احداث مجتمع گردشگری ویژه موزه‌داران


احداث مجتمع گردشگری ویژه موزه‌داران

شهرآرا آنلاین (/fa/component/roojanews/frame.html?href=../../) - روزنامه مردم مشهد درراستای آگاهی‌بخشی به شهروندان و اطلاع‌رسانی مصوبات پارلمان شهری، به‌صورت مستمر، اقدام به انتشار متن مصوبات قطعی و لازم‌الاجرای شورای اسلامی شهر...


شهرآرا آنلاین - روزنامه مردم مشهد درراستای آگاهی‌بخشی به شهروندان و اطلاع‌رسانی مصوبات پارلمان شهری، به‌صورت مستمر، اقدام به انتشار متن مصوبات قطعی و لازم‌الاجرای شورای اسلامی شهر می‌کند. در ادامه این سلسله‌‌گزارش‌ها، امروز هم جزئیات برخی مصوبات شورا که اخیرا به مدیریت شهری ابلاغ شده‌ است، به‌منظور اطلاع مخاطبان منتشر می‌شود.

‌طرح پیشنهادی تعدادی از اعضای شورا با موضوع حمایت از مجموعه‌داران و موزه‌داران بخش خصوصی ٢٣بهمن سال٩۶ در جلسه علنی شورای شهر مطرح شد و به تصویب رسید.

در ماده‌واحده این مصوبه آمده است: با عنایت‌به پتانسیل بسیار مناسب آثار ارزشمند هنری و میراثی متعلق به هنرمندان و مجموعه‌داران بخش خصوصی مجاز و ضرورت سامان‌دهی این آثار ارزشمند و استفاده از این فرصت در‌راستای تحقق اهداف فرهنگی، اجتماعی، گذران اوقات فراغت شهروندان و زائران و ایجاد اشتغال و درآمد، شهرداری مشهد مکلف است حداکثر ظرف مدت ٣ماه نسبت‌به اجرای طرح مذکور اقدام کند.

بر‌این‌اساس، مدیریت شهری باید برای انعقاد تفاهم‌نامه همکاری دو‌جانبه با تشکل مجموعه‌داران مجاز بخش خصوصی وفق مفاد بند‌۶ ماده‌۵۵ قانون شهرداری‌ها و ارائه دستورالعمل مربوطه به‌منظور تصویب به شورای شهر اقدام کند.

دراختیار‌قراردادن قطعه‌زمین به‌منظور احداث مجتمع بزرگ گردشگری ویژه موزه‌داران و صاحبان آثار هنری خصوصی با مشارکت مجموعه‌داران مجاز، بخش خصوصی و با رعایت مفاد بند‌۶ ماده‌۵۵ قانون شهرداری‌ها از دیگر بندهای این مصوبه است.

حداکثر مدت زمان ساخت و بهره‌برداری از مجتمع مذکور ٣‌سال بوده و درصورت عدم بهره‌برداری در مهلت مقرر، زمین موضوع این بند به شهرداری عودت خواهد شد. زمین مد‌نظر باید به تأیید کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، زیارت، گردشگری و رسانه شورای اسلامی شهر برسد.

شناسایی فضاهای مناسب و دارای قابلیت بهره‌برداری و نمایش آثار هنری و موزه از میان فضاهای موجود (اعم از اراضی پارک ها، فرهنگ سراها، اماکن گردشگری و...) و در‌اختیار‌قراردادن آن به مجموعه‌داران و هنرمندان بخش خصوصی مجاز تا زمان بهره‌برداری مجتمع گردشگری مدنظر در بند‌٢ این مصوبه، با تسهیلات لازم و با رعایت مفاد بند‌۶ ماده‌۵۵ قانون شهرداری‌ها از تعهدات مدیریت شهری در این مصوبه است.

رئیس شورای شهر، مصوبه اصلاح آیین‌نامه فعالیت شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات تاکسی درون‌شهری مبتنی‌بر سامانه نوین فراخوانی و اعزام الکترونیکی را برای اجرا به مدیریت شهری ابلاغ کرد.

‌لایحه اصلاح آیین‌نامه فعالیت شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات تاکسی درون‌شهری مبتنی‌بر سامانه نوین فراخوانی و اعزام الکترونیکی ١۶‌بهمن سال‌٩۶ در جلسه علنی شورای شهر مطرح شد و به تصویب رسید.

بر‌این‌اساس، به شهرداری اجازه داده شد به‌منظور تحقق شهر هوشمند، استفاده از فناوری‌های اطلاعاتی و ارتباطی، اینترنت و دیگر بستر‌های الکترونیکی موجود در‌زمینه ارائه خدمات حمل‌ونقل عمومی جدید، سریع، آسان، ایمن و با کیفیت متناسب با نیاز شهروندان و زائران که رضایمندی آنان را به همراه داشته باشد و موجب ایجاد روح امید و زندگی در آنان خواهد شد، بریا مدیریت و نظارت بر فعالیت شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات تاکسی درون‌شهری مبتنی‌بر سامانه نوین فراخوانی و اعزام الکترونیکی (تاکسی اینترنتی) اقدام کند.

طبق مصوبه شورا، شهرداری مشهد باید با‌توجه‌به وظایف و اختیارات تعیین‌شده در دستورالعمل نحوه اجرای آیین‌نامه اجرایی قانون درباره تمرکز امور تاکسی‌رانی و مستند به ماده‌٩ قانون توسعه حمل‌ونقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت، قانون الحاق یک تبصره به ماده‌واحده قانون درباره تمرکز امور مربوط به تاکسی‌رانی شهر تهران زیر‌نظر شهرداری تهران (تسری‌یافته به سایر شهرداری‌ها) و همچنین ماده ٣١ و ٣٢ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، برای صدور پروانه فعالیت و رسیدگی به تخلفات و نظارت بر شرکت‌های حمل‌ونقل تاکسی اینترنتی، ناوگان و رانندگان تحت‌پوشش اقدام کند.

در تبصره مصوبه شورای شهر تأکید شده است که مستند به ماده‌٨٧ قانون نظام صنفی و وفق مفاد آیین‌نامه اجرایی مندرج در تبصره ذیل ماده مذکور، صدور پروانه صنفی فعالیت و رسیدگی به تخلفات و نظارت بر کسب‌و‌کار شرکت‌های حمل‌ونقل تاکسی اینترنتی در فضای مجازی (سایبری)، بر‌عهده اتحادیه (اتاق اصناف) و کمیته نظارت مربوطه است.

شورای شهر همچنین شرکت‌های حمل‌ونقل تاکسی اینترنتی را مکلف کرده است که با‌توجه‌به لزوم قانون‌پذیری شرکت‌های ارائه‌دهنده سرویس تاکسی اینترنتی و به‌منظور نظارت و کنترل دقیق ناوگان، امکان نظارت (مانیتورینگ) را برای شهرداری فراهم کنند.

بر‌اساس این مصوبه، در‌صورت رعایت‌نشدن مفاد مقرر در این بند از‌سوی شرکت‌ها و اشخاص حقیقی زیرمجموعه آن، موضوع تخلف در هیئت انضباطی پیش‌بینی‌شده در ماده‌١۵ آیین‌نامه اجرایی قانون الحاق یک تبصره به ماده‌واحده قانون درباره تمرکز امور مربوط به تاکسی‌رانی، مطرح و پیگیری خواهد شد.

شهرداری مشهد باید نشانگر متحد‌الشکلی که حاوی اطلاعات راننده، آرم و نام شرکت تاکسی اینترنتی مربوط و نشان‌دهنده‌ نظارت شهرداری نیز باشد، با همکاری شرکت‌های یادشده تهیه کند و در‌اختیار رانندگان قرار دهد تا هنگام ارائه خدمت، داخل اتومبیل نصب شود.

اصلاح و متمم بودجه سال‌١٣٩۶ سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری به‌عنوان یکی از مصوبات شورای اسلامی شهر برای اجرا به مدیریت شهری ابلاغ شد.

این لایحه با موضوع اصلاح و متمم بودجه سال‌١٣٩۶ سازمان حمل‌ونقل و ترافیک ١۶‌بهمن سال گذشته در جلسه علنی شورای شهر مطرح شد و به تصویب رسید.

در ماده‌واحده مصوبه مذکور آمده است: اصلاح و متمم بودجه سال‌١٣٩۶ سازمان حمل‌ونقل و ترافیک که از حیث منابع و مصارف به مبلغ ٩‌میلیارد و ۶٠٩‌میلیون تومان است به تصویب رسید. منابع و مصارف این سازمان نسبت‌به بودجه مصوب ٣‌درصد افزایش داشته است.

در تبصره مصوبه شورای شهر تأکید شده است که با افزایش اعتبار در ردیف هزینه واگذاری خدمات اداری، ذیل ماده‌١۵ (حق‌الزحمه به اشخاص برای انجام خدمات قراردادی) مندرج در آلبوم بودجه سازمان حمل‌ونقل و ترافیک، صرفا در‌صورتی موافقت می‌شود که معادل آن از اعتبارات بودجه شهرداری در ردیف مذکور کاهش یابد و از پرسنل شهرداری استفاده شود.

شورای شهر مشهد در قالب مصوبه‌ای، با اعطای پاداش ویژه درآمدی به کارکنان فعال در حوزه درآمدهای مدیریت شهری موافقت کرد.

‌لایحه پیشنهادی مدیریت شهری با موضوع پاداش ویژه درآمدی ١۶‌بهمن سال‌٩۶ در جلسه علنی شورای شهر مطرح شد و به تصویب رسید.

بر‌این‌اساس به شهرداری اجازه داده شد به‌منظور ایجاد انگیزه در آن دسته از کارکنانی که در تحقق بهینه درآمدهای عمومی پیش‌بینی‌شده در اصلاح بودجه سال جاری شهرداری و همچنین مدیریت هزینه‌های ریالی مؤثر بوده‌اند، پاداش ویژه‌ای معادل یک‌درصد از کل درآمدهای مذکور را در سه‌ماهه پایانی سال (به‌استثنای کمک‌های دولت و سازمان‌های دولتی) به کارکنان مذکور با رعایت تبصره‌هایی پرداخت کند.

طبق این مصوبه، ٣٠‌درصد از مبلغ کل پاداش ویژه، به‌منظور تسهیم در بین افرادی که نقش ویژه در فعالیت‌های خاص افزایش درآمد، اجرای پروژه و حل مشکلات شهرداری داشته‌اند، در‌اختیار شهردار مشهد خواهد بود. ٧٠‌درصد باقی‌مانده نیز براساس شاخص‌های وزنی درصد تحقق بودجه، نرخ رشد درآمد و سهم هر حوزه از کل درآمد وصولی در دو‌ماهه پایانی سال‌١٣٩۶ محاسبه و با نظر مدیر مربوطه در بین همکاران زیر‌مجموعه، توزیع و پرداخت خواهد شد.

در مصوبه شورای شهر تأکید شده است که این پاداش به‌منظور تشویق واحدهای مرتبط با کسب درآمد و علاوه‌بر سقف مبلغ ریالی مصوب شورا در اصلاح بودجه سال‌١٣٩۶ است و معادل ارقام مذکور در این مصوبه، به سرجمع ردیف مندرج در آلبوم اصلاح بودجه اضافه خواهد شد.

مصوبه شورای شهر با موضوع افزایش سرمایه سازمان مدیریت پسماند شهرداری برای اجرا به مدیریت شهری ابلاغ شد.

‌لایحه افزایش سرمایه سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد، ١۶‌بهمن سال گذشته در جلسه علنی شورای شهر مطرح و تصویب شد.

طبق ماده‌واحده مصوبه مذکور، شهرداری می‌تواند به‌منظور افزایش سطح بهره‌وری، تقویت توان و ظرفیت مالی و سرمایه‌ای سازمان مدیریت پسماند، برای افزایش سرمایه سازمان، وفق گزارش توجیهی و با رعایت تشریفات اداری و قانونی، از مبلغ ١۶۶‌میلیارد و ۵۶٨‌میلیون ریال به مبلغ ۵٧۵‌میلیارد ریال اقدام و مبلغ افزایش‌یافته را از حساب بستانکاری شهرداری کسر و به سرمایه اولیه سازمان منظور کند.

کنترل میزان افزایش بهای خدمات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی در سال‌١٣٩۶ از دیگر مصوبات ابلاغی از‌سوی رئیس شورای شهر به شهردار مشهد است.

‌طرح دو‌فوریتی کنترل میزان افزایش بهای خدمات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی در سال‌١٣٩۶، ٢٣بهمن سال گذشته در جلسه علنی شورای شهر مطرح شد و به تصویب رسید.

در ماده‌واحده مصوبه مذکور، شهرداری موظف شد به‌منظور مساعدت به شهروندان، از تاریخ ابلاغ این مصوبه، بهای خدمات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی را با حداکثر افزایش به میزان ٩‌درصد(آخرین نرخ تورم سالانه بانک مرکزی) نسبت‌به محاسبات سال‌١٣٩۵ محدود و در تمام حوزه‌های درآمدی، در فیش نوسازی درج و از مؤدی دریافت کند.

در یکی از تبصرهای مصوبه شورای شهر آمده است: ارزش معاملاتی املاک (P) ملاک عمل در محاسبات بهای خدمات مذکور، مشابه‌ P ملاک عمل در محاسبات عوارض نوسازی خواهد بود.

رئیس شورای شهر مشهد مصوبه اصلاح و متمم بودجه سال‌١٣٩۶ شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی را به مدیریت شهری ابلاغ کرد.

در ماده‌واحده مصوبه مذکور آمده است: اصلاح بودجه سال‌١٣٩۶ شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی از حیث منابع و مصارف به مبلغ ١٨‌میلیارد و ۵١٨‌میلیون‌تومان به تأیید شورای شهر رسید.

شهرداری مشهد مکلف است مبلغ افزایش در هزینه‌های فصل اول (‌جبران خدمات کارکنان‌) را از سر‌فصل سایر فصول کسر کند، به نحوی که در سرجمع مصارف، افزایشی ایجاد نشود و این مبلغ به بخش چهارم مازاد درآمد بر هزینه اضافه شود و در‌صورتی‌که تاکنون و بدون مجوز، مازاد بر اعتبار مصوب مصرف شده است، اقدام قانونی لازم صورت پذیرد.

همچنین شهرداری باید برنامه‌ریزی و اقدامات لازم را برای وصول مطالبات سنواتی شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی، انجام دهد و گزارش آن را هر سه ماه یک‌بار، به شورای شهر ارائه کند.

مصوبه اصلاح و متمم بودجه سال‌١٣٩۶ شرکت بهره‌برداری قطار شهری که ٢٣‌بهمن سال گذشته در جلسه علنی شورای شهر به تصویب رسیده بود، به مدیریت شهری ابلاغ شد.

در ماده‌واحده مصوبه مذکور آمده است: اصلاح و متمم بودجه سال‌١٣٩۶ شرکت بهره‌برداری قطار شهری از حیث منابع و مصارف به مبلغ ٩٢‌میلیارد و ٩٠۵‌میلیون‌تومان به تصویب رسید.

بر‌اساس تبصره مصوبه شورا، با‌توجه‌به شرایط خاص تبلیغات در وسایل نقلیه عمومی، مقرر شد تبلیغات در ایستگاه‌ها، بدنه و داخل قطارشهری و درآمدهای آن، از مصوبه شماره ۴/٩۴/۶٣٨٧/ش شورای شهر مستثنا شود.

شورای شهر مشهد با تمدید مدت اجرای مفاد پیوست مصوبه تغییر سهم‌الشرکه شهرداری در پروژه مشارکتی فرشته موافقت کرد.

لایحه تمدید مدت اجرای مفاد پیوست مصوبه تغییر سهم‌الشرکه شهرداری در پروژه مشارکتی فرشته ٧اسفندماه در جلسه علنی شورای شهر مطرح شد و به تصویب رسید.

در ماده‌واحده این مصوبه، به شهرداری اجازه شد با‌توجه‌به انقضای مدت مقرر در بند‌۵ صورتجلسه تغییر سهم‌الشرکه شهرداری در پروژه مشارکتی فرشته و در‌راستای اجرای مصوبه یاد‌شده، نسبت‌به اجرای مفاد صورتجلسه مزبور حداکثر تا پایان اردیبهشت ماه سال‌٩٧ اقدام کند.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن تبریک روز دختر + پیام های خاص برای تبریک روز دختر و جملات ناب