کاشمر دومین شهر استان از نظر تصادفات منجر به فوت


کاشمر دومین شهر استان از نظر تصادفات منجر به فوت

فرماندار کاشمر گفت: زیبنده کاشمر نیست که بعد از مشهد دومین شهرستان استان از نظر تصادفات منجر به فوت در حوادث درون شهری باشد.

به گزارش ایسنا، محمدعلی نبی پور در جلسه شورای هماهنگی ترافیک که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، با بیان اینکه هزینه‌ها در حوزه ترافیکی افزایش یافته است، اظهار کرد: به دلیل افزایش هزینه‌ها تاکنون پنج کیلومتر از محور کاشمر با شادمهر آسفالت نشده است.

وی با اشاره به اینکه باید پروژه‌ها اولویت‌بندی و در اجرا تسریع شود، از افزایش تصادفات درون شهری خبر داد و افزود: وضعیت موجود قابل قبول نیست.

نبی پور با اعلام اینکه 62 مورد تصادف طی دو ماه در چهار محور داخل شهر بسیار زیاد است، عنوان کرد: زیبنده شهرستان نیست که کاشمر بعد از مشهد دومین شهرستان از نظر تصادفات منجر به فوت در حوادث درون شهری در استان باشد.

وی با بیان اینکه مردم باید در این خصوص دقت نظر داشته باشند، تصریح کرد: کاشمر پنجمین شهر استان از نظر جمعیتی است.

فرماندار کاشمر با اشاره به اینکه وجود بیش از حد تعداد موتورسیکلت این کاشمر را به شهر موتورسواران مشهور کرده است، عنوان کرد: آمار تصادفات بسیار بالا بوده و باید به جد مورد پیگیری قرار گیرد.

وی هوشمندسازی چراغ‌های راهنمایی و رانندگی به خصوص در تقاطع‌های اصلی را بسیار ضروری دانست و ادامه داد: در ورودی و خروجی برخی روستاها در منطقه ریوش باید اصلاح هندسی صورت گیرد.

فرماندار کاشمر همچنین بر خط کشی عابر پیاده در مقابل مدارس تاکید کرد و خاطرنشان کرد: خط‌کشی معابر موجب می‌شود برخی حوادث به حداقل برسد.

نبی پور در ادامه سیستم حمل و نقل مسافری کاشمر را مورد تقدیر دانست و افزود: ناوگان مسافربری بسیار قوی و خوبی دارد و اگر مشکلی هم وجود دارد باید نسبت به رفع آن‌ها اقداماتی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه رقابت در بین ناوگان مسافربری باید سالم و به گونه‌ای باشد که مردم متضرر نشوند، عنوان کرد: باید حق و حقوق مسافران در ترمینال کاشمر رعایت شود.

کاشمر محروم از چراغ های راهنمایی و رانندگی هوشمند

در ادامه فرمانده پلیس راهنمایی و رانندگی کاشمر با بیان اینکه تمامی نقاط حادثه خیز در خیابان‌ها شناسایی و اعلام شده است، بیان کرد: برخی نقاط نیازمند ایجاد سرعتگاه و در برخی مکان‌ها باید اصلاح هندسی صورت گیرد.

علیرضا شیرزاد با اشاره به اینکه اکثر تصادفات بین موتورسیکلت و عابر پیاده است، اظهار کرد: هرچه زودتر اقدام به اصلاح هندسی و یا ایجاد سرعتگاه در نقاط اعلام شده شود، حوادث نسبت به روز قبل کمتر خواهد شد.

وی همچنین به انتقاد از اجرایی شدن مصوبات سال گذشته شورای هماهنگی ترافیک شهرستان پرداخت و گفت: متاسفانه از زمان طرح پیشنهادات ترافیکی تا زمان مصوب شدن مدت زیادی می‌برد.

شیرزاد در ادامه با بیان اینکه هیچ کدام از چراغ‌های راهنمایی و رانندگی سطح شهر هوشمند نیستند، بیان کرد: اگر هوشمند شوند به خوبی می‌توان زمان را مدیریت کرد.

وی با اشاره به اینکه سیستم تمامی چراغ‌های راهنمایی و رانندگی قدیمی هستند، افزود: برخی تقاطع‌ها برای جلوگیری از ترافیک و تصادفات نیازمند نصب چراغ راهنمایی و رانندگی هستند.

در این جلسه شهردار کاشمر با بیان اینکه تاکنون از محل جرائم تخصیص و ابلاغی به شهرداری نداشته‌ایم، گفت: کل تخصیص سال گذشته از محل جرائم 100 میلیون تومان بوده اما 200 میلیون تومان فقط خط‌کشی‌های معابر بوده است.

جعفر سلیمانی با اشاره به اینکه اولویت شهرداری‌ها با حقوق پرسنل است، اظهار کرد: به رغم تمامی محدودیت‌ها در منابع مالی اما در سال جاری بالغ بر پنج اصلاح هندسی انجام داده‌ایم.

شهردار کاشمر با بیان اینکه قیمت قیر از رشد بسیاری برخوردار بوده است، افزود: با تلاش بسیار توانسته‌ایم میزان 50 تن قیر با 180 میلیون تومان را برای پروژه‌ها خریداری کنیم.

وی با اشاره به اینکه برای اجرای برخی پروژه‌ها باید طرح مطالعاتی تهیه شود، عنوان کرد: برخی مصالح از قبل تهیه شده و مشکلی در اجرا نداریم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بازیگر نقش شیدا در سریال زخم کاری کیست ؟