حافظ پرورش را مقدم به آموزش می داند


حافظ پرورش را مقدم به آموزش می داند

استاندار فارس با اشاره به اینکه جهان مطلوب حافظ، جهان رندان و دنیای رندانه ایست که اگر محقق شود، هر آزاده ای در آن به کام می نشیند، گفت: حافظ پرورش را مقدم به آموزش می داند و آثار او تربیتی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، مهندس اسماعیل تبادار، استاندار فارس امشب (19 مهر) در مراسم بزرگداشت حافظ شیرازی که در جوار آرامگاه این شاعر بلندآوازه برگزار شد، گفت: جناب حق خود را می خواست و چون خود را می خواست ظهور خود را می خواست و کرشمه کرد و چون کرشمه کرد، آفرینش کرد و چون آفرینش آغاز شد صدها اتفاق روی داد و این اتفاق ها از آن روی بود که حضرت حق خود را دوست داشت.

وی با اشاره به اینکه سخن گفتن در مورد حافظ در جمع حافظ دوستان بسیار سخت است، افزود: حافظ گنجینه شعر و شعور، فرهنگ زنده و پویای ایرانی و همچنین آینه تمام نمای تاریخ ایرانی است.

نماینده عالی دولت «تدبیر و امید» در فارس با تاکید بر اینکه حافظ از بزرگترین شاعران نظم ایران و جهان است، یادآور شد: شاعر مصری، دیوان حافظ و ترجمه عربی آن را هدیه ای به جهان عرب و رستاخیزی در اندیشه می داند.

وی با اشاره به اینکه شناخت حافظ، شناخت وجود پوشیده ایرانیان است، اضافه کرد: اگر حافظ آسایش 2 گیتی را تفسیر مروت با دوستان و مدارای با دشمنان می داند، این توصیه ناشی از شناخت وی از انسان است.

استاندار فارس با اشاره به اینکه جهان مطلوب حافظ، جهان رندان و دنیای رندانه ایست که اگر محقق شود، هر آزاده ای در آن به کام می نشیند، یادآور شد: جامعه حافظ خراباتی است که در آن خود پرسیدن جایی ندارد و در آرمان شهر حافظ، ریا، سالولس، ریا و خودبینی را راهی نیست و اهورایی ترین مفاهیم در این آرمان شهر شاهد هستیم.

وی با اشاره به اینکه در جهان حافظ از ظلم و جور خبری نیست و پیوسته انسان دوستی و عشق به انسان ها در آن دیده می شود، اضافه کرد: اگر کسی می خواهد رمز نفرت ایرانیان از خون ریزی را بفهمند، باید با رمز کلام حافظ آشنا شوند و هنر حافظ، همساز کردن ناهمسازی هاست او هم زمین را دارد هم آسمان را، تن و جان را محتم می شمارد، در مکتب حافظ صنم و صمد هر 2 جمع شدنی است.

استاندار فارس با تاکید بر اینکه عشق حافظ اکسیر حیات، کیمای مراد و تیزآبی است که خارسنگ را در خود حل می کند، اظهارداشت: حافظ پرورش را مقدم به آموزش می داند و آثار او تربیتی است و او درپی انسان سازی بوده و مدرسه، کتاب و درس را قیل و قال می داند.

پایان پیام/130

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بزرگداشت اکبر زنجان پور و دو جای خالی