سندالگوی پیشرفت ساختار اقتصادی کشور را پویا می کند


سندالگوی پیشرفت ساختار اقتصادی کشور را پویا می کند

گناوه-ایرنا- مدیر مدرسه علمیه خواهران الزهرا (س) گناوه گفت: سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت بادرنظرگرفتن شاخص ها و پارامترهای داخلی و مدیریت جهانی مدیران، آغاز مسیری خواهد بود تا به شکل ویژه تری ساختار مالی و اقتصادی کشور را پویاتر کند.

سیده زهرا موسوی نسب روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: باتوجه به پروژه جدید راه اندازی جنگ اقتصادی و تبلیغاتی دشمن که خواه ناخواه مسایل گوناگون فرهنگی و اجتماعی را ایجاد خواهد کرد، سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت با استفاده از شاخصه های فرهنگی و اجتماعی سراسر جغرافیای ایران اسلامی و بهره گیری صحیح از منابع سرشار کشور می تواند اقتصاد کشور را همچون سدی پولادین استوار و شکست ناپذیر کند.
وی اظهارداشت: اقتصاد و معیشت جامعه و ارکان مختلف آن، همواره تحت تاثیر سیاست های ریز و درشت دولت ها و حاکمیت ها بوده و درکنار آن عوامل گوناگونی از قبیل سوء مدیریت، تصمیم گیری های سیاسی و فشارهای خارجی بی شک اقتصاد را دستخوش تغییرات زیادی خواهد کرد، اجرای الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت که مورد تاکید مقام معظم رهبری است، ضرورتی انکارناپذیر در برابر چنین مسایلی بوده و آینده کشور را تضمین می کند.
مدیر مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) گناوه با اشاره به اینکه تمرکز زدایی در ساختار اقتصادی و مالی به عنوان یکی از تدابیر پیش بینی شده در سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت درنظرگرفته شده است، اظهارداشت: تمرکزدایی در حوزه اقتصاد باعث رشد و پیشرفت کشور خواهد شد و در واقع این بند در کوتاه مدت به شکل بارزتر و در میان مدت باتوجه به ظرفیت و قابلیت های موجود کشور، می تواند اقتصاد هر منطقه را فعال و پویا کند.
وی گفت: در تحقق این امر باید بجد توجه کرد که پویایی اقتصاد هر منطقه باتوجه به شاخصه های مختلف، زمانی در چارچوب الگوی ایرانی اسلامی قرار می گیرد که در وهله اول با یک برنامه ریزی مدون و دقیق، آسیب ها و معایب و فواید آن با هم دیده و بررسی شوند و تصمیم گیری مدیران استانی فارغ از نگاه به مسایل حزبی و درنظرگرفتن بهره برداری صحیح از همه ظرفیت ها باشد.
موسوی نسب بیان کرد: گسترش مراکز و قطب های گردشگری، مذهبی و فرهنگی باید مطابق با فرهنگ بومی آن مناطق و شناساندن هنر مردم آن منطقه باشد.
وی، نقش دانشجویان و طلاب را در تحقق این سند مهم دانست و گفت: این قشر که آِینده کشور به دست آنان سپرده می شود در تحقق آن ایده نقش آفرینی کنند و با زوایای مختلف آن آشنا شوند.
مدیر مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) گناوه گفت: به منظور تبیین و آشنایی طلاب و دانشجویان با سندالگوی اسلامی ایرانی پیشرفت برگزاری نشست ها و همایش ها می تواند اثربخش واقع شود.
به گزارش ایرنا، رهبر معظم انقلاب اسلامی در پی تدوین الگوی پایه اسلامی ایرانی پیشرفت که در آن اهم مبانی و آرمان‌های پیشرفت و افق مطلوب کشور در پنج دهه آینده ترسیم و تدابیر مؤثر برای دستیابی به آن طراحی شده است، دستگاه ها، مراکز علمی، نخبگان و صاحب‌نظران را به بررسی عمیق ابعاد مختلف سند تدوین‌شده و ارائه نظرات مشورتی برای تکمیل و ارتقای این سند بالادستی فراخواندند.
ایشان همچنین مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت را موظف کردند که با مشورت مراجع مندرج در ابلاغ، نظرات و پیشنهادهای تکمیلی را بطور دقیق ً بررسی و بهره‌برداری کند و نسخه‌ی ارتقا یافته الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت را حداکثر ظرف دو سال آینده برای تصویب و ابلاغ ارائه نماید، به‌طوری‌که از ابتدای قرن پانزده هجری شمسی اجرای این الگو با سرعت مطلوب آغاز و امور کشور بر مدار آن قرار گیرد.
شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر قراردارد.
6164/6043

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ ذوقم وه یه که بیای بشنوم دنگ صدات