روبرو شده است. این مساله موجب شد تا تقاضای مکان امن سرمایه گذاری برای طلا با افزایش روبرو شود. قیمت طلا در هفته گذشته برای چهارمین بار متوالی با افزایش همراه بوده است.

فدرال رزرو آمریکا در نشست سپتامبر نرخ بهره را برای سومین بار متوالی در سال 2018 میلادی افزایش داده و پیش بینی می شود یک بار دیگر در نشست دسامبر نیز نرخ بهره را افزایش دهد.

به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی، وضعیت نرخ تورم و نرخ بهره واقعی در آمریکا نیز عامل مهمی برای نوسانات قیمت طلا در کوتاه مدت خواهد بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری