93 درصد از کودکان زیر 15 سال جهان، تحت تاثیر آلودگی هوا


در کل جهان 93 درصد از کودکان زیر 15 سال به شکلی جدی هوای آلوده ای که موجب به میان آمدن ریسکها در خصوص سلامتی و رشد آنها میگردد را تنفس میکنند.

در کل جهان 93 درصد از کودکان زیر 15 سال به شکلی جدی هوای آلوده ای که موجب به میان آمدن ریسکها در خصوص سلامتی و رشد آنها میگردد را تنفس میکنند.

یکی از دلایل اینکه سیستم دفاعی کودکان در مقابل آلودگی هوا، ضعیفتر از افراد بالغ میباشد، تنفس سریعتر آنها و بدین ترتیب تنفس بیشتر هوای آلوده میباشد.

در گزارش جدید سازمان بهداشت جهانی در خصوص آلودگی هوا و سلامت کودکان، اعلام گردید که طی سال 2016، 600 هزار کودک به دلیل عفونت دستگاه تنفسی که ناشی از آلودگی هوا بوده است، جانشان را از دست میدهند.

در این گزارش همچنین ضمن ابراز اینکه 630 میلیون کودک زیر 5 سال، 1.8 میلیارد کودک زیر 15 سال به میزانی بیش از استانداردهای کیفیت هوا که از سوی سازمان بهداشت جهانی مشخص شده است، تحت تاثیر ذرات ریز (PM2.5) قرار میگیرند، اعلام گردید که 93 درصد از کودکان زیر 15 سال به شکلی جدی از نظر رشد و سلامت تحت ریسک میباشند.

در گزارش مذکور همچنین گفته شد که 98 درصد کودکان زیر 5 سال در کشورهای با درآمد کم و یا متوسط و 52 درصد از کودکان زیر پنج سال در کشورهای با درآمد بالا، در سطحی بالاتر از استانداردهایی که از سوی سازمان بهداشت جهانی تعیین شده است، تحت آلودگی هوا قرار میگیرند.

این وضعیت موجب تاثیرات منفی بر رشد عصبی و استعدادهای شناختی گردیده و در زنان باردار موجب زایمان زودرس و یا سقط جنین میگردد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | استوری بمب محمدرضا گلزار؛ نگاه عمیق آقای بازیگر به روبرتو کارلوس در کنارش!