طرز تهیه غوره مسما یک خورش گیلانی خوشمزه و بسیار محبوب


غوره مسما از انواع غذاهای شمالی است که برخی از افراد این خورش را با خورش بادمجان اشتباه می گیرند و کمتر کسی پیدا می شود که از طعم و مزه این خورش خوشش نیاید. در طرز تهیه غوره مسما از مرغ و بادمجان و گوجه فرنگی و پیاز و روغن و غوره و نمک و زردچوبه و زعفران استفاده می شود.  باقلا قاتق، غوره مسما، ترش تره و مرغ ترش از انواع غذاهای گیلانی محبوب و لذیذ...

غوره مسما از انواع غذاهای شمالی است که برخی از افراد این خورش را با خورش بادمجان اشتباه می گیرند و کمتر کسی پیدا می شود که از طعم و مزه این خورش خوشش نیاید. در طرز تهیه غوره مسما از مرغ و بادمجان و گوجه فرنگی و پیاز و روغن و غوره و نمک و زردچوبه و زعفران استفاده می شود.

باقلا قاتق، غوره مسما، ترش تره و مرغ ترش از انواع غذاهای گیلانی محبوب و لذیذ هستند و شما می توانید برای ایجاد تنوع در برنامه غذایی خود این نوع خورش های گیلانی را در منزل بپزید.

طرز تهیه غوره مسما یک خورش گیلانی خوشمزه و بسیار محبوب

مواد لازم برای ۴ نفر

بادمجان متوسط : ۶ عدد مرغ : نیم کیلوگرم گوجه فرنگی متوسط : سه عدد پیاز متوسط : ۱ عدد روغن : ۶ قاشق غذاخوری غوره : ۱ لیوان نمک : به مقدار لازم زعفران : به مقدار لازم زردچوبه : به مقدار لازم رب گوجه فرنگی : یک قاشق غذاخوری

طرز تهیه غوره مسما

برای پخت غوره مسما ابتدا تکه های مرغ را درون قابلمه ای مناسب با دو قاشق غذاخوری روغن سرخ کنید و بعد از اینکه تکه های مرغ سرخ شدند آن ها را از درون تابه بردارید و پیاز نگینی خرد شده را درون روغن تفت دهید و بعد از اینکه پیاز طلایی رنگ شد نمک و زردوچوبه و تکه های مرغ سرخ شده را به پیاز اضافه کنید و ۲ فنجان آب درون قابلمه بریزید و درب قابلمه را ببندید و اجازه دهید تا گوشت مرغ به مدت ۲۰ تا ۲۵ دقیقه روی حرارت گاز با شعله ملایم پخته شود.

طرز تهیه غوره مسما یک خورش گیلانی خوشمزه و بسیار محبوب
پوست بادمجان ها را بگیرید و آن ها را از وسط به دو قسمت تقسیم کنید و درون تابه ای مناسب ۴ قاشق غذاخوری روغن بریزید سپس دو طرف بادمجان ها را درون روغن سرخ کنید و بعد از سرخ شدن بادمجان ها آن ها را از درون تابه بیرون آورید و روی دستمال تمیزی قرار دهید تا روغن اضافی آن ها گرفته شود.

طرز تهیه غوره مسما یک خورش گیلانی خوشمزه و بسیار محبوب
در مرحله بعدی دستور تهیه غوره مسما بعد از اینکه تکه های مرغ به صورت کامل پخته شدند بادمجان های سرخ شده و زعفران دمکرده و گوجه فرنگی خرد شده و غوره و رب گوجه فرنگی سرخ شده را به خورش اضافه کنید و درب قابلمه را ببندید و اجازه دهید تا خورش به مدت ۱۰ دقیقه دیگر نیز پخته شود تا به خوبی جا بیفتد.

طرز تهیه غوره مسما یک خورش گیلانی خوشمزه و بسیار محبوب

بعد از مدت زمان ذکر شده خورش را درون ظرفی مناسب برای سرو بکشید و با سالاد سبزیجات و یا سبزی خوردن و برنج و دوغ میل کنید.

طرز تهیه غوره مسما یک خورش گیلانی خوشمزه و بسیار محبوب

نکات طلایی برای پخت بهتر غوره مسما

چاشنی غوره مسما فقط غوره است بنابراین هر چقدر غوره ها درشت باشند این خورش خوشمزه تر می شود. در طرز تهیه غوره مسما تکه های مرغ باید به خوبی سرخ و طلایی شوند. در دستور تهیه غوره مسما هرگز از گوشت قرمز استفاده نکنید. بادمجان های سرخ شده را می توانید در هنگام سرو در ظرف بچینید و یا اینکه در ۱۰ دقیقه آخر پخت، بادمجان ها را به خورش اضافه کنید. برای جلوگیری از له شدن بادمجان ها کلاهک بالایی آن ها را نگیرید. برای جلوگیری از له شدن گوجه فرنگی ها آن ها را به دو قسمت برش بزنید و در ۱۰ دقیقه آخر پخت خورش آن ها را به خورش اضافه کنید.

طرز تهیه غوره مسما یک خورش گیلانی خوشمزه و بسیار محبوب

در این مطلب با طرز پخت غوره مسما آشنا شدید که امیدواریم از طعم بی نظیر این خورش گیلانی نهایت لذت را ببرید و لحظات خوب و خوشی را در کنار اعضای خانواده خود سپری کنید.

منبع : آرگا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آشپزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک