در برابر سازش با رژیم صهیونیستی مقاومت می کنیم


در برابر سازش با رژیم صهیونیستی مقاومت می کنیم

عطوان با انتقاد از مقامات عمانی به سبب سفر نتانیاهو نوشت در برابر سازش با رژیم جنایتکار صهیونیستی مقاومت می کنیم.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما ، عبدالباری عطوان از مقامات عمانی به سبب سفر نتانیاهو به مسقط انتقاد کرد.
پایگاه اینترنتی انصارالله در یادداشتی به قلم عبدالباری عطوان نوشت: طی سه روز گذشته سه اقدام کوبنده در مسیر سازش صورت گرفته است. نخستین اقدام حضور ورزشکاران اسرائیلی در قطر و دوم حضور ورزشکاران دیگری در ابوظبی به ریاست مری رگو وزیر فرهنگ اسرائیل که به شدت ضد عرب و نژاد پرست است و سومین اقدام که سنگین ترین ضربه به شمار می آید سفر رسمی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اشغالگر به سلطان نشین عمان بود که سلطان قابوس از وی و هیئت همراهش استقبال به عمل آورد.
این موجی که با فشار آمریکا در مسیر سازش به راه افتاده است مطلقاً ارتباطی به صلح فلسطینی ها و اسرائیل ندارد. در واقع صلحی مجانی میان اسرائیل و دولت های عربی است تا مقدمه ای برای تحمیل باقیمانده مفاد معامله قرن باشد.
این رویداد چه بسا مهمترین رویداد در سناریوئی برنامه ریزی شده است که بیانگر علل ویرانی عراق و سوریه و لیبی و یمن و محاصره مصر است. زیرا بدون ویرانی این کشورها به بهانه های مختلف و دروغین نمی شد این سناریو را اجرا کرد و غیر ممکن بود شاهد پیامدهای دردناک سازش باشیم.
پس از افتتاح دفاتر تجاری اسرائیل در قطر و عمان در سال 1996 و سفر اسحاق رابین به مسقط (1994) و شیمون پرز به مسقط و دوحه (1996) گفته شد که این اقدام در چارچوب ترغیب روند صلح میان فلسطینی ها و اسرائیلی ها و آماده سازی فضای مناسب صورت گرفته است. به ویژه آن که سازمان آزادیبخش فلسطین توافقنامه اوسلو و پس از آن اردن معاهده وادی عربه را امضا کردند.
جالب اینجاست که سلطان نشین عمان سال 2000 ضمن تعطیل کردن دفتر تجاری اسرائیل اعلام کرد که این اقدام در چارچوب حمایت از فلسطین و ادامه مسیر پشتیبانی از حقوق ثابت و مشروع ملت فلسطین صورت گرفته است.اکنون پرسش این است که آیا این رویه تغییر کرده است؟
عمان و قطر در اعتراض به حمله اسرائیل به مناطق تشکیلات خودگردان و اقدام نیروهای امنیتی اسرائیلی به ریختن خون فلسطینی ها به شیوه ای وحشیانه دفاتر تجاری اسرائیل را تعطیل کردند. اما اکنون درحالی موج سازش کشورهای عربی با اسرائیل به راه افتاده است که نیروهای اسرائیلی به شیوه های مختلف و بسیار جنایتکارانه تر دست به کشتار فلسطینی ها می زنند. روزی که نتانیاهو و همسرش و رئیس موساد به مسقط سفر کردند اسرائیل شش فلسطینی بی دفاع را در نوار غزه به شهادت رساند و یک میلیون عرب مسلمان در لبه پرتگاه قحطی و بیماری قرار دارند...
یوسف بن علوی وزیر امور خارجه عمان دیروز به صراحت اعلام کرد: پیش از سفر نتانیاهو، محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان به مسقط سفر کرده است و اسرائیل یکی از کشورها در منطقه خاورمیانه است.
این اظهارات بن علوی القا کننده این پیام است که سفر نتانیاهو سفری عادی نیست و بعید نیست که طی روزهای آینده نتانیاهو برای افتتاح سفارتخانه به مسقط سفر کند. همچنین بعید نیست که اسرائیل در دوحه و ابوظبی و منامه و ریاض سفارتخانه تاسیس کند. زیرا اکنون سخن از روابط دوجانبه عادی است.
ما لحظه ای در محکوم کردن هر شکلی از این سازش تردید نمی کنیم و تشکیلات خودگردان فلسطین را که اولین سازشگر بود نکوهش می کنیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟