لزوم توجه به نظارت‌های الکترونیکی بر موسسات حفاظتی و مراقبتی


لزوم توجه به نظارت‌های الکترونیکی بر موسسات حفاظتی و مراقبتی

معاون اجتماعی و پیشگیری از جرم قوه قضاییه برای استفاده از 100 هزار نیروی موسسات حفاظتی و مراقبتی به عنوان دیده بان پیشگیری اعلام آمادگی کرد.

لزوم توجه به نظارت‌های الکترونیکی بر موسسات حفاظتی و مراقبتیبه گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، محمدباقر الفت در هفتمین گردهمایی موسسات حفاظتی و مراقبتی که در هفته نیروی انتظامی برگزار شد، گفت: قانون برنامه توسعه چهارم در سال ۸۵ تصویب شد و در ماده ۱۲۲ اجازه داده شد موسساتی ایجاد شوند که وظایف خدمات انتظامی و حفاظتی را تا حدودی عهده دار شوند لذا برای عملیاتی کردن ماده ۱۲۲ آیین نامه به تصویب رسید.

الفت افزود: قانونگذار توجه داشته است که نمی‌خواهد وظایف حاکمیتی را به موسسات غیردولتی واگذار کند، لذا باید کنترل و نظارت بر این موسسات به صورت دقیق اعمال شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت: زمانی که به مدیریت‌های اجتماعی قائل شویم، اعمال این مدیریت‌ها باید با نظارت‌های دقیق باشد، در خصوص نظارت‌ها نیز باید از روش‌های نوین و شیوه‌های بهتر استفاده کرد.

وی افزود: اکنون دوره ارتباط‌های کاغذی گذشته است پس باید نظارت‌ها بر این موسسات به صورت تمام وقت و الکترونیکی باشد، چون اقدامات حفاظتی تعطیل بردار نیست و زمانی که همه مردم درحال استراحت هستند تازه کار موسسات حفاظتی و مراقبتی شروع می‌شود، بنابر این در ناجا باید به نظارت‌های الکترونیکی توجه بهتری شد.

الفت گفت: اگر بخواهیم آیین نامه موسسات حفاظتی را اصلاح کنیم نیاز به اتکای قانونی داریم که آن اتکا در قانون نیروی انتظامی وجود دارد.

وی افزود: گاهی دیده می‌شود شرکت‌های خدماتی که صلاحیت آن‌ها و کارکنان آن‌ها مشخص نیست کار شما و موسسات حفاظتی را انجام می‌دهند و این درست نیست و علت مراجعه مردم به این شرکت‌ها این است که مردم از ظرفیت شما در موسسات حفاظتی آگاهی کاملی ندارند.

الفت گفت: باید مردم آگاهی داشته باشند و بدانند که با چه نیروی توانمندی می‌توانند همکاری کنند و اگر این اطلاع رسانی به درستی انجام شود مردم به سمت شرکت‌های خود خوانده حفاظتی نمی‌روند.

وی افزود: اقتدار و صلابت و سرمایه اجتماعی زمانی به دست می‌آید که آموزش‌ها درست و به موقع باشد و اگر به خاطر عدم آموزش نتوانیم به درستی انجام وظیفه کنیم، سرمایه اجتماعی خود را روز به روز از دست خواهیم داد.

الفت گفت: این آموزش‌ها باید توسط مربیان مجرب به صورت دائمی و به روز برگزار شود و هر چه آموزش‌ها بیشتر و بهتر باشد مردم امنیت بهتری را خواهند داشت.

وی، فرماندهان نیروی انتظامی را خطاب قرار داد و افزود: از شما می‌خواهم به موسسات حفاظتی و مراقبتی به عنوان منبع درآمد نگاه نشود، در جلسه امروز بیان شد که ۱۰۰ هزار نفر نیروی فعال در این حوزه وجود دارد که مدیریت و هدایت آن‌ها طبیعتا کار عظیم وسختی است، اما خوب است از این ۱۰۰ هزار نفر به نحو خوبی حمایت شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت: ما در قوه قضاییه آمادگی داریم این ۱۰۰ هزار نفر را به عنوان دیده بان پیشگیری شناسایی کنیم و گزارش آن‌ها را مورد رسیدگی قرار دهیم.

الفت گفت: ما می‌توانیم در قوه قضاییه از شما حمایت قضایی کنیم تا به وظایف خود با قدرت بهتری عمل کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...