جشنواره شعر و ادب امام رضا(علیه السلام) در کرمانشاه برگزار می شود


جشنواره شعر و ادب امام رضا(علیه السلام) در کرمانشاه برگزار می شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، گفت: «جشنواره شعرو ادب امام رضا(علیه السلام)» با تلفیق از مناسبت های «اربعین حسینی تا پایان صفر» اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمانشاه، حجت الاسلام رحیم جعفری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، (سه شنبه، 24 مهر) در نشست خبری که با حضور رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان درسالن جلسات این اداره کل برگزارشد، گفت: برنامه های فرهنگی ویژه اربعین در استان تدارک دیده شده است.

وی افزود: «جشنواره شعرو ادب امام رضا(علیه السلام)» با حضور اصحاب فرهنگ و هنر و با تلفیق از مناسبت های «اربعین حسینی تا پایان صفر» را در دهه آخر ماه صفر برگزار می کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، اعلام کرد: ساخت نیم ضریح عقیله بنی هاشم حضرت زینب کبری(سلام الله علیها) در استان کرمانشاه انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه پروژه ساخت این نیم ضریح به ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمانشاه سپرده شده است، افزود: نیم ضریح حضرت زینب(سلام الله علیها) از محل مشارکت های مردمی و نذورات عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت(علیهم السلام) ساخته شده است.

حجت الاسلام جعفری، با بیان اینکه ساخت این نیم ضریح در حال اتمام است، گفت: نیم ضریح عقیله بنی هاشم، جهت نصب به تل زینبیه در کربلای معلی انتقال پیدا می کند.

وی با اشاره به اینکه کرمانشاه از دیرباز شاهراه کربلا بوده است، اذعان کرد: یکی از افتخارات استان کرمانشاه این است که در طول تاریخ همواره میزبان زائران عتبات عالیات بوده و افتخار پذیرایی از آنان را داشته است.

پایان پیام/81

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ ذوقم وه یه که بیای بشنوم دنگ صدات